IntelAmdAti Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Under Win7-installasjon fra USB2.0 stick til Acer5720ZG kommer følgende feilmelding: "A required CD/DVD drive device driver is missing"Jeg har forsøkt å ta backup av usb-driverene inne i Windows men installasjonsprogrammet godtar ikke disse. Vet noen hvilken driver som trengs? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Tror problemet er at du bruker en USB 3 port. Det er helt nødvendig å bruke en USB 2 port. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Tror problemet er at du bruker en USB 3 port. Det er helt nødvendig å bruke en USB 2 port. Pcen har egentlig kun fire usb2.0 porter, jeg har forsøkt alle fire, og tatt utav usb-stick og satt tilbake igjen på ulike måter under installasjon. Har også forsøkt to usb 3.0 porter plugget i expresscard-sloten. Jeg får vente med dette til jeg har en installasjonscd tilgjengelig Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Hvilket program laget du bootable media fra? Jeg anbefaler Rufus på det sterkeste Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Hvilket program laget du bootable media fra? Jeg anbefaler Rufus på det sterkeste Kopierte bare filene fra en Windows CD, det fungerte greit men ikke på denne maskinen. Problemet med å lage ny bootable media er at du trenger en orginalcd eller ISO, men jeg løser bare dette med CD senere Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 20. september 2016 Del Skrevet 20. september 2016 Her er en smart vei å lage seg en bootalbe USB stick for win7:http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=64&t=2238Husk å fjerne minnepennen straks windows er lastet inn, fordi programvaren ikke skal begynne å reparere på minnepennen! Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. september 2016 Forfatter Del Skrevet 21. september 2016 Takk for tips men jeg fikset det Utfordringen besto i å få nettopp den usb-sticken til å fungere, uten tilgang til ny Windows ISO/CD å lage ny stick utav. Det gikk ikke. Men når jeg fikk lastet ned Windows ISO med sp1 installert gikk det som smurt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå