Schreiber Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Jeg har vært interessert i motorsykler hele livet, og selvsagt kjørte jeg ganske mye på en trimmet, uregistrert moped i ungdomstiden. Problemet er at jeg bare er 1.64 høy, og ikke av de kraftigste folkene der ute. Å kjøre tung motorsykkel er derfor helt uaktuelt for meg. Men en lett motorsykkel burde gå helt fint. Spørsmålet er bare om det er mulig for en som meg å få lappen? Har kjøreskoler vanligvis lave nok motorsykler for en som meg? Eller kan jeg bruke min egen? Har ikke motorsykkel ennå, men hadde vært kjekt om jeg kunne ha fått en som passet meg og brukt den til oppkjøringen. Har for øvrig kjørt bil uten problem i tyve år, hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Klassifiseringen av motorsykkelen har ikke så mye å si på setehøyden altså. Jeg er overbevist om at du finner plenty av tunge sykler du hadde passet fint på. Skolen jeg gikk til for noen år siden hadde 2 stk Yamaha FZS600, hvor den ene var senket. Jeg kjørte den høye, og det var ingen problem å rekke ned i det hele tatt. Jeg er 183 riktignok, men jeg tror du også kunne passet den. Endret 18. september 2016 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 1.64 er ikke ekstremt lavt. Der finnes flere sykler derute som burde passe din høyde. Da er gjerne sykkelen senket. Du kan og få bygget opp sålen på kjørestøvlene. Det hjelper godt, og koster lite å få gjort. Med litt leting bør du finne en kjøreskole som har egnet sykkel, dette er en nokså vanlig problemstilling. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Du får også kjøpt lavere seter til mange sykler, men hvis det blir for dyrt, så kan man kutte vekk litt av skumgummien i setet istedet. Da blir det lavere, og noen ganger også mer behagelig. Det er avhengig av setet såklart. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 se etter noe i denne klassen: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=77370913 Den sykkelen, oppga selger til meg da jeg prøvekjørte den at den passet til ei på 150-noe. Det finnes plenty av flotte sykler om man leter litt:) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) En kompis av meg var kortere enn det da han tok lett-lappen, tror han endte med en Kawa Eliminator. Du må kanskje slå fra deg de verste ørkenrally-modellene, men det er da mange på under 1.70 som kjører sykkel. Endret 18. september 2016 av Isbilen Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Takk for tips. Det frister ganske mye å ta lappen, så kanskje jeg like greit melder meg på. Er nok for sent på året nå, men neste vår kanskje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå