Gå til innhold

Så enkel er iPhone 7 Plus å reparere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der så da utrolig pent og ryddig ut.

Når man slipper en stor, klumpete minjack-greie så kan layouten inni forbedres, vet du... :)

For den kan ikke det med jack? :-p Er jo mange "forbedringer" i layout her som er uavhengig av om jacken hadde vært der eller ikke. Som f.eks. Hjemknappen.

Selv tipper jeg layouten kan forbedres fordi iPhone 7 Plus er en enorm telefon.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Taes ikke med at den er utrolig godt limt, så å vippe ut skjermen krever endel innsats. Naturlig konsekvens av vanntettingen. Ellers fortsetter Apple å bruke idiotiske skruer som pentalobe (torx med bare fem tagger) og nå har de gått videre med stjerneskruer med tre tagger for innfesting av kablene til skjermen.

Og minijacken alle påstår tar så mye plass er nå erstattet av en plastbit.. Og en trykkutligner.

Lenke til kommentar

Når man slipper en stor, klumpete minjack-greie så kan layouten inni forbedres, vet du... :)

Stor og klumpete? Vet du hva en minijack er?

AtW

Ja, og jeg har sett bilder av hvor uforholdsmessig stor plass den tar inni telefonen. Apple selv har sagt at når de fjernet den så var det mye enklere å utnytte plassen bedre og plassere ting bedre.

Lenke til kommentar

Stor og klumpete? Vet du hva en minijack er?

AtW

Ja, og jeg har sett bilder av hvor uforholdsmessig stor plass den tar inni telefonen. Apple selv har sagt at når de fjernet den så var det mye enklere å utnytte plassen bedre og plassere ting bedre.

Så bra apple fikk en enklere jobb da, personlig er jeg litt mer opptatt av hva brukerene får igjen for det. Hvor stor plass, i feks kubikkcentimenter mener du minijacken tar?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selv tror jeg hvor mye plass en jack tar har lite å si... Telefonene er "små" nok i mine øyne. Har selv en "vanntett" Sony Xperia X Performance (med jack) og den er ikke mye større enn en vanlig iPhone 6/7. 

Apple har nok en gang gjort en kapitalistisk pek ved å fjerne jack for så å pushe overganger (som folk kommer til å glemme/miste) eller pushe egne trådløse headset (les Beats) eller med lightning-kabel.

Dette har de jo prøvd før med MacBook og sine proprietære skjermkabler kontra DP/HDMI. Noe de har gått tilbake på med nyere Mac'er.

Men hva skal man forvente fra et selskap som tar kr. 1.100,- for 96GB økning i minne... (selv oppgraderte jeg fra 32GB til 128GB på min telefon for kr. 367,-)

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv tror jeg hvor mye plass en jack tar har lite å si... Telefonene er "små" nok i mine øyne. Har selv en "vanntett" Sony Xperia X Performance (med jack) og den er ikke mye større enn en vanlig iPhone 6/7. 

Apple har nok en gang gjort en kapitalistisk pek ved å fjerne jack for så å pushe overganger (som folk kommer til å glemme/miste) eller pushe egne trådløse headset (les Beats) eller med lightning-kabel.

Dette har de jo prøvd før med MacBook og sine proprietære skjermkabler kontra DP/HDMI. Noe de har gått tilbake på med nyere Mac'er.

Men hva skal man forvente fra et selskap som tar kr. 1.100,- for 96GB økning i minne... (selv oppgraderte jeg fra 32GB til 128GB på min telefon for kr. 367,-)

Sikker på at du ikke gikk fra 32 GB til (32+128=) 160 GB?

;-)

Lenke til kommentar

Dette har de jo prøvd før med MacBook og sine proprietære skjermkabler kontra DP/HDMI. Noe de har gått tilbake på med nyere Mac'er.

Sikker på at du ikke gikk fra 32 GB til (32+128=) 160 GB?

;-)

Unnskyld... Jeg byttet ut et 32GB minnekort med et 128GB. Skulle vært mer spesifikk. Og om man ikke forstod at jeg snakket om lagringsMINNE så for all del :-P

Et SD-kort er vel ikke minne. Du økte lagringskapasiteten med 128 GB, men legger du apper på SD-kortet vil du ikke oppleve telefonen som rask når du kjører den appen. Selv betalte jeg 767 kr for å gå fra 32 GB til 232 GB på min S7 =)

Da har du kjøpt feil minnekort. Bør kjøpe med rask klassifisering på overføring. Har faktisk en god del å si på problemstillingen du tar opp der.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Så bra apple fikk en enklere jobb da, personlig er jeg litt mer opptatt av hva brukerene får igjen for det. Hvor stor plass, i feks kubikkcentimenter mener du minijacken tar?

Brukerne får en bedre designet telefon der Apple har kunnet utnytte plassen bedre og dermed skapt et bedre produkt.

Uansett vet du godt at Apple har flere ulike begrunnelser for å fjerne minjacken, så det er uærlig av deg å komme med det du skriver her.

Lenke til kommentar

Brukerne får en bedre designet telefon der Apple har kunnet utnytte plassen bedre og dermed skapt et bedre produkt.

Uansett vet du godt at Apple har flere ulike begrunnelser for å fjerne minjacken, så det er uærlig av deg å komme med det du skriver her.

Ikke noe mer uærlig enn "skape et bedre produkt"-tullet. Konkret hvordan har det skapt ett bedre produkt?

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke noe mer uærlig enn "skape et bedre produkt"-tullet. Konkret hvordan har det skapt ett bedre produkt?

AtW

Plassen minijacken tok opp har blitt brukt til noe annet, for eksempel.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...