Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 7 Plus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å si at alt over 5" skjerm er for stort, synes jeg blir et feil mål. En 5,5" skjerm er 68mm bred. iPhone 7 Plus er totalt 77,9mm bred. S7 Edge er 72,6mm bred. Sistnevnte går akkurat for hånden min, mens iPhone 7 Plus blir uhåndterlig. Må også nevnes at folk har ulike håndstørrelser. Det burde være lov å produsere telefoner i ulike størrelser, uten at størrelsen blir ansett som feil.

5mm er forskjellen mellom passer og uhåndterlig. Livet ditt må være bra vanskelig.

Er jo ikke fælt. Har S7 Edge.  :green:

Lenke til kommentar

Og som vanlig ikke noe mulighet for minnekort. Stort minus og stor pluss for de telefonene som har det.

For hvor stor andel av brukerene?

Antageligvis er det noe over 50% av smart mobil brukere ville ønske. De eneste som ikke skjønner meningen med det er de som er die hard eple fans.

Jeg er selv bruker av ulike mobilsystemer. Det du sier om minnekort var relevant den tiden android telefoner og apple telefoner ble anskaffet med 8-16GB flash minne og fravær av sync/skytjenester. Jeg har selv vært der.

Iphone 7 og plus standard er nå 128GB med 256GB som mest og 32GB i entrymodellen.

Med Samsung S7 Edge kan jeg forstå det selv med 64GB modellen om man f.eks vil ha med seg offline filmer/serier på reise etc.

Lenke til kommentar

Og som vanlig ikke noe mulighet for minnekort. Stort minus og stor pluss for de telefonene som har det.

Antageligvis er det noe over 50% av smart mobil brukere ville ønske. De eneste som ikke skjønner meningen med det er de som er die hard eple fans.
Ville ønske.... du har ikke et litt luftig argument? Tror det er bedre å se på hvor mange som bruker minnekortet akivet, altså kjøper et å setter inn i mobilen. De som har minnekortet som fulgte med i telefonen og aldri bruker det kunne liksågodt hatt mer internminne.

Jeg tror dette tallet er forsvinnende lite, men hadde vært morsomt å sett noe statistikk på det. Men for å si d slik så har vel mange av de mest selgende toppmodellene de siste 2 årene manglet minnekort støtte.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ville ønske.... du har ikke et litt luftig argument? Tror det er bedre å se på hvor mange som bruker minnekortet akivet, altså kjøper et å setter inn i mobilen. De som har minnekortet som fulgte med i telefonen og aldri bruker det kunne liksågodt hatt mer internminne.

Jeg tror dette tallet er forsvinnende lite, men hadde vært morsomt å sett noe statistikk på det. Men for å si d slik så har vel mange av de mest selgende toppmodellene de siste 2 årene manglet minnekort støtte.

Men så lenge du faktisk har muligheten til å kjøpe en telefon med større minne, så er det vel strengt tatt ikke noen ulempe at den ikke har plass til minnekort? Da er det vel heller prisen som er ulempen, men det er den vel uansett på toppmodellene til alle produsentene..

En annen sak er vel at du får bedre sikkerhet (for de som ønsker dette) på internt minne enn du kan på minnekort? Min erfaring er at å kjøre feks kartprogram med nedlastede kart på krypterte minnekort kan gå endel tregere enn å ha det i internminnet. Men det gjelder riktignok ikke toppmodellene, så kanskje disse er litt bedre på dette :) 

Lenke til kommentar

Imponert over ytelsen er såpass mye høyere enn Samsung Galaxy S7 og min Huawei P9. Lurer på hvordan det har seg.

Det er Samsung som har laget Apple A10 prosessoren i iPhone 7, men design er vel fra Apple. Dette er en Quad-core 2.23 GHz 64bit CPU. Samsung Galaxy Note7 har en lignende spekket CPU, men med 4 ekstra CPU-kjerner, men nå testet Tek kun mot Galaxy S7 som har omtrent samme spekket CPU som iPhone 7.

Lenke til kommentar

Imponert over ytelsen er såpass mye høyere enn Samsung Galaxy S7 og min Huawei P9. Lurer på hvordan det har seg.

Det er Samsung som har laget Apple A10 prosessoren i iPhone 7, men design er vel fra Apple. Dette er en Quad-core 2.23 GHz 64bit CPU. Samsung Galaxy Note7 har en lignende spekket CPU, men med 4 ekstra CPU-kjerner, men nå testet Tek kun mot Galaxy S7 som har omtrent samme spekket CPU som iPhone 7.

Samsung har ingenting med A10 å gjøre. Her er mer benchmarks.

http://m.gsmarena.com/apple_iphone_7-review-1497p5.php

post-18536-1783_thumb.png

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har fortstått, er iPhone 7 den første telefonen fra Apple som utelukkende bruker en prosessor fra TSMC. i 6 / 6S og + har det vært benyttet prosessorer både fra Samsung og TSMC, men nå skal det altså være kun TSMC som er benyttet, etter sigende fordi TSMC-prosessorene har lagere strømforbruk enn Samsung sine...

http://www.macrumors.com/2016/09/16/iphone-7-chipworks-teardown/

http://www.tsmc.com/english/dedicatedFoundry/technology/index.htm

Lenke til kommentar

Det å ordlegge det som "prosessor ifra" blir jo veldig misvisende her. Prosessoren er utelukkende ifra Apple. De har designet den fra topp til tå, arkitekturen har overhode ingenting med TSMC eller Samsung å gjøre.

Tidligere så har Apple benyttet Samsung som fabrikant av sine egne SoC's, og ifjor delte de det i mellom Samsung og TSMC, mens i år bruker de tydeligvis utelukkende TSMC kan det virke som. De fungerer kun som fabrikk og produksjonsorgan, de har ingenting med selve SoC'en å gjøre.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det å ordlegge det som "prosessor ifra" blir jo veldig misvisende her. Prosessoren er utelukkende ifra Apple. De har designet den fra topp til tå, arkitekturen har overhode ingenting med TSMC eller Samsung å gjøre.

Tidligere så har Apple benyttet Samsung som fabrikant av sine egne SoC's, og ifjor delte de det i mellom Samsung og TSMC, mens i år bruker de tydeligvis utelukkende TSMC kan det virke som. De fungerer kun som fabrikk og produksjonsorgan, de har ingenting med selve SoC'en å gjøre.

Prosessoren er produsert av TSMC, designet og utviklet av Apple. er det bedre ?

Dette er vel noe de aller fleste større firma gjør? Det er begrenset hvor mange aktører som faktisk PRODUSERER en vare, men det er mange som DESIGNER og SPESIFISERER.

Eksempelvis på bremseskiver tll biler, finnes det kun et fåtall PRODUSENTER i verden, men alle bilfabrikkene leverer sine spesifikasjoner om materialvalg, størrelser, toleranser, osv osv.

Derfor er det i mitt hode ikke feil å si at en prosessor "kommer fra" en produsent, når det faktisk er de som har laget den.

Meg bekjent produserer Apple veldig lite selv. De kjøper kapasitet i industrier i Kina som setter sammen de komponentene de har levert spesifikasjoner til hos forskjellige leverandører :)

Men, ja - designet og utviklingen ligger hos Apple.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, poenget er jo bare at folk flest har ikke kjennskap nok til tema at de klarer å forstå hvordan det hele henger sammen. Hvor mange tullinger der ute leser ikke "Apple A9 produsert av Samsung" for deretter å gå rundt å lire av seg "lol! CPU i din iPhone 6S er jo Samsung! HAHAHA!!".

Lenke til kommentar

http://www.iphone7updates.org/iphone-7-processor-a10-6-cores/1696/

Taiwan Semiconductor Manufacturing Company and Samsung are expected to create the A10 processors or chips with a 10nm, smaller production action. Rumors are that if Apple would choose to manufacture a slightly bigger processor of about 14nm, the company may also consider Intel to build it instead of the prior two.

Vel Samsung ble nevnt i tillegg...

Som Krgb sier, designet og utviklingen ligger hos Apple, men de produserer ingen prosessorer selv.

Endret av DJViking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som regel blir ikke dem som er kjent med Apple-lanseringer "imponert" over Apple sine nye systembrikker, og dette er intet unntak. Den er ofte kun overlegen i single-core arbeidssituasjoner, noe som de fleste kunne forutse lenge før lanseringen. Den er ikke svært overlegen i forhold til de nåværende toppmodellene, og jeg tenker at for de fleste er nok telefonen allerede mer enn kjapp nok (men selvfølgelig, raskere er alltid bedre).

Apple har full kontroll over alle aspektene av systemet som produseres. Det er verken overraskende eller imponerende at produktene deres yter så bra. 

Endret av f1zzy
Lenke til kommentar

Hva skal folk med minnekort!?

Du har helt rett.

Ja, det er bare å bruke kr 1100 ekstra om man ønsker 96GB mer plass på mobilen enn basismodellen. Anses som småpenger om man først ønsker å kjøpe denne telefonen.

Trenger ikke mulighet for å utvide lagringsplassen, bare å bruke nye kr 11000 på neste års modell for 256GB.

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...