FrihetensRegn Skrevet 17. september 2016 Rapporter Del Skrevet 17. september 2016 Etter at jeg byttet PSU fordi den gamle døde så har kabinettviftene og CPU viften gått på samme, høye turtall. Viftene, ihvertfall kabinettviftene, holder samme hastighet enten om jeg kjører kun Windows eller om jeg spiller tunge spill. Jeg har et kabinett med en viftekontroll med tre valg der jeg kunne velge hastighet, men den har sluttet å virke og kan ikke fikses, utenom å bytte ut hele kabinettet. Etter å ha gått inn i Asus UEFI og endret fra performance til silent mode så har det ikke hatt noen endringer. jeg har prøvd ut programmet SpeedFan men det var for avansert for meg. Jeg prøvde også å laste ned et program fra Asus, men nettsiden deres virker ikke: http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/misc/utils/AISuite2_Vista-XPWin7-8-81-10_M5A97-R20_V20401.zip?_ga=1.12473972.151858822.1474136004 Hvordan kan jeg på enklest mulig måte sette viftene til å være stille i enkle oppgaver samtidig som viftene automatisk øke hastighetene når det blir tøffere jobb? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 18. september 2016 Rapporter Del Skrevet 18. september 2016 Har du prøvd å starte maskinen in på BIOS å titte der? F.eks PC Health Status, gå inn der og du vil få oversikt over litt av hvert. !! Der skal det være muligheter å kontrollere CPU og System Fan. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2016 Rapporter Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Vanligvis bare et cha fan uttak som kan auto justeres og du må flytte den/de direkte dit. Sjekk manualen til hk. Har kabinettviftene 3pin m/rpm avlesning skal det fungere. Cpu fan header auto styring er normalt forutsatt 4pin cpu vifter/kjøler med pwm (puls width control) Endret 18. september 2016 av syar2003 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 18. september 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Fikk lastet ned Asus sin Fan Expert nå som hadde et enkelt og forståelig brukergrensesnitt. Der viste det seg at kabinettviftene var instilt på 100% uansett temp. Endret det til "silent mode" og da ble den mer logisk :-) Hva syns dere om denne profilen? Endret 18. september 2016 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 18. september 2016 Rapporter Del Skrevet 18. september 2016 Ser greit ut, det der. Ikke så veldig ulikt mitt oppsett(litt høyere hastighet hos meg), men det kan ha noe med forskjeller i kabinett og viter å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå