Ozelot Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Heisann! Da jeg er på let etter en familiebil som er litt mer praktisk enn varebilen jeg har i dag, så har jeg kikket litt på diverse merker\modeller. Første tanke var å kjøpe en nyere prius ( ikke helt ny, da nyeste visstnok har mindre bagasjerom) , eller gå for Kia Niro. Begge er hybrider, og det er det jeg er ute etter. Ser at Kia'en kan leveres med hengerfeste, og muligens større bagasjerom + den kommer med 7 års garanti. Vi er 2 voksne + 1 lita ei som har behov for barnevogn når vi farter rundt. Hva tenker folk om de to bilvalgene? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Nye Prius har kanskje mindre bagasjerom, men jeg ville ha tatt turen for å se om det er stort nok likevel. Hvis ikke ville jeg ha tatt en kikk på Auris Touring Sports. Toyota har, som reklamen sier, holdt på en stund med hybrid. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Dette er vel biler uten mulighet for lading og da også uten mulighet for å kjøre kortere turer på strøm? Jeg kan ikke fatte og begripe hva som får folk til å kjøpe hybrid uten lademulighet. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Skal tilbake til toyota og se på den sports touren, men de hadde den ikke inne sist. Liker biler som er litt høyreist, og der tror jeg Niro passer bra inn. Har ikke noe problem med å handle vanlig hybrid kontra plug-in hybrid , både grunnet startpris og at det ikke finnes slike av de bilene jeg har kikket på( usikker på om prius kommer som plug in... ). Lenke til kommentar
kremt Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Dette er vel biler uten mulighet for lading og da også uten mulighet for å kjøre kortere turer på strøm? Jeg kan ikke fatte og begripe hva som får folk til å kjøpe hybrid uten lademulighet. KAN jo være noe av grunnen dette kanskje http://www.curbsideclassic.com/blog/reliability-day-toyota-auris-hybrid-first-car-to-ace-100000-km-reliability-test/ 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Vær obs på dette. http://m.side3.no/motor/i-det-stille-har-en-av-norges-mest-populre-biler-blitt-bedre/3423262568.html Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Takk for tipset Syar. Har testet Prius til svigers, ( eldre modell, 2013 eller eldre) og merket meg godt det høye turtallet og at det var litt plagsomt. Kjørte en Hyundai ioniv hybrid for en uke siden ( samme motor\girkasse som Niro) og likte girkassen der svært godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå