Mr-Smith Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Våknet i dagtidlig av en merklig summelyd i rommet, skrudde av vekkerklokka siden det er den som bruker å plage en om morgenen....Men nei, lyden var der fremdeles. Tenkte det kunne vær en vifte som hadde "fanget" en kabel, men når jeg kom nærmere kabinettet så hørte at det måtte vær en harddisk Siden pcn normalt står på om natta så fann jeg fremdeles disken i windows, men disken var ikke mulig å gå inn på. Finner disken i boot, men så begynner den å skrape og surre, høres også ut som et rele slår inn og ut med av og til. Disken er kjøpt på psdata 04.07.2003 Lenke til kommentar
pipp Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 WD har 2 års garanti på bb diskene sine og 3 års garanti på BJ diskene sine (bb=2mb catch og bj 8mb catch men det viste du vel ) Så det skulle ikke være noe i veien for at du får ny disk. Hadde samme problemet med en wd disk sendte den tilbake til komplett og fikk ny i retur. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du kan jo prøve DLG(Data Lifeguard) fra WD enten i win eller som boot, den finnes også i en online version.... Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Dakar lille disken. :/ Lenke til kommentar
rscue Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg liker ikke wd lenger har hatt en haug av dem bra ytelse, men dem tåler ikke å stå så lenge på virker det som, har hatt plenty kjøling på, heldigvis har jeg fått nye disker hver gang det har skjedd noe men etter 3 returer var jeg lei av å miste data så nå har jeg en haug med maxtor,samsung og seagate og ikke hatt noe gale med dem, har bestilt meg wd raptor, men dem er laget for hastighet og til bruk til sever så det går bra RScue Lenke til kommentar
Swein Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg liker ikke wd lenger har hatt en haug av dem bra ytelse, men dem tåler ikke å stå så lenge på virker det som, har hatt plenty kjøling på, heldigvis har jeg fått nye disker hver gang det har skjedd noe men etter 3 returer var jeg lei av å miste data så nå har jeg en haug med maxtor,samsung og seagate og ikke hatt noe gale med dem, har bestilt meg wd raptor, men dem er laget for hastighet og til bruk til sever så det går bra RScue Jeg har WD, og min maskin står på heeeele tiden! Jeg har ikke NOE problem med den! den har stått og gått konstant i over 1 og ett halvt år! (untatt når det har vært lyn og torden ) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jeg har kjørt 4 WD 120 GB disker en stund nå, både med og uten kjøling, og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Min lager også en sånn rar skrape lyd noen ganger.. kjøpt på komplett pc bygger før sommerferien 2002. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvor lenge garantien varer, er relativt uinteressant. En harddisk har forventet levetid på mer enn 5 år, så derfor gjelder kjøpsloven. Dette er ihvertfall ikke noe poroblem på Komplett, jeg har fått byttet harddisk som er eldre enn 2 år. Som byttevare fikk jeg velge merke etter eget ønske! (Gikk fra IBM til Seagate = jetfly til hvisking). Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) har en WD 60 gb og den har kjørt smooth i ca 1 og halvt år nå... tror mere på produksjons feil en generelt dårlig disk... er det samme med Hd'r som med alle andre ting her i livet ..noen er heldig med sitt, mens andre ikke vet hva ordet betyr engang... Endret 27. november 2003 av darapa Lenke til kommentar
petterg Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hatt mye problemer med wd jeg også. Velkommen i klubben. Greit nok at man får bytta disken i en ny, men datatapet dekkes jo ikke. Problemet med WD er at de dør plutselig. Andre disker har en tendens til å bli sinsykt treige før de dør, så man har noen dager på seg til å overføre data til ny disk Aldri hatt problemer med nyere ibm, maxtor og seagate. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 ja, er ikke så farlig med disken sann sett, det som er kjedlig er alt en mister Satser på jeg får returnr i morgen så jeg får sendt den ned til psdata før helgen. En kan ikke drive å ta backup av alt hele tiden heller så en bør egentlig kunne stole på at diskene holder, men dette er nå min første disk som har tatt kvelden. Har hatt 2stk IBM 120gb som har laget merklige lyder i 2år nå, men de funker ennå Syns Seagate kunne komt med 200gb disker, ikke samme ytelsen som WD og IBM, men vesentlig stillere og holdbar. Lenke til kommentar
rscue Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Husker at wd hadde problem med SE diskene sine på 120 Gb 8 mb cache, og at det vare store returer tilbake til nettbutikkene, var i rundt sommer 2002 det, mine var produsert i 2002 mai, oktober og 2003 august, men også ibm hadde problemer med en del av sine disker for en tid tilbake, litt over 2 år siden. har enda en av de som er utsatt i problem serien på 40 gb og den er meget bra, her har ibm sagt at dem erstatter alle i serien om det så tek 10 år før dem blir ødelagt da det var en produksjonsfeil på alle diskene fra den tiden. Men bruker nå alt annet en wd, orker ikke mere data tap (kan vel også skje med andre merker) RScue Lenke til kommentar
Christer1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Min har holdt på i 3 måneder eller noe sånt nå.. Virker jo enda.. Skal ønske meg en dvd brenner til jul.. Så kan jeg brenne alt over på dvd da. Er kjedelig å miste alt man har på disken Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 (endret) Nå har min kjære WD200 disk gitt opp Disken er kjøpt på psdata 04.07.2003 Jøss, fikk du virkelig tak i en 20 GB harddisk i år? Jeg trodde de sluttet å selge så små disker for år og dag siden.. Jaja, det var nå virkelig på tide med en oppgradering! PS. Nå merker du hvor kjipt det er å ikke ha backup. Med tanke på brukervennlighet og pris vil jeg anbefale en USB 2.0 disk til backup i stedet for DVD og CD. Det er så utrolig kjipt når det bare blir en haug med plater man ikke har styr på. Endret 27. november 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Jøss, fikk du virkelig tak i en 20 GB harddisk i år? Jeg trodde de sluttet å selge så små disker for år og dag siden.. Jaja, det var nå virkelig på tide med en oppgradering! Tenkte på dette jeg også. Er faktisk ufattelig mange som glemmer den siste nullen. Disken er vel kaputt, nesten like kaputt som meg. zZzZz Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Hvor lenge garantien varer, er relativt uinteressant. En harddisk har forventet levetid på mer enn 5 år, så derfor gjelder kjøpsloven. Dette er ihvertfall ikke noe poroblem på Komplett, jeg har fått byttet harddisk som er eldre enn 2 år. Frabrikk garantien er 1 år på 2mb cache(BB) og 3år på 8MB cache(JB). Hva norsk lov sier er en annen sak. Skal du ha 5 års frabrikk garanti må du kjøpe blant annet Raptor diskene til WD. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg sendte inn en WD800BB som faktisk var 2 år gammel til EET (WD sin distributør i Norge), og fikk faktisk tilbake en WD800LB (en variant med lavere støy)..! Norsk kjøpslov skal man ikke tulle med, nei. Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 Dersom en kjøler ned disken litt (legger den i vinduskarmen) så fungerer faktisk disken i en time, så nå har jeg fått tatt backup av alt WD lager faktisk et par praktiske finesser i diskene sine (ute temp er ca 8 grader) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. november 2003 Del Skrevet 30. november 2003 Skulle tro at kondensen virkelig hadde tatt knekken på den, men men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå