eriknor Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Måneformørkelse? Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Veldig fint månebilde! Liker den varme fargen du har fått her, det gjør bilde varmende og avslappende å se på. Skarpt og fint er det også. Det var nok ikke så lett å se formørkelsen nei. Jeg var ute en tur og tok en titt litt tidlig på kvelden å kunne så vidt se at det var en svak formørkelse, men den var neimen ikke stor. Tror kanskje du var litt for sent ute til å ta bilde av den? Lenke til kommentar
jarle-60 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Herlig bilde men sr ikke noe til formørkelsen nei. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Veldig fint månebilde! Liker den varme fargen du har fått her, det gjør bilde varmende og avslappende å se på. Skarpt og fint er det også. Det var nok ikke så lett å se formørkelsen nei. Jeg var ute en tur og tok en titt litt tidlig på kvelden å kunne så vidt se at det var en svak formørkelse, men den var neimen ikke stor. Tror kanskje du var litt for sent ute til å ta bilde av den? Ei Jan Erik, Takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg mener jeg leste at formørkelsen skulle være på sitt sterkeste kl 2o.54, og dette bildet er tatt omtrent på det tidspunktet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Kanskje er tidsinnstillingen på kamera feil for ingen av tidene under de to linjene med "Date and Time" under exif stemmer med 20.54. Men månen ble jo skarp, detaljert og fin den. Jeg titta ut av vinduet på den tiden og tenkte at det er for lyst til å se noe særlig. Men uansett så ser jeg ikke Månen før ved ett tia på natta fra vinduet her midt i Tigerstaden. Roar Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Fra mitt ståsted på Hurum så jeg måneformørkelsen ganske tydelig ca kl. 21. Det var jo ingen total formørkelse, men bare litt av toppen på månen som kom inn i jordens skygge. Fikk dessverre ikke tatt noen bilder da jeg var opptatt med noe annet. For øvrig så ble jo dette ett bra månebilde. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Kanskje er tidsinnstillingen på kamera feil for ingen av tidene under de to linjene med "Date and Time" under exif stemmer med 20.54. Men månen ble jo skarp, detaljert og fin den. Jeg titta ut av vinduet på den tiden og tenkte at det er for lyst til å se noe særlig. Men uansett så ser jeg ikke Månen før ved ett tia på natta fra vinduet her midt i Tigerstaden. Roar 2016-09-17 19:50:33 står det på originalfilen. Kameraet er stilt en time feil, så da ble det ikke så langt i fra 20.54. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Men exif sier 2016:09:17 22:38:59, eller har jeg fullstendig missforstått hva den tiden forteller? Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Men exif sier 2016:09:17 22:38:59, eller har jeg fullstendig missforstått hva den tiden forteller? Det er muligens tidspunktet den konverteres til jpg. Litt pussig likevel, for på min jpg fil står det 22:42. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Noen sier månen er en gul ost, kanskje det har noe for seg ? Et meget godt og skarpt månebilde. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg