Gå til innhold

Arkiv av filer

Lucifer 666

Anbefalte innlegg

Kan ingenting om tekstbehandling, så jeg trenger litt hjelp til hvordan jeg kan lage et greit arkiv av filmer jeg har.

Nå bruker jeg bare tomme mapper der navnet på mappen er hva filmen heter. Greit nok slik at jeg kan sette de opp alfabetisk, men jeg kan ikke klippe og lime disse inn i mailer eller dokumenter.

Finnes det noe program f.eks Word/Excel som man kan lage et greit arkiv til disse? Hadde jo hvert greit om det gikk an å tilføye et navn å så organisere de alfabetisk igjen. Så litt på excel der hadde det jo hvert greit om jeg kunne hatt navn i A kolonnen ant. cd'er i B og størrelse i C f.eks.....

Noen forslag? Mulig jeg har formulert meg litt teit, men jeg håper dere skjønner hva jeg mener :thumbs:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på om jeg helt forsto hva du mente. Du oppretter nå en ny katalog for hver film du har og kaller den opp etter den nye filmen du har fått på maskinen.......stemmer?

Slik jeg ser det så er det jo ikke noe problem å gjøre dette i både word eller excel.

Personlig så liker jeg best excel til slikt. Synes den er lettere å jobbe med.

I excel så kan du bare skrive inn de overskriftene du vil ha (CD, tittel, lokasjon, etc)

Så skriver du inn fortløpende de data som du har.

Excel har en ganske enkel og fin sorteringsfunskjon som gjør at du kan sortere på akkurat den kolonnen du vil, og la de andre kolonnene følge etter. Dette gjør at man ikke sorterer uavhengig, noe som sjelden er en fordel.

Jeg foreslår at du prøver deg frem med å begynne med noen få filmer. Eksprimenterer litt med sorteringsfunksjonen og blir vant med opplegget før du legger inn alt. Det er ganske enkelt når man er kommet i gang.

Dersom du trenger detaljer eller har flere spørsmål så si ifra :)

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...