thehunger Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kort og godt: jeg trenger et skjermkort som har bra / best mulig 3D ytelse men som MÅ VÆRE vifteløst OG passe i et lite barebone system. JEg har blitt fortalt at enkelte Radeon 9600 kort er vifteløse, gjelder det også 9600 Pro? Hvilket merke? Alternativt, hvilket Nvidia skjermkort er raskt og stillegående? Lenke til kommentar
slacker Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Komplett selger Sapphire Atlantis 9600 pro Ultimate Edition. Denne er utstyrt med passiv kjøling(heatpipe, 100% viftefri). Det blir kanskje billigere å kjøpe ett vanlig 9600 pro og en passiv kjøler hver for seg, men da ryker vel garanti etc siden du må installere det selv... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Kjøp 9500 Pro + Zalman Heatpipe med evnt. en saktegåendevifte til å feste på kjøleribba. Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Morn Du. Nemner dette da jeg har sterke mistanker om en zalman eller lignende heatpipe som er foreslått i et tidligere innlegg, kanskje ikke får plass. Ta i alle tilfelle NØYE mål før du eventuelt bestiller en heatpipe kjøler. (Jeg kjører en Shuttel XPC SN45. Det er trangt med et R9800-pro.(Powercolor) Byttet kjøler til denne Vanteq`en, og kjører den på 7V http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp ) Er meget fornøyd med resultatet og støyen er ikke fra skjermkortet i hvertfall. (klokket opp skjermkortet til 420/ 380 stabilt uten og øke volt på agp. Mistenker min WD200GB for å skape den høye systemtempen.) Håper dette kunne være til hjelp.( Den kjøleren jeg bruker, går på R9600-pro også. En får med minnekjølere også i vanteq pakken. Anbefaler en plansliping av minnekjølerene, da de kan være ujevne. Bruker sef. AS termisk lim. Fikk 10MHz ekstra på minnet :-) Ha en god dag. jarnt Lenke til kommentar
pertm Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Nemner dette da jeg har sterke mistanker om en zalman eller lignende heatpipe som er foreslått i et tidligere innlegg, kanskje ikke får plass.Ta i alle tilfelle NØYE mål før du eventuelt bestiller en heatpipe kjøler. Du har nok rett med dette Jeg har GeForce 4600 kort med zalman heatpipe. Den er så stor at den opptar den neste PCI plassen. Det bryr ikke meg så mye på et vannlig hovedkort, men på et barebone system er det vel usikkert om en har mer plass å ta av... Lenke til kommentar
|SeVen| Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 9600 pro har vifte Mulig noen pro har vifte, men buildt by ATI pro kort har iallefall ikke vifte. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Ok, Ultimate-editions har kjølesystem som ikke får plass i et lite barebone system. Sapphire's 9600 Pro Ultimate har en kjøleelement som er hele 51mm i bredden - og inntil 3 cm ut fra selve kortet. Så da ser det ut til at det må bli et 9600 eller 9600 Pro kort. Noen nevner at "built by ATI" Pro kort ikke har vifte, men hvilke merker er built by ATI? Hercules sitt 9600 Pro ser ut til å ha vifte, og er "Powered by ATI", ikke "Built by ATI". Jeg antar det er en forskjell her? Kom med tips om 9600 eller 9600 Pro som helt sikkert er vifteløse og er bra! Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 etter å ha jobbet litt på nettet, har jeg kommet frem til dette: Enten gå for et 9600 Non-PRO kort og tåle litt dårlig ytelse eller gå får et 9600 Pro AIW kort, og leve med støy I sistnevnte tilfelle lurer jeg på hvilket kan være best av PowerColor 9600 Pro AIW til kr. 2452,- Sapphire 9600 Pro AIW til kr. 2179,- Er det bare å gå for den billigste? Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 må det være all in wonder? hvis ikke, så er jo sapphire radeon 9600pro "fireblade" edition greia for deg, klokker bra og har passivkjøling (0db) som ikke vråker noe som helst .. kan dog bli litt varmt .. Lenke til kommentar
thehunger Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 må det være all in wonder? hvis ikke, så er jo sapphire radeon 9600pro "fireblade" edition greia for deg, klokker bra og har passivkjøling (0db) som ikke vråker noe som helst .. kan dog bli litt varmt .. Vel helt lydløst kan det jo ikke være, det ser ut som det har en vifte her? Men kan det tenkes å være vesentlig mer stillegående enn ett All-in-Wonder? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå