Tyrex Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Hei! Tittelen sier det meste. Jeg har en mercedes e200 1999mod. Etter en kjøretur på butikken ville ikke bilen starte og jeg måtte gå hjem. Kom tilbake neste dag for å hente den, da startet bilen uten problemer. Fungerte i noen dager så skjedde det samme som sist. Og nå har den ståt noen dager uten start. Det som skjer er at jeg setter inn nøkkelen, skrur på tenningen, lys, radio, dashbord lyser som normalt, men det kommer en slags klikkelyd fra bilen, høres ut som det kommer bakfra, men kan godt være fra motorrommet. Når jeg vrir nøkkelen siste hakket for å starte skjer ingenting. Når bilen ikke startet 2.gang klarte vi å rulle den igang, men har ikke fungert siden. Batteriet står for øyeblikket på lading for å se om det mangler strøm, men jeg tror ikke det er det som er problemet. Dersom noen har andre råd mottas det med takk! Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Sjekk jordingspunkter på starter m.m. Kan være noe så banalt som kødder til en bil... Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Det er ikke starteren som begynner å bli slitt da? Det kan være innslaget på starteren som klikker, men at starteren ikke drar rundt. Kjenner ikke til hvor starteren sitter på disse modellene, men et rapp med en liten hammer eller en planke på starteren i det man vrir over nøkkelen så ser man om det er den eller ikke. Men det kan selvsagt være pluss eller godsforbindelse som er dårlig også. Selv om dette kan være noe mye mer innviklet, så er det greit å ha luket bort de enkle tingene først:-) 1 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 sansynigheten er stsrtmotoren som begynner å ta kveld. støtter innlegget til Duppsko89 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Det kan enkelt og greit være batteriet. Hvor gammelt er det, og har det vært helt utladet noen gang? Lenke til kommentar
Tyrex Skrevet 18. september 2016 Forfatter Del Skrevet 18. september 2016 Etter at batteriet hadde stått på lading, alle sikringer og kabler sett over så starten den enda ikke. Så slo startmotor med en hammer som dupsko foreslo, etter dette startet den! Takk for hjelp alle sammen! Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 (endret) Det var jo bra på godt og vondt, det betyr nok dessverre også at starteren må påberegnes utskiftet i løpet av nær fremtid. Sjekk med Bildeleksperten (ikke nettbutikk, men supre folk som jobber der og bra priser), Bildeler.no eller Skruvat og lignende nettbutikker om du skrur selv. Da dette som regel er en god del rimeligere enn f.eks. Mekonomen og Bilxtra med flere... Obs! Når det gjelder startere så lønner det seg å ha enten originaltnr. på den starteren som sitter i bilen nå (prøv å se etter dette med en lommelykt) eller mest mulig info om starteren, da det ofte er flere typer å velge mellom.. Endret 18. september 2016 av Duppsko89 Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) med tanke på alder av bil ... KAN du gå hit: http://finndel.no vet det er mange som vegrer seg og ikke vil anbefale det å kjøpe brukt, men mange ganger er det vel så greit. Endret 19. september 2016 av Amistadheart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå