Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Mercedes e200 1999mod. Ingen respons når nøkkel vries, alt elektrisk fungerer.

Tyrex

Anbefalte innlegg

Hei!

Tittelen sier det meste. Jeg har en mercedes e200 1999mod. Etter en kjøretur på butikken ville ikke bilen starte og jeg måtte gå hjem. Kom tilbake neste dag for å hente den, da startet bilen uten problemer. Fungerte i noen dager så skjedde det samme som sist. Og nå har den ståt noen dager uten start.

Det som skjer er at jeg setter inn nøkkelen, skrur på tenningen, lys, radio, dashbord lyser som normalt, men det kommer en slags klikkelyd fra bilen, høres ut som det kommer bakfra, men kan godt være fra motorrommet. Når jeg vrir nøkkelen siste hakket for å starte skjer ingenting.

Når bilen ikke startet 2.gang klarte vi å rulle den igang, men har ikke fungert siden.

Batteriet står for øyeblikket på lading for å se om det mangler strøm, men jeg tror ikke det er det som er problemet.

Dersom noen har andre råd mottas det med takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke starteren som begynner å bli slitt da?

Det kan være innslaget på starteren som klikker, men at starteren ikke drar rundt.

Kjenner ikke til hvor starteren sitter på disse modellene, men et rapp med en liten hammer eller en planke på starteren i det man vrir over nøkkelen så ser man om det er den eller ikke.

Men det kan selvsagt være pluss eller godsforbindelse som er dårlig også.

Selv om dette kan være noe mye mer innviklet, så er det greit å ha luket bort de enkle tingene først:-)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jo bra på godt og vondt, det betyr nok dessverre også at starteren må påberegnes utskiftet i løpet av nær fremtid.

Sjekk med Bildeleksperten (ikke nettbutikk, men supre folk som jobber der og bra priser), Bildeler.no eller Skruvat og lignende nettbutikker om du skrur selv.

Da dette som regel er en god del rimeligere enn f.eks. Mekonomen og Bilxtra med flere...

Obs! Når det gjelder startere så lønner det seg å ha enten originaltnr. på den starteren som sitter i bilen nå (prøv å se etter dette med en lommelykt) eller mest mulig info om starteren, da det ofte er flere typer å velge mellom..

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...