Gå til innhold

Noen som mikser Funky House på pc'en?


Anbefalte innlegg

Bare lurte på om noen brukte pc'en til å mikse funky house.

 

Selv håper jeg jo på turntables snart, men det er samme prinsipp å bruke noe som mj studio uten beatcounter selvfølgelig...

 

Er det noen som og mikser funky house på pc'en? Skriv gjerne tilbake på inlegget, har gjerne lyst til å høre noen mikser :yes:

 

SineTwo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mhm, håper på 2x1210 (ikke m3d eller mark 5) og en vestax pmc 05. Men med det så er jo final scratch til å anbefale, bruker bare mp3s istedet flere tusen kroner på vinyler ;)

 

Men skal man spille ute er det fordel å ha vinyler, så det blir vel litt av det også - en gang i fremtiden... håper jeg... :p

 

Skal tilbake til norge snart med noen plater for en venn av meg - idioten gav meg budsjett på 5 plater, haha - var i soho liksom, kunne ha funnet han minst 20+ seriøst bra house plater, men nei nei.

 

Jaja, han sitt loss :D

Lenke til kommentar
Mhm, håper på 2x1210 (ikke m3d eller mark 5)

Å håpe på 1210ere holder jeg helt med deg i, men hvorfor ikke m3d? Eneste forskjellen er at man har en pitch-reset knapp i stedet for et hakk ved 0-pitch, som gjør at det blir lettere å pitche nøyaktig. Tro meg, har spilt mye på begge typer. I tillegg er av/på bryteren forsenket, slik at man ikke kommer så lett borti den. Med m3d er også Technics' orginale slipmats inkludert som standard.

 

Mark5 har jeg ikke vært noe særlig borti, men det virker litt fancy for meg. Jeg er storfornøyd med mine m3d.

 

 

bfisk

Lenke til kommentar

Tenkte meg at hakket ved 0-pitch ikke hadde så ekstremt stort betydning egentlig, ettersom når man mikser, så er sjangsen rimlig liten for at neste sang man evt. mixer inn er 0-pitch stilt.

 

Eller hvis man skal starte en sang på 0-pitch gjør det ikke noe om den ligger på +/- 0.05% - da neste sang man mikser trolig har en helt annen +/- pitch :D

 

Men den forsenket knappen er grei å ha, selvom jeg aldri har kommet borti den, men har ikke spilt så utrolig mye på turntables eller cd spillere. Men prøvde cd spillere for ikke så lengesiden - og det var helt forjævlig :D

 

Mark5 virker som sånn hype greie, den er jævlig pen ut, men hva er pointet?

 

Hvis m3d ikke koster noe særlig mer enn MKII så er jo det nice - men er prisforskjellen stor vil jeg nok gå med MKII. Og evt. bytte led til blå ;)

Lenke til kommentar
Tenkte meg at hakket ved 0-pitch ikke hadde så ekstremt stort betydning egentlig, ettersom når man mikser, så er sjangsen rimlig liten for at neste sang man evt. mixer inn er 0-pitch stilt.

 

Eller hvis man skal starte en sang på 0-pitch gjør det ikke noe om den ligger på +/- 0.05% - da neste sang man mikser trolig har en helt annen +/- pitch :D

 

Men den forsenket knappen er grei å ha, selvom jeg aldri har kommet borti den, men har ikke spilt så utrolig mye på turntables eller cd spillere. Men prøvde cd spillere for ikke så lengesiden - og det var helt forjævlig :D

 

Mark5 virker som sånn hype greie, den er jævlig pen ut, men hva er pointet?

 

Hvis m3d ikke koster noe særlig mer enn MKII så er jo det nice - men er prisforskjellen stor vil jeg nok gå med MKII. Og evt. bytte led til blå ;)

Prisforskjellen er minimal mellom 1210mkII og 1210m3d, og nok til å forsvare kjøp av m3d etter min mening. Som sagt er altså den forsenkede av/på knappen utrolig kjekk, men det er det manglende sporet ved 0-pitch som gjør susen.

 

Tro meg, det suger hemningsløst å mikse rundt 0-pitch på en 1210mkII. Ikke bare litt, men mye, og oftere enn du tror kommer du til å mikse i dette område.

 

Og +/- noen promille gjør en STOOOR forskjell. Det er ikke bra beatmatcha før det er perfekt, men så er jeg litt nøye på det også, da. Cuer stort sett til en nokså nøyaktig pitch (+- 0,3-0,4 %) og tar det siste nøyaktige under miksen eller mens jeg venter på et sted å cutte in.

 

MarkV vet jeg ikke med, men jeg synes det virker som et forsøk å tyne litt gimmick ut av 1210, så som mange produsenter begynner å komme med fete modeller. Siste åndedrag fra en likevel udødelig serie, 1210.

 

Technics forever!

 

bfisk

 

Edit: En annen ting er at m3d betaler seg når du skal selge dem igjen, fordi m3d er en nokså ny modell, og ingen kan derfor komme å påstå at du sitter med noe gammelt møkk =)

Endret av hrichard
Lenke til kommentar

Hei!

 

House ruler!

 

Mixer litt med Traktor, vet det er mange som hater at folk sier det, men...første mixe programmet jeg testa, likte det og har vært trofast siden. :)

 

Mista muigheten til å forhåndshøre på sangen som skal slippes inn i mixen da det ble krøll på XP og ble nødt til å installere 2000, sikkert bare en driver jeg mangler (hmm kanskje lete etter den nå).

Nettopp det gjør meg avhengig av automatisk beat-matching, men Traktor er ikke helt på nett bestandig, hender at det autamatisk hoppes en halv takt fram, temmelig irriterende når man er 60 minutter ut i mixen :(

Når jeg mixer har jeg en tendens til å ende opp med å sette sammen deep-house, synes det er mere utfordrende.

 

 

Greetings alle house-fans!

Lenke til kommentar

Hele meningen med miksing ser vel forsåvidt også ikke å jukse da? :D

 

Kjipt å bruke bpm spør du meg.

 

Men til hrichard, ja, 0.5% i pitch utgjør jo stor forskjell, det kan liksom være hele 0.6 bpm forskjell hvis man mikser noe ala 120 - som oftest ligger vel house på litt større enn det, 125+/-

 

Men det spørs også hvor lenge man har tenkt til å holde ut misken og hvor nøyaktig man virkelig trenger den å være.

 

Sorry, ble litt forvirra, for en eller annen dust grunn tenkte jeg at MKII ikke hadde 0% "fordypning" og at M3D hadde - men husker jo selvfølgelig nå at det er M3D'en som har reset knappen :thumbs:

 

Selv mikser jeg med mj studio for tida, uten bpm counter vel og merke.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Mixer litt mer traktor jeg også, finfint program det.... må bare skaffe meg noen hodetelefoner først, blir kanskje litt mer "svung" over mixinga da :yes: Hvilke ville dere anbefalt der da? Vet det er litt off-topic men er vel lov å spørre :)

 

Hos meg går det endel i house/trance og hardhouse hvis jeg finner no som egner seg... Kanskje jeg en dag på våren kjøper turntables? hadde vært kjekt det :thumbs:

Lenke til kommentar

Heh, mikser nesten like fett med min 2.1 creative anlegg som jeg gjør med mine koss UR40.

 

For jeg har ikke 2 lydkort, så jeg kan ikke queue opp uten å bruke "2xMONO".

 

Men MJStudio funker dødsbra selv med 2xMONO! Det er bare det at man kan bruke en kanal til å queue opp mens den andre spiller av. Og tar man record så tar den opp den ene kanalen man spiller av som stereo, mens den man queuer opp selvfølgelig ikke blir tatt opp. Så selvom man hører 2xMono så blir det jo tatt opp stereo osv. Det er forsåvidt 2003 :D

 

Hvis noen vil ha mj studio er det bare å spørre - det har blitt discontinued, men fikk heldigvis tak i siste versjon før da ;)

Lenke til kommentar

Mhm, house er dritfett ja. Av software er traktor det beste jeg har prøvd, men likevel, the real thing og software er forskjellige verdener.

 

Deep house, vocal house, funky house, groovy house, housa housa, kanke definere det. As long as it's good, it's good!

 

Bra det er flere vinyl- og housefantaster her. Folk hvor jeg bor vet ikke hva house er engang, og langt mindre vinyl... :shrug:

 

bfisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...