Gå til innhold

Kinect...hva kan den brukes til?

Max_Drunk

Anbefalte innlegg

Hallo. Kjøpte meg en XBO til å ha i stuen siden min datter dro den andre inn på rommet sitt. Kjøpte på finn og med den følgte det med kinect. Har prøvd å lest meg opp på internett men blir ikke klokere. Er vel en del funksjoner som har blitt fjernet med tiden? Det jeg lurer på er hva kan den brukes til utenom spill. Hvilken talekomandoer lystrer den om du stiller den inn på område USA vs NORGE? Og kan den brukes til å bla i menyer osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

alt det der er egentlig bare jalla, og det føles merkelig å snakke til en xbox. men skjekk ut Cortana komandoer for tale styring.

vet ikke om de har fjernet at du kan vifte med hende til den, men det er bare moro i 2 min.

men det den er fin til er IR blaster, skrur på f.eks TV og surround forsterker automatisk og styre volum med f.eks xbox appen på mobiltelefon.

Lenke til kommentar

du må ha kinect for å bruke Cortana, mulig du kan bruke det med følgene headset/mic

Nei, trenger ikke Kinect lengere. Holder med headset.  Jeg har selv Kinect, men er unplugged atm. Bruker kun headsettet.

Men, tar jeg ikke feil. Så må man ha "språk" på engelsk, da Cortana ikke støtter norsk enda. Nå fungerer jo Norsk Location & Engelsk språk.

Så de har i hvertfall fikset litt på systemet, slik at man nå kan ha forskjellig Location/Språk. Før måtte man ha norsk språk i "Norge".

Tidligere var de jo mer eller mindre borkasta... Ble "tvunget" til å bruke norsk location, og kunne ikke sette spåk til Engelsk... noe som gjorde at man ikke kunnde bruke noen talekommandoer :p

Lenke til kommentar

Noe som er helt dust er, hvis jeg har språk engelsk og location norsk, så er ting dårlig. 
Spør jeg Cortana om diverse ting, så får jeg bare et Bing-søk til respons.
F.eks "Hey Cortana, what's the weather like".
Og hun viser meg en nettside med lenker til værtjenester.

MEN...... hvis jeg tar språk engelsk og location USA, og spør "Hey Cortana, what's the weather like".
Da får jeg opp detaljert værbeskrivelse for akkurat her i Norge hvor jeg befinner meg.

Er flere andre tilfeller hvor Cortana er lite behjelpelig hvis location er Norge, mens jeg får mye mer sikkert treff og respons lokalt, selv om location er USA. 

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...