Max_Drunk Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Hallo. Kjøpte meg en XBO til å ha i stuen siden min datter dro den andre inn på rommet sitt. Kjøpte på finn og med den følgte det med kinect. Har prøvd å lest meg opp på internett men blir ikke klokere. Er vel en del funksjoner som har blitt fjernet med tiden? Det jeg lurer på er hva kan den brukes til utenom spill. Hvilken talekomandoer lystrer den om du stiller den inn på område USA vs NORGE? Og kan den brukes til å bla i menyer osv? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 alt det der er egentlig bare jalla, og det føles merkelig å snakke til en xbox. men skjekk ut Cortana komandoer for tale styring. vet ikke om de har fjernet at du kan vifte med hende til den, men det er bare moro i 2 min. men det den er fin til er IR blaster, skrur på f.eks TV og surround forsterker automatisk og styre volum med f.eks xbox appen på mobiltelefon. Lenke til kommentar
Max_Drunk Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Fant ut at Cortana funka fint til mitt formål. Dattera får ta over kinect. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 du må ha kinect for å bruke Cortana, mulig du kan bruke det med følgene headset/mic Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Videresalg. Eneste nytteverdien jeg fant. Lenke til kommentar
Makavelia Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 du må ha kinect for å bruke Cortana, mulig du kan bruke det med følgene headset/mic Nei, trenger ikke Kinect lengere. Holder med headset. Jeg har selv Kinect, men er unplugged atm. Bruker kun headsettet. Men, tar jeg ikke feil. Så må man ha "språk" på engelsk, da Cortana ikke støtter norsk enda. Nå fungerer jo Norsk Location & Engelsk språk. Så de har i hvertfall fikset litt på systemet, slik at man nå kan ha forskjellig Location/Språk. Før måtte man ha norsk språk i "Norge". Tidligere var de jo mer eller mindre borkasta... Ble "tvunget" til å bruke norsk location, og kunne ikke sette spåk til Engelsk... noe som gjorde at man ikke kunnde bruke noen talekommandoer Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Noe som er helt dust er, hvis jeg har språk engelsk og location norsk, så er ting dårlig. Spør jeg Cortana om diverse ting, så får jeg bare et Bing-søk til respons.F.eks "Hey Cortana, what's the weather like".Og hun viser meg en nettside med lenker til værtjenester. MEN...... hvis jeg tar språk engelsk og location USA, og spør "Hey Cortana, what's the weather like".Da får jeg opp detaljert værbeskrivelse for akkurat her i Norge hvor jeg befinner meg. Er flere andre tilfeller hvor Cortana er lite behjelpelig hvis location er Norge, mens jeg får mye mer sikkert treff og respons lokalt, selv om location er USA. Endret 17. september 2016 av Tor Rasmussen Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 20. november 2016 Del Skrevet 20. november 2016 Ikke glem at Kinect kan scanne kodene med ekstrainnhold dere får med spillene deres så dere slipper taste inn kodene manuelt! Lenke til kommentar
Joffe25 Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Ikke glem at Kinect kan scanne kodene med ekstrainnhold dere får med spillene deres så dere slipper taste inn kodene manuelt! De har praktisk talt slutta med det. Alle de nye spillene jeg har kjøpt på en god stund nå måtte taste dlc koden inn manuelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå