Kaare Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hei. Nå har nok et problem med variabler. Denne gangen sliter jeg med at variabler bare vil bruke punktum, og ikke komma når det kommer til F.eks: 20,90 30,20 osv. Når disse blir lagret i databasen så vil alt _etter_ komma bli borte, men hvis jeg hadde brukte punktum ville det fungert. Er det da mulig å gjøre slik at komma blir gjort om til punktum via php før jeg lagrer i databasen? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan ser koden din ut? Skal funke veldig greit med "," i variabler, så lenge feltet du setter det inn i databasen er av typen text/varchar. Post litt kode og type felt i basen du setter variabelen inn i. Lenke til kommentar
hajejan Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Om 20,90 og 30,20 er priser, så tror jeg PHP ikke vil forstå at det er kommasymbol du bruker, og du vil måttte konvertere disse til punktum før du regner med dem. Om du likevel vil vise dem som komma på skjermen, kan du jo alltids bruke en strtr() for å bytte ut punktumet med et komma. Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 30. november 2003 Forfatter Del Skrevet 30. november 2003 takk, takk. strtr() fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå