Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi har en Opel astra 2000 som vi har tenkt til å selge siden vi trenger en større bil

. Den var på EU kontroll nå og gikk ikke igjennom. Verkstedet mente at reparasjonen ville komme på 7-9000. Har ikke lyst til å koste på den noe nå og vurdere å selge den billig til noen som kan skru selv :) er det noen her som vet ca hvor mye det ville kommet på å fikse denne listen selv? Sender med bilde. Takk for svar!

post-417781-0-13236200-1474054166_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok påkosten ved utbedring av dette kan i beste fall havne på det de har antatt.

Vil anslå følgende priser ("synsebasert") :-)

Blir fort 3000,- for å bytte endeledd, ca 2-2500,- for å bytte bremserør, 3-400,- justering av lys og bytte av pærer, ca 25-3000,- for å bytte bakre eksospotte.

Dette er ca verkstedpriser forutsatt at delene koster omtrent det de burde uoriginalt, samt at ting går på "skinner" ved gjennomføring.

Ca delekostnad om man skulle ha kjøpt delene man behøver løst for så å ha gjennomført reparasjonene selv er

Kanskje 2500-3000,- men lysjustering, evt. forstillingskontroll, samt bytte av bremserør som har rustet er ikke akkurat noe drømmescenario:-(

Hvis du setter denne inn på berksted, så hadde jeg bedt om en "avtalt maks totalpris" da du kanskje slipper billigst unna, for slik som ting ruster og setter seg fast, så er det fort å "gå skoa av seg" i forhold til prissetting av jobber for verkstedene. Og ved avtalt forhåndspris så kan man ikke overstige mer enn 15%, uten videre godkjenning.

Endret av Duppsko89
Lenke til kommentar

Feil lysbilde høyre nærlys betyr gjerne at det er skade/slitasje på lykta som gjør at den må byttes.

Dersom det er justering som mangler skal det vel stå feil innstilling i stedet..

Den bilen der ville jeg muligens gitt vrakpant for selv, men det er sikkert noen der ute som gladelig betaler bortimot det dobbelte.

Lenke til kommentar

Det er som du sier, kan nok være noe feil ved lampen også.

Blingset nok litt jeg da jeg så på bildet.

Å tolke en eu kontrolseddel er jo lotto uansett, folk velger jo så mye forskjellig når de setter mangler.

Hvis det er matte lykteglass kan de kanskje poleres, men kan jo i bedte feil bare være en pære som sitter feil/er svært mange som får snudd disse ved montering (opp/ned er ikke uvanlig:-).

Lenke til kommentar

Takk for svar alle sammen. Blir nok skrotings eller selge den veldig billig da, siden det er såpass stor reparasjon. Vil ikke tjene noe særlig mer på å reparere den for så å selge den da uansett. Får heller selge dekkene separat f.eks siden de er helt nye. Da takker jeg for meg på bilforum :) Ha en fin dag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...