BLONDIE86 Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Hei. Vi har en Opel astra 2000 som vi har tenkt til å selge siden vi trenger en større bil . Den var på EU kontroll nå og gikk ikke igjennom. Verkstedet mente at reparasjonen ville komme på 7-9000. Har ikke lyst til å koste på den noe nå og vurdere å selge den billig til noen som kan skru selv er det noen her som vet ca hvor mye det ville kommet på å fikse denne listen selv? Sender med bilde. Takk for svar! Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 7-9 høres rimelig ut det om det skal taes av verksted i Norge. Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Ja, det er mulig men det blir jo alltid mer enn de sier. Og vi skal straks kjøpe ny bil så vil bare bli kvitt den nå. Tenkte at hvis noen vil skru selv så får de en billig og bra bil :)bilen er fin bortsett fra dette, ikke noe rust etc. Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Ingen som kan skru som vet? Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Ingen som kan skru som vet? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Bremserør, eksosanlegg og hjuloppheng er en god del jobb. Jeg skrur selv, men hadde gladelig betalt 9000 mer for en bil uten disse feilene. Ole Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Bremserør, eksosanlegg og hjuloppheng er en god del jobb. Jeg skrur selv, men hadde gladelig betalt 9000 mer for en bil uten disse feilene. Ole Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Bremserør, eksosanlegg og hjuloppheng er en god del jobb. Jeg skrur selv, men hadde gladelig betalt 9000 mer for en bil uten disse feilene. Ole skjønner har null peiling Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Tror nok påkosten ved utbedring av dette kan i beste fall havne på det de har antatt. Vil anslå følgende priser ("synsebasert") :-) Blir fort 3000,- for å bytte endeledd, ca 2-2500,- for å bytte bremserør, 3-400,- justering av lys og bytte av pærer, ca 25-3000,- for å bytte bakre eksospotte. Dette er ca verkstedpriser forutsatt at delene koster omtrent det de burde uoriginalt, samt at ting går på "skinner" ved gjennomføring. Ca delekostnad om man skulle ha kjøpt delene man behøver løst for så å ha gjennomført reparasjonene selv er Kanskje 2500-3000,- men lysjustering, evt. forstillingskontroll, samt bytte av bremserør som har rustet er ikke akkurat noe drømmescenario:-( Hvis du setter denne inn på berksted, så hadde jeg bedt om en "avtalt maks totalpris" da du kanskje slipper billigst unna, for slik som ting ruster og setter seg fast, så er det fort å "gå skoa av seg" i forhold til prissetting av jobber for verkstedene. Og ved avtalt forhåndspris så kan man ikke overstige mer enn 15%, uten videre godkjenning. Endret 17. september 2016 av Duppsko89 Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Tusen takk for veldig godt svar får se hva vi gjør. Kjøper folk delebil til litt over vrakpant? Føler den er verdt litt mer,men forventer ikke mye. Tviler på at vi tar den på verkstedet Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Sjekk finn.no og evt. legg den ut på facebook i en kjøp/salg gruppe til rundt 5000,- med noen gode bilder, så kan det jo hende at en eller annen fingernem person kjøper den. Det er jo gratis så det er verdt et forsøk:-) Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Feil lysbilde høyre nærlys betyr gjerne at det er skade/slitasje på lykta som gjør at den må byttes. Dersom det er justering som mangler skal det vel stå feil innstilling i stedet.. Den bilen der ville jeg muligens gitt vrakpant for selv, men det er sikkert noen der ute som gladelig betaler bortimot det dobbelte. Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 18. september 2016 Del Skrevet 18. september 2016 Det er som du sier, kan nok være noe feil ved lampen også. Blingset nok litt jeg da jeg så på bildet. Å tolke en eu kontrolseddel er jo lotto uansett, folk velger jo så mye forskjellig når de setter mangler. Hvis det er matte lykteglass kan de kanskje poleres, men kan jo i bedte feil bare være en pære som sitter feil/er svært mange som får snudd disse ved montering (opp/ned er ikke uvanlig:-). Lenke til kommentar
BLONDIE86 Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Takk for svar alle sammen. Blir nok skrotings eller selge den veldig billig da, siden det er såpass stor reparasjon. Vil ikke tjene noe særlig mer på å reparere den for så å selge den da uansett. Får heller selge dekkene separat f.eks siden de er helt nye. Da takker jeg for meg på bilforum Ha en fin dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå