u_u Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Hei! Jeg har glemt en regning som skulle egt. betales i går, men jeg betalte i dag. Dumme meg. Det er snakk om en regning fra en studentsamskipnad. Jeg er fersk når det gjelder å betale regninger, så jeg trenger litt hjelp! Er det slik at jeg må betale gebyr etter bare 1 dag etter forfallsdatoen? Hvis ja, hvor mye ca. er det for gebyret? Btw, hvor lenge tar det før jeg får inkassovarsel? Takk for svar! Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Tviler på at du får noe gebyr, men du burde sjekke nøye at du får semesteravgiften godkjent så du faktisk har studierett. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Som regel får du ingen gebyr om du betaler noen dager for sent, men om de er skikkelig firkanta så får du i verste fall et forsinkelsesgebyr på 65kr. Edit: eller er det bare staten som kan kreve purregebyr fra første dag? Endret 16. september 2016 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) https://www.altinn.no/no/Starte-og-drive-bedrift/Drive/Regnskap-og-revisjon/Purring-og-inkasso/ Så ja enig angående semesteravgiften godkjent. Ellers bør det gå greit. Endret 16. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
u_u Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Tviler på at du får noe gebyr, men du burde sjekke nøye at du får semesteravgiften godkjent så du faktisk har studierett. Betalte semesteravgiften for lenge siden! Det handler om en husleie-regning! Lenke til kommentar
u_u Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Som regel får du ingen gebyr om du betaler noen dager for sent, men om de er skikkelig firkanta så får du i verste fall et forsinkelsesgebyr på 65kr. Edit: eller er det bare staten som kan kreve purregebyr fra første dag? Takk for svar! Fikk bare litt panikk hahaha Lenke til kommentar
Grynte Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Bare ta det med ro. Det er ingen som sender gebyr regning for en dag. Det koster mere å lage regningen enn det de får igjen Lenke til kommentar
kremt Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Bare ta det med ro. Det er ingen som sender gebyr regning for en dag. Det koster mere å lage regningen enn det de får igjen Si ikke det. Jeg har fått faktura i posten på både 8 og 10 kroner noen ganger. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Bare ta det med ro. Det er ingen som sender gebyr regning for en dag. Det koster mere å lage regningen enn det de får igjen Si ikke det. Jeg har fått faktura i posten på både 8 og 10 kroner noen ganger. Av ren nysgjerrighet, hvem? Lenke til kommentar
MKap Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Etter Inkassolova er det ikkje lov å krevja purregebyr tidlegare enn to veker etter forfall, så der er du trygg. Det kan p.t. maksimalt vera 67 kroner per purring (men nokre kontraktar kan ha andre reglar). Då eg leide hybel hos studentsamskipnad var dei relativt tilbakelente på akkurat det med seine innbetalingar. Fekk ein gong ei purring på ei manglande innbetaling frå eit halvt år(!) tidlegare. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Av ren nysgjerrighet, hvem? NRK gjør det på lisensen f.eks Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Tror det var noe med E18 eller Fjellinjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå