Everket Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Jeg gikk nettopp fra chess 4g uten problemer, til ice.net som ikke gir meg valget en gang.(4g) Har restartet, soft og hard reset, manuelt satt inn data og mms innstillinger uten at jeg får noe valg om lte inne på mobilnettverk. Googlet og prøvde mye, blandt annet å få frem den skjulte menyen for tlf *#*#4636#*#*, men fikk beskjed om at denne enheten ikke støtte dette da jeg prøvde. Har forøvrig LG e975. Det jeg til slutt prøvde var å roote tlf, installere build prop editor og forandret en innstilling der inne fra ro.telephony.default_network=3 til ro.telephony.default_network=10. Dette gav meg langt flere valg inne på mobilnettverk, blandt annet den jeg skal ha - wcdma/gsm/lte. Men selv om jeg velger denne innstillingen, går den automatisk tilbake til wcdma/gsm hver bidige gang jeg restarter tlf, eller viss jeg går inn på mobilnettverk menyen igjen, eller viss jeg ikke trykker bort mobilnettverk menyen raskt etter jeg har valgt wcdma/gsm/lte - og selv da setter ikke innstillingen seg alltid. Men noen ganger går det og da får jeg 4g. Helt til tlf tilbakestilles til wcdma/gsm av nevnte grunner. Ice.net har ikke vært fryktelig behjelpelig enda, og jeg er sliten av å google og prøve alt mulige rare ting. Spesielt dette med å roote og justere på innstillinger jeg forstår lite av. Noen ideer ?? Endret 16. september 2016 av Everket Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Dette var fryktelig mystisk ettersom Chess og Ice foreløpig begge bruker kun Telia sitt mobilnettverk. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Prøvd å velge nettverk manuelt og da velge Telia, eller slå på roaming? Endret 16. september 2016 av mandela Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Dette var fryktelig mystisk ettersom Chess og Ice foreløpig begge bruker kun Telia sitt mobilnettverk. Det har en logisk forklaring; Chess er en virtuell operatør som bruker Telias nettverkskode 242 02 (MCC/MNC), mens Ice.net er en operatør som gjennom en roamingavtale bruker Telia sitt nett der hvor de ikke har radionettdekning. Når / dersom sistnevnte er operativt vil SIM-kortet forsøke å koble seg til hjemmenettverket først, som da er ice.net med MCC/MNC 242 14. Endret 16. september 2016 av mandela 1 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Når jeg søker etter nettverk får jeg bare opp ice.net og N telenor(som forøvrig er grått). Jeg har svært lite peiling på mobiltelefoner, men etter og ha googlet og lest gir det du skriver mye mening mandela. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2757814 Har veldig lyst å prøve og få til det som blir gjort i linken over, da jeg mistenker at noe skurrer på MCCMNC området. Men egentlig har jeg ikke peiling og forstår fint lite av hva jeg egentlig må gjøre fra den linken, men noe må det være siden chess fungerer automatisk mens ice.net er noe helt annet - selv om de bruker samme nett. Endret 16. september 2016 av Everket Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Når jeg søker etter nettverk får jeg bare opp ice.net og N telenor(som forøvrig er grått). Og der har du problemet ditt, men det er jo litt rart siden du gikk over fra Chess og jeg antar at du ikke har flyttet på deg i til et område utenfor Telias dekning? http://www.finnsenderen.no/finnsender Interessant xda-lenke, det er en annen potensiell feilkilde, hvis programvaren er så aldrende at den inkluderer en nettverks-whitelist for LTE (noe produsenter brukte mens 4G fortsatt var nytt) Utfordringen først og fremst er å få Telia til å vises i nettverkslisten når du tar en manuell scan, uten Telia på den listen kommer du ikke til å få LTE (tror jeg). Testet du forresten med å slå på roaming? Endret 16. september 2016 av mandela Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Har ice.net og iPhone5, og jeg får LTE (4G). Og iPhone 5 var litt sær på frekvenser... Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 (endret) Når du setter i nytt simkort skal du få tilsendt instillinger for MMS/Mobilnett automatisk. Kjøpte selv en Moto G4 Plus for en uke siden og der ble alt satt opp automatisk. Prøv å ta ut batteri og simkort og se om du får tilsendt instillinger ved oppstart? EDIT: Har også ICE. Endret 17. september 2016 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. september 2016 Forfatter Del Skrevet 21. september 2016 Jeg fikk tilsendt innstillinger, uten at det hjalp. Og jeg har prøvd å sette opp manuelt. Jeg har testet med roaming uten hell. Ice.net har gitt meg endel svar uten at de egentlig virker til å forstå hva som er galt. Frustrerende situasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå