Sparrk Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Hei! Jeg er på vei til å oppgradere min gamle PC men lurer på om jeg skal selge de eldre delene eller bruke dem til en HTPC. Jeg har vell egentlig ikke "behov" for en htpc men om jeg ikke får mange kronene for utstyret gidder jeg ikke selge. Hva bør jeg forlange for dette: 16gb DDR3 ram (1600mhz corsair vengance) i5-3470 Cooler master evo 212 hyper kjøler MSI hovedkort, husker ikke spesfikasjonene. 7870 XFX skjermkort 2gb Har akkurat kjøpt nytt skjermkort, PSU og hdd så beholder dem. Endret 16. september 2016 av Sparrk Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Vil ikke tro du får mer enn et par lapper for det Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Da jeg hørte om Chromecast bortfalt mitt behov for HTPC. Vurdert det? Koster bare ca. 300 kroner. Endret 16. september 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Personlig brukte jeg før min PS3 til å streame netflix/lokalbibliotek, men pga mye unødvendig viftestøy byttet jeg til nvidia shield k1 tableten min. Kobler til med hdmi kabel og en micro usb til usb (hunn) hvor jeg kobler til en xbox kontroller. Kjører så konsollen i "console mode" Får da fullt bilde og strømmer alt fra hovedmaskinen via VLC. Lydløst og upåklagelig. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Da jeg hørte om Chromecast bortfalt mitt behov for HTPC. Vurdert det? Koster bare ca. 300 kroner. Kommer vel litt ann på hva kravene dine til en stuemaskin er da. Lenke til kommentar
Sparrk Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Har faktisk chromecast, xb1og appletv3. Så trenger strengt tatt ikke en htpc. Hva bør jeg legge det ut for ? Vil bli kvitt utstyret, ikke nødvendigvis hanke inn alle kronene jeg kan Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Som sagt, du kan prøve deg med 2 lapper. Ikke noe spessielt ettertraktet CPU du har med å gjøre, men den duger jo til sitt bruk Lenke til kommentar
L/\R~ Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Da jeg hørte om Chromecast bortfalt mitt behov for HTPC. Vurdert det? Koster bare ca. 300 kroner. Kommer vel litt ann på hva kravene dine til en stuemaskin er da. Din er BITTELITTEGRANNE overkill kanskje? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 (endret) Poenget med chromecast er å kunne sende video fra laptopen. Trenger ingen mediacenter-PC. Dette er kanskje ikke godt nok for dere som har et bibliotek av filer dere vil kunne se på, eller krever 4K og surround, men funker aldeles utmerket til streaming i rimelig bra kvalitet. Det kan være verdt å prøve for dere som ikke har prøvd. All konfigurasjon gjøres i Youtube-appen på smarttelefon eller i nettleseren Chrome på PC. Den har ikke noe særlig til brukergrensesnitt. Den bare viser på TVen de videoene du ber om. Genialt produkt, men med noen begrensninger. En stuemaskin bør være laget for formålet med minimal viftestøy og stilrent design. En avdanket supercomputer er ikke riktig maskin til formålet. Endret 16. september 2016 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 ...... Din er BITTELITTEGRANNE overkill kanskje? Nja kanskje litt - men man bruker det man har Det er jo ikke noe super overkill heller da. Spiller i 1080p og har redundans nettverkslagring - i tillegg til de mer vanlige tingene som netflix, HBO og spotify da. Har også et stort bibliotek av filmer og musikk, men dette blir jo ikke mye brukt lenger. Savner de gode gamle dagene da streaming vba (Xbox og) XBMC var kewlt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå