Gå til innhold

Hvilket hovedkort burde jeg velge?


OlaML

Anbefalte innlegg

Har ikke helt bestemt meg for å gå AMD eller Intel ennå,

(men bann på at jeg har 10 meg med tekst i cache av flamewars over emnet...)

det koker ned til en penge-greie...

 

Men til poenget...hvilket hovedkort burde jeg velge til:

 

AMD 2800+ ?

 

P4 2.8 800 FSB HT ?

 

Det er en skog av produsenter og sub-modeller...vanskelig

for en hardware-n00b!

Endret av olaleier
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MSI K7N2 Delta ILSR ( koster deg ca 1200,- norske dollar ):p... beste hovedkortet jeg noen gang har hatt... alt annet....buuuhh...asus går ann, men ikke A-BIT

 

 

Soltec har veldig bra hovedkort til pentium.

 

Soltek Mainboard S-478 Intel 865PE ATX VGA Audio LAN SATA 800MHz USB 2.0 Retail, som du får kjøpt på psdata.no ( ca 1000,- )

 

Eller

 

DFI LANPARTY PRO875P, Sokkel 478, RAID DDR400 FSB800 AGP8X LYD GbLAN USB2 2SATA som du får tak i på hovedkort.no ( 1800,- )

 

bl.a.

Endret av Leffy
Lenke til kommentar

Asus P4C800-E Deluxe kan jeg anbefale på det varmeste! :) proppet fullt av utstyr, klokker bra og er stabilt. Ikke har det vifte på NB heller, det kan være en fordel!

 

Til AMD ville jeg valgt Abit NF7 v 2.0 eller Asus A7N8X, mest fordi jeg har lest mye bra om de, og har gode erfaringer med A7N8X selv. begge er bra kort til en rimelig penge!

 

lykke til med valget!

Lenke til kommentar
MSI K7N2 Delta ILSR... beste hovedkortet jeg noen gang har hatt... alt annet....buuuhh...asus går ann, men ikke A-BIT

Hva er det som er så galt med Abit? det er jo nettopp Abit sine hovedkort som regjerer markedet, sammen med ASUS! :ermm:

hmm...har noe med smak og behag og gjøre... jeg liker ikke A-BIT, ikke så mye asus heller.... MSI som rocker....:D

 

Folk har sine forksjellige meninger vettu....;)

Lenke til kommentar
Asus P4C800-E Deluxe kan jeg anbefale på det varmeste! :) proppet fullt av utstyr, klokker bra og er stabilt. Ikke har det vifte på NB heller, det kan være en fordel!

 

Til AMD ville jeg valgt Abit NF7 v 2.0 eller Asus A7N8X, mest fordi jeg har lest mye bra om de, og har gode erfaringer med A7N8X selv. begge er bra kort til en rimelig penge!

 

lykke til med valget!

Asus A7N8X Delux er konge :thumbs:

Har aldri hat noen problemer med det.

 

Men når kom Asus A7N8X Delux ut på markedet?

Lenke til kommentar
hmm...har noe med smak og behag og gjøre... jeg liker ikke A-BIT, ikke så mye asus heller.... MSI som rocker....:D

 

Folk har sine forksjellige meninger vettu....;)

Ja seff har det med smak og behag å gjøre, men som sagt, nå er det jo Abit og ASUS som er de beste produsentene på hk fronten i dag. Abit ligger kanskje et lite steg forran i performance.

 

Jeg hadde for en liten stund siden MSI, var ikke noe særlig fornøyd med det, for å si det slikt, så er det det dårligste hk'et jeg noen gang har hvert borti og prøvd :thumbdown:

Lenke til kommentar
MSI K7N2 Delta ILSR... beste hovedkortet jeg noen gang har hatt... alt annet....buuuhh...asus går ann, men ikke A-BIT

Hva er det som er så galt med Abit? det er jo nettopp Abit sine hovedkort som regjerer markedet, sammen med ASUS! :ermm:

hmm...har noe med smak og behag og gjøre... jeg liker ikke A-BIT, ikke så mye asus heller.... MSI som rocker....:D

 

Folk har sine forksjellige meninger vettu....;)

hmm.... det er jo ikke akkuratt få som ikke liker MSI da men! og Abit har du ingen grunn til å misslike!!!

Lenke til kommentar
hmm...har noe med smak og behag og gjøre... jeg liker ikke A-BIT, ikke så mye asus heller.... MSI som rocker....:D

 

Folk har sine forksjellige meninger vettu....;)

Ja seff har det med smak og behag å gjøre, men som sagt, nå er det jo Abit og ASUS som er de beste produsentene på hk fronten i dag. Abit ligger kanskje et lite steg forran i performance.

 

Jeg hadde for en liten stund siden MSI, var ikke noe særlig fornøyd med det, for å si det slikt, så er det det dårligste hk'et jeg noen gang har hvert borti og prøvd :thumbdown:

Hehe...joa... skal være enig i det... Men jeg "elsker" fortsatt MSI... Det MSI kortet jeg har nå er jeg storfornøyd med... Alltid MSI til meg...

Endret av Leffy
Lenke til kommentar
det koker ned til en penge-greie...

Hvis det er tilfelle ville jeg valgt et av AMD hovedkortene som er nevnt her.

Tja.

 

Er ikke helt sikker på hvor mye jeg vil/kan bruke ennå, man får se.

 

Jeg lager musikk og spiller endel spill...det spillet jeg "oppgraderer til"

er Lock On: Modern Air Combat :love: (5te desember *krysse fingre*) og fra

andres erfaringer virker det ikke spesielt imponert over 3.0 GHz maskiner

med 9800 Pro...

 

Så det som virker mest fornuftig er å gå på den billige siden nå (hey,

kan skru ned grafikken jeg, 9800-folka nekter og klager istedenfor :D )

og heller oppgradere igjen om fem-seks mnd.

 

Men takk for tipsene folkens, skal ta meg en prisrunde nå...

Lenke til kommentar

A7N8X-Deluxe begynner å bli gammelt da...

 

Ville gått for Abit AN7, eller MSI K7N2 DELTA-ILSR...

 

Til AMD altså...

 

 

For Pentium ville jeg nok sikta meg inn på Abit IC7 MAX-3 eller IC7-G, alt etter hvor mye penger du vil bruke...

 

Kanskje også MSI 875P NEO-FIS2R til Pentium'en...

Endret av Isildur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...