Ackov Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 I går hakket den veldig når den lå under 2500omdreininger Tok meg en kjøretur i dag. Hakket fortsatt som i går og plutselig kom motorlampa på. Den lyser gult Hva kan dette være? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Kan være mye. Få lest ut feilkoder først (de lagres når lampa lyser), det kan gi en indikasjon på hvor det er lurt å starte. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 http://m.ebay.com/itm/MaxiScan-MS309-Autel-CAN-OBDII-OBD2-EOBD-Diagnostic-Scanner-Code-Reader-Car-Tool-/272176318427?nav=SEARCH Plugges i nede til venstre under rattet (er gjemt, så pluggen må dras ned) så vil den fortelle deg hvor bilen har vondt. Du kjenner sikkert noen som har en slik å låne. Om ikke kan du dra på ford å betale en tusenlapp for å få dem til å sjekke feilkode. Lenke til kommentar
Duppsko89 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Går den ujenvt/rart på tomgang, for i så fall kan det være at den ikke går på alle sylindrene. Kanskje greit å sjekke plugger og pluggkabler. Men som nevnt over så lønner det seg å få vite feilkoden/-ene som ligger lagret. Har forøveig ikke vært altfor mye borti Ford, så kjenner ikke denne motoren så godt. Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Flere mulig feilkilder og som flere her sier så anbefalles det å få lest ut feilkoder. Aner ikke hvor du er i landet, men er du i Drammensområdet så har jeg en feilkodeleser som kan lånes. Alt fra plugger, tennspole m.m. kan være med å skape feilen. Lenke til kommentar
Ackov Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Grunn for hakking funnet. En idiot på et verksted hadde satt pluggledninger feil. Er det mulig sier jeg bare. Når en husmor klarer å finne ut av dette, så burde et verksted få det til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå