mflage Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 På badet har jeg en Microtemp termostat som styrer temperaturen i gulvet. Denne har en av/på-bryter og justering opp og ned. Dette føles litt lite "smart" i 2016, så jeg er ute etter noe som kan erstatte denne og som jeg selv kan fjernprogrammere. Jeg er ikke ute etter noe proprietært som låser meg til en spesiell skytjeneste eller mobilapp og som potensielt utløser en haug med lisenser. Ønsker noe som benytter og følger åpne standarder og som har lett tilgjengelige grensesnitt, slik at jeg selv kan integrere den i hva jeg måtte ønske. Selv har jeg benytta meg av Telldus-produktene og synes de har gjort en del riktig med hensyn til det jeg skriver ovenfor. Er det noen som har noen forslag til hva som kan benyttes her? Én utfordring her er at den nye boksen gjerne også må passe inn der formfaktormessig, men det er vel en standard her også... -- Marius Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Det er denne termostaten du vil ha. Det er den eneste jeg vet om som lar deg styre gulvvarme. Den benytter seg av Z-wave pluss, så jeg tviler på om tellstick kan styre den. Men det finnes mange bedre kontrollere som også lar deg styre dine eksisterende smarte enheter. Lenke til kommentar
knutms Skrevet 22. september 2016 Del Skrevet 22. september 2016 Virker som om Multireg thermostaten ikke kan rapportere strømforbruk. Et alternativ kan være: https://www.tronika.no/en/zwave-climate-control/771-thermostat-onoff-zmnhid1.html om rapportering av strømforbruk er viktigere enn å stille temperaturen på selve termostaten. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 23. september 2016 Del Skrevet 23. september 2016 Ja, det stemmer. Multireg mangler (foreløpig) mulighet til strømforbruk-rapportering. De skal imidlertid komme med en oppdatert versjon "om litt", men det har de sagt lenge nå... Lenke til kommentar
mflage Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Virker som om Multireg thermostaten ikke kan rapportere strømforbruk. Et alternativ kan være: https://www.tronika.no/en/zwave-climate-control/771-thermostat-onoff-zmnhid1.html om rapportering av strømforbruk er viktigere enn å stille temperaturen på selve termostaten. Hm, men det er jo akkurat justering av temperaturen som er viktig her. Uten å vite hva temperaturen er i rommet, er jeg jo like langt..? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Det er en termostat, men ikke med display. Så vidt jeg forstår styrer du den via Z-wave. Kanskje like greit? Endret 29. september 2016 av Moskus Lenke til kommentar
mflage Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Det er en termostat, men ikke med display. Så vidt jeg forstår styrer du den via Z-wave. Kanskje like greit? Tja, nei, jeg vil vel muligens ha mulighet til begge deler, altså at jeg også kan styre denne taktilt i selve rommet. Det er jo litt mer wife friendly også. Men det er et alternativ, ja. Uansett må jeg få opp en Z-wave-installasjon her hjemme først og fremst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå