TheOats Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Jeg vurderer å kjøpe en elipsemaskin, men jeg har ingen anelse hvilken jeg bør velge. Er det noen her med erfaring med disse maskinene som kan anbefale en til meg? er det noen merker jeg bør unngå? Helst ikke dyrere enn 10 000.- Hadde også vert fint om den ikke er veldig bråkete. (Å ja, jeg vet jeg kan gå ut å løpe istedenfor. Men ikke alle har humøret (for å si det slik) til å gå ut å løpe.) Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Du har ikke humør til å gå ut og løpe, men stirre i en veggen og late som du trener har du humør til? Ulempen med slike apparater er nemlig: 1. Mer kjedelig enn å se maling tørke. 2. Velegnet til å lure seg selv til å tro man trener. Det krever langt mer av deg å trene på samme intensitet på et apparat enn det du får automatisk når du løper ute. De aller, aller fleste stiller intensiteten så lavt at du forbrenner flere kalorier på turen frem og tilbake til apparatet. Jeg ser folk leser avisen eller bøker mens de "trener". Begge aktiviteter blir halvgjort. Spar pengene, snør på deg et par joggesko og løp i vei. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Jeg leste epilepsimaskin og lurte litt på hva faden slags maskin det var og hva man skal med det.. Har desverre ingen anbefalinger.. Men har hørt at slike maskiner går for ett par tusenlapper når noen går konkurs, hvor mange treningsstuioer ofte gjør rundt om i landet... Ellers slenger noen opp prosjektor og TV på treningsrommet.. Så man kan faktisk følge med på favoritt TV serien eller se en helt film mens man tusler å gå.. Så det er jo selvsagt mye å hente på å ha slikt i hus.. Trene mens man ser TV er jo helt toppers imotsetning til det Horten Market mener... GPS trackingen til Pokemon Go er dog ikke en fan av slikt utstyr.. Man blir rimelig stasjonær og får ikke klekket noen egg 1 Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Du har ikke humør til å gå ut og løpe, men stirre i en veggen og late som du trener har du humør til? Ulempen med slike apparater er nemlig: 1. Mer kjedelig enn å se maling tørke. 2. Velegnet til å lure seg selv til å tro man trener. Det krever langt mer av deg å trene på samme intensitet på et apparat enn det du får automatisk når du løper ute. De aller, aller fleste stiller intensiteten så lavt at du forbrenner flere kalorier på turen frem og tilbake til apparatet. Jeg ser folk leser avisen eller bøker mens de "trener". Begge aktiviteter blir halvgjort. Spar pengene, snør på deg et par joggesko og løp i vei. Ja for dette er jo ikke subjektivt i det hele tatt. Jeg kommer garantert til å sette intensiteten på lav. Å du har rett det er jo drit kjedelig å trene på slike maskiner. Synd det er umulig å ha på en TV eller radio eller et podcast mens man trener. Det var en grunn til at jeg sa at jeg ikke ville se kommentarer som din, men du bare måtte! Jeg sliter med angst og hater å være ute blant andre mennesker. Derfor er jeg ute etter erfaringer fra andre med dissa maskinene. 2 Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Jeg skal gi deg noen flere erfaringer: Rundt om i de tusen hjem står slike apparater stuet bort. Tanken var god, motivasjonen var der, initiativet ble tatt, men akk, det rakk ikke. Det er erfaringen de aller fleste gjør med hjemmeapparater. Derfor bugner bruktmarkedet av slikt utstyr. Dersom du er en av de få som har det som skal til for å trene serøst alene hjemme, og klarer å holde motivasjonen opp over tid, da vil du raskt erfare at slike maskiner faktisk ikke er beregnet for seriøs trening. Paradoksalt? Du sliter den ut! Hjemmeapparater er laget for å se bra ut på stuegulvet, for å gi inntrykk til ignorante besøkende at her bor det en sunn og fit person. Den tåler å brukes de ukene nyttårsforsettet holder. Er du sikker i din sak, og trygg på din gjennomføringsevne, så gå for en dyr og solid maskin. Gjerne fra et treningsstudio/konkursbo, som en annen foreslo her. Men har du tenkt på at en god psykolog kanskje kan kurere angsten din for dette beløpet? Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Har du noe mer enn påstander? Brukes slike maskiner i trenings studioer uten grunn? Har du konkrete erfaringer med noen av disse maskinene? Snakker om modeller. Er dette sant for alle andre type trenings maskiner? Å jeg er ikke her for å snakke om psyken min. Slutt å anta ting om meg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå