Gå til innhold

Temperaturen på min xp3000+

ZaKo

Anbefalte innlegg

:ermm: Har et lite spørsmål.. har satt bygd min egen PC for førstegang idag. Brukt hele dagen omtrent :)

Når jeg endelig var ferdig.. (uten å ha satt i cd-brenneren enda da:) så fyrte jeg den opp.. gikk inn på bios osv. sjekka litt temperatur.. og merka at den steg med 1grad litt etter litt.. tar omtrent 7-8sek. mellom hver gang.. steg fra 33grader til 60grader engang.. så skrudde jeg den av. Sånn gjør den hver gang.. har satt i alle viftene.. alle går og går..! noen som kan vite hva det kan være?

*Har ikke lagt inn hovedkort fra cd-rom enda..

*vet ikke helt om jeg har satt i alt riktig :)

Håper jeg får noe svar!?!?

- på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil gjerne ha litt flere tilbake meldinger om hvorfor temperaturen stiger sakte opoverjeg :) Er jo ikke vanlig at temperaturen stiger når den er i vanlig oppstart til den stopper i bios, pga jeg ikke har windows inne ellernoe..! Så stiger den fra 30grader til 60grader, da gidder jegikke se den stige lenger :p

Lenke til kommentar
Masse seriøse svar her ja  :dontgetit:

Ingen som har anelse? Ingen som har vært borti noe liknende?

Jeg opplever noe helt annet, maskina sår seg av når CPU tempen passerer 56C.

Har du prøvd prosessoren på et annet hovedkort? eller en annen prosessoer på det nye hovedkortet?

Endret av bigbom
Lenke til kommentar
Masse seriøse svar her ja  :dontgetit:

Ingen som har anelse? Ingen som har vært borti noe liknende?

Jeg opplever noe helt annet, maskina sår seg av når CPU tempen passerer 56C.

Har du prøvd prosessoren på et annet hovedkort? eller en annen prosessoer på det nye hovedkortet?

Nei, har ikke prøvd på annet hovedkort.. men det støtter jo det. Kan vel ikke være det som er problemet?!

hva med innstillinger i Bios?

Lenke til kommentar
Nei, har ikke prøvd på annet hovedkort.. men det støtter jo det. Kan vel ikke være det som er problemet?!

hva med innstillinger i Bios?

Nå hvet jeg ikke hvilke innstillinger du ahr i bios, heller ikke om det er Award eller en annen type. Men du kan jo sette opp en warning temperatur ,og en shutdown temperatur som er innen for det prosessoren skal tåle.

Men det kan jo være feil med HK eller CPU.

Det er også en mulighet å ta kontakt med HK og CPU produenten, for å prøve å finne ut av feilen.

Lenke til kommentar
180 grader feil..! hmm. Jeg har montert med selve vifta ut fra poweret..! Eller hva mener du? litt vanskelig å skjønne sånn skriftelig :)

Hvis du ser på kjøleren så ser du et utfrest spor, dette utfreste sporet skal ligge over den breie kanten på Cpu socketen.

Ta en titt på denne så ser du :)

Monterings Guide AMD

Håper denne kan være til hjelp.

Og hold topic folkens.

Sier jeg som selv var offtopic til å begynne med :blush:

Endret av win_xp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...