Heinseberg Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Hei Kjøpte en Yamaha TZR 2012 brukt fra finn for et par uker tilbake. Alt går som det skal og den går bra. Men den går vesentlig over 45 km/t. Jeg kan fint ligge i 60 på rett vei, og 70(+), nedover. Jeg har ikke trimmet den selv, og selger opplyste ikke noe om det var gjort noe med den. Betyr det at den er trimma? Og hva skjer evt om jeg blir tatt på "tralla" på VGS-kontroll? Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) 60 på flata tilsier vel en lett trim, sikkert effektpotte. Fart i nedoverbakke har ikke noe å si da selv den plomberte homseraketten jeg prøvde fikk 80km/t i en god nedoverbakke. Tar de deg på tralla og dem finner ut at du har trim blir det avskilting. Da må vise sykkelen på biltilsynet med original effekt for å hente de ut igjen. Endret 15. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
daruu Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Mål med gps og ikke bare speedometer på mopeden. Men om den går over 60 på flata vil de nok ta deg for trim ja. Du får vel 4 prikker for det nå... Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Tror ikke det er prikker på AM. GPS kan bli vanskelig. Få noen i bil til å legge seg bak deg når du gir på. Endret 15. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Tror ikke det er prikker på AM. GPS kan bli vanskelig. Få noen i bil til å legge seg bak deg når du gir på. Er bare å ha mobil med fartsmåler i lomma det. Eller feste gps med batteri på styret/i lomma. Om du vil få reaksjon, ja. Jeg ville konfrontert selger med at mopeden har en effekt som tilsier at den er trimmet. Hvis han ikke opplyser om slikt ved salg, så mener jeg selger plikter å utbedre dette. Det er jo også mulig at selger ikke vet at den er trimmet selv: Jeg kjøpte en 50cc motorhispania av en middelaldrende mann. Det var sønnen hans som hadde brukt den. Mannen var svær tydelig på at mopeden IKKE var trimmet på noen måte. Det han ikke visste, var at sønnen hadde tatt seg noen (dumme) friheter med mopeden uten å si noe til sin far. Jeg orka ikke å gjøre noe med det annet enn å tette hullet i eksosanlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå