mnesby Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Sitter her med min gamle Pentium Pro 200 og skal ta en liten oppgradering. Dette er en Dell Dimension XPS Pro 200n. Har installert siste Bios (fra Dell A06). Når jeg skal sette inn HD nr 2, en virksom Quantum Fireball på 10,2 GB, blir ikke denne detektert av Biosen. Hverken når jeg setter den som master eller slave på henholdsvis IDE1 eller IDE2. Er det noen som har gode forslag til løsning tar jeg gjerne i mot tips. Har nå satt inn en 3.2 GB IBM som master og installert operativsystemet på, så maskinen er forså vidt oppe å går. Hadde tenkt å bruke den til en internettmasin. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Grunnen til athd'en ikke funker er at hovedkort og BIOS er for gamle til å støtte så store harddisker. Jeg har selv en 233mhz P MMX som støtter opptil 8gig, så du er nok litt for hard mot den gamle pc'en :wink: Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Du kan prøve å gå inn i bios -> Standard bios features og sette access mode til normal på disken. Dette kan hjelpe Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Det du kan gjøre er å hente et program som "finner" store disker for deg på gamle systemer. Hadde en P200MMX som jeg hadde en 17gig disk på. http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...tm#Installation Last ned disk manager 2000, denne er for IBM, men det er ikke de som laget programmet (husker ikke hvem) så det skal funke på annet enn IBM disker. (Installerte en IBM disk med Fujitus sin, så det skulle ikke være no problem, lurer på om selskapet heter ontrack? Er usikker) Fungerer som en boot disk som setter opp, formaterer og partisjonerer disken for deg. Lenke til kommentar
Lion Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hvoedkortet ditt støtter ikke en så stor HD, du kan som en løsning kjøpe et nyt kontroller kort som du setter i pci slotten. den vil ha en oppdatert bios som kan kjøre denne hardisken. og større om du har behov for det. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Neida! Det programmet jeg foreslo fixer det lett. Trust me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå