Gå til innhold

Fifa 17 vs. PES 17 - demo

Anbefalte innlegg

Som vanlig blir det en veldig analyse av disse to i september måned. Har nesten blitt en tradisjon. Har sverget til Fifa siste tiåret omtrent etter PES storhetstid på tidlig 2000-tall. Nå er jeg derimot mye mer usikker på hva som blir årets kjøp. Fifa er jo fint og flott med masse lisenser, gode kommentatorer og forholdsvis god presentasjon. Likevel tar jeg meg i å synes at PES rett og slett bare er mer morsomt. Har et større aspekt av tilfeldigheter over seg i mine øyne, noe jeg syns er moro. Fifa har et mer klinisk preg og av og til føler jeg ting går "på skinner". PES har flere ting som kan bli bedre, men på rent gameplay syns jeg de er svært gode. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt siden pes 2015 har de vært suverene synes jeg. Storkoser meg med årets versjon. Mye mer realistisk og morsommere opplevelse, der man blir belønnet for å inneha fotballforståelse. Forstår at 10 åringer velger fifa, men for den ultimate opplevelsen, velg PES. Angående lisenser kan alle de lastes ned svært enkelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt siden pes 2015 har de vært suverene synes jeg. Storkoser meg med årets versjon. Mye mer realistisk og morsommere opplevelse, der man blir belønnet for å inneha fotballforståelse. Forstår at 10 åringer velger fifa, men for den ultimate opplevelsen, velg PES. Angående lisenser kan alle de lastes ned svært enkelt.

Har alltid likt PES, selvom det blir til at jeg kjøper FIFA ved de fleste tilfeller.

Etter å ha prøvd begge demoene, synes jeg PES kan virke litt repeterende. Ikke misforstå, da jeg syns det er like morsomt som FIFA demoen, men det kan virke som de burde fokusert mer på skudd og langskudd på mål. Syntes det var veldig lett å score mål, både inne i boksen og på langskudd..

Men kanskje det bare er demoen?

Endret av FredrikWib
Lenke til kommentar

Jeg sliter litt med å like pasningene i Fifa. Det er noe som gjør at det føles så sakte og programmert (kanskje nøkkelordet her). Jeg syns også Fifa kan være i overkant tungvint med alle kombinasjoner av knapper en kan bruke for ulike finter, skudd, etc. For meg er PES mer straight forward. Men rent presentasjonsmessig er Fifa bedre. Faktisk litt moro å se managerne juble og vifte med armene fra sidelinjen på replays.

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

I år er det klasseforskjell. Har allerede spilt 10 kamper i PES Mester League og jeg har allerede scora typiske "Pes-mål" som du aldri vil se igjen. Prøvde Fifa 17 demoen også, men alt virker så forhåndsbestemt og beregnet. Blir ikke Fifa i år selv om presentasjonen er sykt bra.

Helt enig. Gameplayet er uforutsigbart til tusen og suverent.

Lenke til kommentar

Hokey, litt off-topic, men det er mitt eget topic så driter i det :)

Gikk til innkjøp av PES og tenkte importere diverse kits etc. for ulike ligaer. Sliter litt med å få det til. Får en begrensing på antall bilder en kan importere og spillet crasher om jeg tar en større bolk av gangen. Tips?

Endret av Zahl
Lenke til kommentar

Jeg har det hvertfall gøy med PES 17. Fikk inn de fleste riktige drakter o.l etterhvert. Mangler vel portugisiske ligaen og tyske lag, samt nasjonallagene og stadion. Sistnevnte bryr meg svært lite. Går mest i Master League. Fantastisk modus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...