Gå til innhold

Pci-e kontakter forskjellige typer?

fixxit

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da man bruker reklamasjonsretten i stedet. Da må butikken ordne opp.

Jeg har selv fått en Chieftech en gang hvor en strømplugg var feil.

Skulle tro det, er jo absurd at en så dyr psu med 5 års garanti ikke skal vare mer enn 2 år, syntes det var svakt av produsent og ikke reparere den. Problemet var att AXen var kjøpt på en utenlandsk nettside, så orket ikke styre med det.

Sendt mail til multicom som sa at PCI-e kontakt var PCI-e kontakt å de forstod ikke problemet.

Hater kundeservice som ikke ser på vedlegg en gang, beskrev hvordan kontakt konfigurasjonen var feil å vedla bilder.

Godt og høre at flere har opplevd det da :) Uansett går jeg nok bare for en molex overgang om jeg får korrekt output med en slik, orker ikke vente flere uker på enda en psu. Er visst ikke lagervare sånne billige løsninger hehe.

Kan jo eventuelt få en overgang og bytte kontakt? siden ledningene er der

Lenke til kommentar

Det kan da se ut som det er en CPU power kabel du holder?

Om du ikke har flere enn en PCI-E strømkabel er nok et adapter den eneste veien. Har brukt de selv uten store problemer, men pent er det ikke :)

Hei.

Har sett på lednings konfigurasjonen, kontakten forgrener seg ut fra den andre PCI-e 6+2 kontakten, dessuten er cpu kontakten 4+4 pin, alt annet er koblet til :)

Lenke til kommentar

Det kan da se ut som det er en CPU power kabel du holder?

Om du ikke har flere enn en PCI-E strømkabel er nok et adapter den eneste veien. Har brukt de selv uten store problemer, men pent er det ikke :)

Hei.

Har sett på lednings konfigurasjonen, kontakten forgrener seg ut fra den andre PCI-e 6+2 kontakten, dessuten er cpu kontakten 4+4 pin, alt annet er koblet til :)

post-361680-0-53667100-1474030811_thumb.png

post-361680-0-32185100-1474030842_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Akkurat samme feil som på Chieftecen jeg hadde, bare på en annen plugg. Ser ut som de har tatt feil plugg under produksjonen. Siden det er en billih-PSU har de sikkert minimal eller ingen QC.

Chieftecen min hadde også en annen liten feil. Den var stein dau, så jeg fikk byttet den uansett...... og den nye "eksploderte" etter en uke. Så jeg fikk enda en ny en. Som jeg solgte på Finn uten å ha pakket den opp engang. :p

Lenke til kommentar

Mulig jeg husker feil. Men jeg innbiller meg at PCI-E strømkontakten på hovedkortet mitt (AUX strøm til portene) har en slik kontakt med bare firkanter og buede kontakter på hver linje. Spørsmålet er jo om det er montert feil kontakt på PSU, eller om denne avarten også er en PCI-E kontakt. I det ene tilfellet har du jo krav på å få utbedret feilen på reklamasjonsretten. Ellers er det jo ikke "feil" som sådan..

Lenke til kommentar

Det "er" en 6p PCI express power cable

http://www.playtool.com/pages/psuconnectors/connectors.html#pciexpress

Eneste er at den nede til høyre på din ikke er firkantet , men skal uansett gå inn.

Sjekk connectorer , at de er aligned. Ser ikke helt slik ut på midterste nede.

Fra Multicom link

Tilkoblingsevne

Motherboard power connector 20+4 pin ATX

Number of SATA power connectors 8

Peripheral (Molex) power connectors (4-pin) 4

PCI Express power connectors (6-pin) 1

PCI Express power connectors (6+2 pin) 1

CPU power connector (4+4 pin)

Floppy drive power connector 1

PCI Express-tilkobling

Diskettstasjonstilkobling

Edit:

Litt vanskelig å se skikkelig. Men syntes jeg kun så en firkantet plugg i dette bildet oppe til høyre.

post-35394-0-78131200-1474032847_thumb.jpeg

Er det feilprodusert hadde jeg levert den tilbake.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du må se utsiden, Ikke innsiden.

Selvfølgelig. På det første bildet er en plugg øverst tydelig firkantet ikke de andre (skygge/bakgrunn etc). Og jeg zoomet på iPad med IPS .Men ser det nå (såvidt).

Det går fint å file de til med en leatherman.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Man må uansett sjekke at den faktisk er koblet riktig. Hvis ikke kan man fort sitte med defekt alt mulig i tillegg til PSU.

Selvfølgelig.

Med tre sorte (GND) og tre gule (+12V) på hver sin rekker er ikke det veldig vanskelig. Og så er det bare å måle om man er paranoid og ikke stoler på fagene :p

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Du må se utsiden, Ikke innsiden.

Selvfølgelig. På det første bildet er en plugg øverst tydelig firkantet ikke de andre (skygge/bakgrunn etc). Og jeg zoomet på iPad med IPS .Men ser det nå (såvidt).

Det går fint å file de til med en leatherman.

Ser ikke helt hvordan jeg skal komme til med fil, er jo ikke akkurat så mye rom mellom topp-raden og bunn-raden. Men om du har forslag til hvordan jeg kan gjøre det mottas forslag med takk.

Litt kjipt å kjøre integrert skjermkort hehe

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

950W til 519 kr?   Ikke en sjans i havet.   Er du heldig, får du kanskje halvparten av det ut av den.    Uff, jeg trodde vi var ferdig med det der "tusenvis av watt til noen hundringser", i alle fall her i Norge.

Fant en omtale:

https://translate.google.no/translate?hl=no&sl=de&tl=no&u=http%3A%2F%2Fextreme.pcgameshardware.de%2Fanleitungen-wichtige-praxis-und-test-artikel%2F352581-review-ms-tech-value-edition-950w-im-chromatest.html&sandbox=1

Den gikk ut av spec ved 50% og eksploderte ved 80% last.  Så jeg hadde rett, 50% last er det man må holde den under.  Alt over det opp til 80% vil være uforsvarlig mtp at maskinvaren din blir ødelagt, og ved 80% tar hele sulamitten kvelden og dør.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...