hamsterbom Skrevet 26. november 2003 Del Skrevet 26. november 2003 Jeg sitter med Asus A7A266-E som jeg fikk av en venn. Tenkte å bruke den som en liten nedlastnigs server. Har testet det med en XP 1700+, den bootet fin og gikk rett inn i bios. Der var det lite respons å få med tastaturet, men tastaturet ser ut til å få strøm da lysene blinket i boot sekvensen. Min venn og jeg antar at ps/2 porten er brent(det var derfor jeg fikk det i første omgang), men vi ser ingen visuele feil om dette. Er det noen som har hatt lignende problem? Har multimeter, er det noen motstand, volt eller amp jeg kan undersøke på ps/2 porten? Tenkte å bestille USB tastatur og USB mus(muse porten kan jo også ha gått), kan man boote på disse? Takker masse på forhånd for eventuelle svar Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Du kan velge i BIOS om du vil ha støtte for USB keyboard i maskinvare eller OS. Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Da går det da Men hvordan kan jeg få valgt USB tastatur i bios når PS/2 porten antageligvis er ødelagt? Lenke til kommentar
jarnt Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan gikk det. Jeg haddde a7a266 tidligere. Var heldig etter å ha resatt bios. Da fikk jeg kontakt med et USB tastatur jeg hadde. Håper det løser seg for deg. Ha en god dag. jarnt Lenke til kommentar
hamsterbom Skrevet 27. november 2003 Forfatter Del Skrevet 27. november 2003 Hvordan gikk det. Jeg haddde a7a266 tidligere. Var heldig etter å ha resatt bios. Da fikk jeg kontakt med et USB tastatur jeg hadde. Håper det løser seg for deg. Ha en god dag. jarnt Jeg skal hente ut USB tastaturet m/ en AMD XP 2400+ på posten den 1 neste måned. Gleder meg (skulle det gå dårlig, blir det nytt hovedkort også) Mitt ønske ved dette er å avlaste maskinen jeg bruker daglig, Adsl 1024 laster ned konstant og er litt plagsomt. Hardisk lyset kjører høy tango Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Min venn og jeg antar at ps/2 porten er brent(det var derfor jeg fikk det i første omgang), men vi ser ingen visuele feil om dette. Du kan ikke se visuelle spor om den PS/2 porten din er "brent". Det er veldig sjelden man kan se noe som er "brent" på elektronikk slik. Men det kan lukte ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå