Gå til innhold

- Kunne ha vært den ultimate pokemonjegeren, men dette er ikke noe leketøy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"– MR kjenner igjen den fysiske verden rundt deg og posisjonerer objektet på et fast punkt i rommet, noe som AR har vanskelig for å gjøre, sier Leaman."

VR = Virtual reality (rekonstruert virkelighet)

AR = Augmented Reality (Forbedret virkelighet)

hvordan i all verden kan man forbedre virkeligheten uten å kunne plassere slike objekter...?

For å kunne forbedre virkeligheten med tegninger, så er man nesten bare helt nødt til å kunne plassere et objekt i en hvilken som helst posisjon i tid og rom relativt til seg selv.

Det var hele poenget med AR..

Hololens er AR-briller og ingenting annet.

selv om de kanskje er veldig bra AR briller da..:-P

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkert en lur helomvending av Microsoft. Hololens ble jo først lansert som et spillprodukt, men jeg antar at responsen hos utviklere var lunken siden de aller fleste allerede var dypt investert i VR og anså Hololens sine spillanvendelser som begrensede.

Jeg tror nok det profesjonelle markedet også er relativt begrenset, men der kan de i det minste ta betraktelig høyere pris for brillene.

Lenke til kommentar

Litt interessant dette med at den ikke er en "leke". Kan det være forde den rett og slett ikke leverer varene godt nok? Litt som VR på 90 tallet som også egnet seg best til svært sære visualiseringsoppgaver, da produktet rett og slett ikke var gode nok til å gi noen spillopplevelse?

Virker for meg som måten man kommuniserer med brillen med håndbevegelser er svært begrensende.

Jeg tror på MS når de sier dette ikke er noe for privatpersoner, tror ikke såkalt MR får noen gullalder før det har blitt lansert, floppet fullstendig og kanskje gjennfødt om ca 10 år, med langt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...