Gå til innhold

[Løst] LG TV stripe på skjerm - dekkes ikke?

Megaoctane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garanti er noe produsenten gir, og 2 år er vanlig.

Du som forbruker har derimot reklamasjonsrett på varekjøp, og på TV'er - som man må kunne forvente skal virke i flere år - er vel reklamasjonstiden 5 år, så du burde være "innenfor".

Reklamasjonen er det selger (Lefdal) , ikke produsenten, som må "betale for". (Eller de kan avtale hva de vil seg i mellom.)

Hvordan du skal gå fram for å reklamere finner du sikkert noe om på sidene til Forbrukerrådet, e.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De mente det var sprekk i glasset.

Ba om bilder, men da måtte jeg ned til butikken. Dro ned, men de hadde ikke fått noen bilder. De skulle be verkstedet sende meg bilder på e-post. Dette var torsdag.

Tv'en ble sjekket og "han på mottaket skrev, noen småriper på skjermen ellers OK"

De mener jo ikke det for moroskyld heller. Om de sier det er sprekk der, så er det jo mest sannsylig en sprekk der. Du får nesten vente til bildene tikker inn :)

Det at han som tok imot TVen skrev at den var "OK", betyr ikke at den var det. Er ikke alltid man kan fange opp skader på TVer. Mulig sprekken er mer synlig når det er lys på selve panelet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mcare sa det var sprekk i min Note 4 og påsto at jeg hadde påført denne.

Jeg reklamerte på avgjørelsen og vant gjennom.

Samsung sin konklusjon var at telefonen var i perfekt fysisk stand og hadde ingen skader påført av bruker.

Deretter ble følgende gjort: Nytt HK, ny skjerm, ny touch, ny ramme og nytt batteri.

Det er ikke alltid Mcare har rett :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Stripen må være forårsaket av sprekken for at de skal kunne avvise reklamasjonen. De kan ikke nekte å reparere produktet på bakgrunn av en urelatert feil. Det blir som om en bilselger skulle nektet å ta reklamasjon på turboen fordi det var en bulk i bagasjelokket.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stripen må være forårsaket av sprekken for at de skal kunne avvise reklamasjonen. De kan ikke nekte å reparere produktet på bakgrunn av en urelatert feil. Det blir som om en bilselger skulle nektet å ta reklamasjon på turboen fordi det var en bulk i bagasjelokket.

Jepp, men om skaden er nær hvor stripen er, så er det veldig enkelt for verksted og sannsynliggjøre at det er sprekken som er årsaken til stripen.

men TS: gjerne legg opp bilde når du mottar dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter å ha vært hos Lefdal igjen for å etterlyse bilder av skaden. De skulle purre på dem igjen.

I dag så var TV'en tilbake hos Lefdal. Har aldri fått bilder. Dro ned, TV'en ble hentet ut, og man kunne se en skade i høyre hjørne.

IMG_2070_zpshcs5shof.jpg

Jeg hadde noen bilder av TV'en fra dagene før vi sendte den inn, og ingen skader på skjermen der.

Han som tok i mot TV'en noterte også: en liten ripe på skjerm, ellers ingen skader.

Mens denne skaden på hjørnet er jo helt tydelig, og nå var hele panelet ødelagt, bildet flimret konstant.

Tydeligvis skadet under transport, og så skulle det koste 14.000kr å reparere.

Heldigvis skjønte de på Lefdal greia. De skulle sende den inn igjen og jeg skulle ikke behøve å betale noe. Fikk da også en 55" Samsung låne TV.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...