Megaoctane Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Leverte inn en TV for 3 uker siden på Lefdal. Fikk SMS nå om at dette ikke dekkes av garantien. Tv'en har hengt på vegg i alle år. Stripa kom plutselig. Prisoverslag for reparasjon er estimert til 14.000kr... 4 år gammel 55" flat skjerm. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Garanti er noe produsenten gir, og 2 år er vanlig. Du som forbruker har derimot reklamasjonsrett på varekjøp, og på TV'er - som man må kunne forvente skal virke i flere år - er vel reklamasjonstiden 5 år, så du burde være "innenfor". Reklamasjonen er det selger (Lefdal) , ikke produsenten, som må "betale for". (Eller de kan avtale hva de vil seg i mellom.) Hvordan du skal gå fram for å reklamere finner du sikkert noe om på sidene til Forbrukerrådet, e.l. 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 16. september 2016 Del Skrevet 16. september 2016 Om det ikke blir dekket så er det jo en grunn for det.. Hva er grunnen for at det ikke gikk igjennom? Bare ring kundesenteret, oppgi service nr ditt så kan nok de forklare det. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 De mente det var sprekk i glasset. Ba om bilder, men da måtte jeg ned til butikken. Dro ned, men de hadde ikke fått noen bilder. De skulle be verkstedet sende meg bilder på e-post. Dette var torsdag. Tv'en ble sjekket og "han på mottaket skrev, noen småriper på skjermen ellers OK" Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Den feilen der er nok ikke forårsaket av noen sprekk i glasset. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Det er det jeg også tror. Sa at jeg ville se bilder og bevis. Så får vi se. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 De mente det var sprekk i glasset. Ba om bilder, men da måtte jeg ned til butikken. Dro ned, men de hadde ikke fått noen bilder. De skulle be verkstedet sende meg bilder på e-post. Dette var torsdag. Tv'en ble sjekket og "han på mottaket skrev, noen småriper på skjermen ellers OK" De mener jo ikke det for moroskyld heller. Om de sier det er sprekk der, så er det jo mest sannsylig en sprekk der. Du får nesten vente til bildene tikker inn Det at han som tok imot TVen skrev at den var "OK", betyr ikke at den var det. Er ikke alltid man kan fange opp skader på TVer. Mulig sprekken er mer synlig når det er lys på selve panelet. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Er det sprekk, så er det sprekk. Ikke så mye å få gjort nei. Men vil gjerne ha bildebevis før jeg frafaller mitt krav på reparasjon. Man leser jo om iPhone telefoner som ikke dekkes av garanti gjennom en butikk, men går man til en annen så får man ny telefon... Lenke til kommentar
Strato Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Mcare sa det var sprekk i min Note 4 og påsto at jeg hadde påført denne. Jeg reklamerte på avgjørelsen og vant gjennom. Samsung sin konklusjon var at telefonen var i perfekt fysisk stand og hadde ingen skader påført av bruker. Deretter ble følgende gjort: Nytt HK, ny skjerm, ny touch, ny ramme og nytt batteri. Det er ikke alltid Mcare har rett 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Stripen må være forårsaket av sprekken for at de skal kunne avvise reklamasjonen. De kan ikke nekte å reparere produktet på bakgrunn av en urelatert feil. Det blir som om en bilselger skulle nektet å ta reklamasjon på turboen fordi det var en bulk i bagasjelokket. Endret 19. september 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Stripen må være forårsaket av sprekken for at de skal kunne avvise reklamasjonen. De kan ikke nekte å reparere produktet på bakgrunn av en urelatert feil. Det blir som om en bilselger skulle nektet å ta reklamasjon på turboen fordi det var en bulk i bagasjelokket. Jepp, men om skaden er nær hvor stripen er, så er det veldig enkelt for verksted og sannsynliggjøre at det er sprekken som er årsaken til stripen. men TS: gjerne legg opp bilde når du mottar dette. 1 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Skal gjøre det. Tar sikkert en uke eller to det også å få bilder ? Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 3. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2016 Etter å ha vært hos Lefdal igjen for å etterlyse bilder av skaden. De skulle purre på dem igjen. I dag så var TV'en tilbake hos Lefdal. Har aldri fått bilder. Dro ned, TV'en ble hentet ut, og man kunne se en skade i høyre hjørne. Jeg hadde noen bilder av TV'en fra dagene før vi sendte den inn, og ingen skader på skjermen der. Han som tok i mot TV'en noterte også: en liten ripe på skjerm, ellers ingen skader. Mens denne skaden på hjørnet er jo helt tydelig, og nå var hele panelet ødelagt, bildet flimret konstant. Tydeligvis skadet under transport, og så skulle det koste 14.000kr å reparere. Heldigvis skjønte de på Lefdal greia. De skulle sende den inn igjen og jeg skulle ikke behøve å betale noe. Fikk da også en 55" Samsung låne TV. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Fikk en SMS for noen dager siden. Kom og hent din nye TV. Fikk en Samsung UHD 55" TV. Så da ordnet det seg til slutt. Takk til alle som har kommentert. 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå