Gå til innhold

Låst ute fra Samsung J5.. arrrgh!

H09I6AN

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på å skal selge min 1 mnd gamle Samsung J5, da jeg har kjøpt med en S6 i stedet. Men da jeg skulle kryptere mobilen, laget jeg et nytt og tydligvis veldig sterkt passord, som jeg vil tro ikke stemte 100% med det jeg noterte ned. Etter mye aggressjon og googling, så var det svaret som kom mest opp, at jeg burde ta en hard reset. Men nå vil ikke mobilen godkjenne Google-kontoen min av en eller annen grunn. Jeg får beskjeden "please log in with owners account". Når jeg logger meg inn på kontoen med min nye mobil og på pc, så er J5-en registrert der.

Jeg ringte nettopp til Samsung, men han jeg pratet med mente at den måtte på verksted... men jeg håper det finnes noen med litt mer peiling enn meg og han, som kan hjelpe meg, før jeg enten må ta den med på verksted eller klikke mongis på den...

På forhånd tusen takk for svar! ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg ser det, er det google kontoen som er problemet da du også ikke?kan logge inn med pcen? 

Hva skjer om du recover passord?om du har tlf nr tilknyttet kontoen, kan du be om nytt passord. Eventuelt om det er tilknyttet en backup email addr. til google kontoen.

At du måtte ta en hardreset er jo helt etter normalen slik at ingen skal få tak i daten som er lagret. 

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det, er det google kontoen som er problemet da du også ikke?kan logge inn med pcen?

Hva skjer om du recover passord?om du har tlf nr tilknyttet kontoen, kan du be om nytt passord. Eventuelt om det er tilknyttet en backup email addr. til google kontoen.

At du måtte ta en hardreset er jo helt etter normalen slik at ingen skal få tak i daten som er lagret.

Jeg får logget meg inn via pc og min nye S6, men J5-en vil ikke slippe meg inn under oppsettet av telefonen igjen. Jeg har skiftet passord på Google-kontoen uten hell, kontoen er knyttet til begge mobilene og jeg har prøvd med back-up kontoen også, men får samme svar.

Takk for svar :)

Edit: jeg får også melding på gmailen om at jeg har logget inn med J5-en (den låste mobilen). Så det er tydelig rett passord, og mobilen er registrert inne på kontoen.

Endret av The Idanator
Lenke til kommentar

Jeg får logget meg inn via pc og min nye S6, men J5-en vil ikke slippe meg inn under oppsettet av telefonen igjen. Jeg har skiftet passord på Google-kontoen uten hell, kontoen er knyttet til begge mobilene og jeg har prøvd med back-up kontoen også, men får samme svar.

Takk for svar :)

Edit: jeg får også melding på gmailen om at jeg har logget inn med J5-en (den låste mobilen). Så det er tydelig rett passord, og mobilen er registrert inne på kontoen.

Hmm.. Jøss  :hmm:

Vet ikke om dette er noe du kan ta en titt på? https://support.google.com/a/answer/178854?hl=en

Kan du logge inn på andre google kontoer på tlf? :hmm:

Lenke til kommentar

Forslag til feilsøking:

1. Reset telefonen fra recovery

2. Boot telefonen med et SIM-kort som du vet kobler seg på mobildata og er OK

3. Slå av wifi i Setup wizard før du oppgir din google konto, vær supernøye med å skrive inn adresse og passord

(jeg ville ikke ha byttet et passord som jeg har hatt en stund for å feilsøke, passordbytte bringer med seg flere feilkilder)

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...