Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabolaget blir fylt med biler

BMWCoupeFtw

Anbefalte innlegg

Jeg bor ganske nærme en skole, rundt 3-4 kvartal, og hver morgen blir hele gaten fylt med biler som følge av lærere som skal på jobb. Problemet er at vi som faktisk bor i nabolaget ofte ikke får parkert! Stadig vekk må vi parkere bilene langt unna. Dette er jo sykt irriterende i lengden... 
Greit nok, det er offentlig vei, men det finnes da grenser? 

Forslag til løsning på dette? Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt? 

Prøvde å få tak i skolens rektor, men han var ikke tilstedet. 

Inb4 "gjør det noe å parkere 2-5 min unna da?" :D 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig rektor ikke rent formelt kan gjøre noe, men jeg ville forsøkt å få tak i ham en gang til, så er de ansatte ved skolen i hvert fall klar over problemet 

Dette er jo et problem for beboerne. Ikke lærerne. Kjenner jeg menneskets egoisme rett kommer de ikke til å bry seg filla om at "noen andre" ikke får parkert så lenge de får ordnet seg selv. Så lenge man ikke har noen form for oppmerket parkering kan jeg vanskelig se for meg at det er noe å få gjort. 

Lenke til kommentar

Jeg bor ganske nærme en skole, rundt 3-4 kvartal, og hver morgen blir hele gaten fylt med biler som følge av lærere som skal på jobb. Problemet er at vi som faktisk bor i nabolaget ofte ikke får parkert! Stadig vekk må vi parkere bilene langt unna. Dette er jo sykt irriterende i lengden... 

Greit nok, det er offentlig vei, men det finnes da grenser? 

Forslag til løsning på dette? Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt? 

Prøvde å få tak i skolens rektor, men han var ikke tilstedet. 

Inb4 "gjør det noe å parkere 2-5 min unna da?" :D

Skaff deg egen privat parkering. Alle andre har like stor rett til å parkere langs en offentlig vei som de som bor langs veien.

Endret av ITtraktor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hovedproblemet her er vell at dersom det er ein kommunal skule og ein kommunal veg så er nok faren stor for at kommunen vil prioritere å sikre parkeringsmuligheiter for lærerane.

Det er tross alt viktig med tanke på rekruttering og slikt at det er parkeringsmuligheiter ved skulen.

Men når det er sagt så er nok den åpenbare løysninga å få innført boligsoneparkering, eller tilsvarande betalingsløysning.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Problemet er at kommunen aldri regulerte inn parkeringsplass da de bygde skolen. Norge i et nøtteskal. Ingen tenker på infrastruktur før det er for sent. Veier, parkeringsplasser, parkeringshus, jernbane med mer skal alltid bygges først, og så kan en plassere folk og funksjoner rundt infrastrukturen etterpå.

Lenke til kommentar

Men er det ikke viktigere at lærerne får parkert bilene sine enn at personer som bare sitter hjemme om dagene skal få parkere?

Bilen min er alltid hjemme på dagtid. Det er fordi jeg bare jobber nattevakter...

Er ikke det veldig egoistisk da? Da står sikkert bilen din å opptar plassene som lærerne garantert har bruk for.

Her er alle lærere hjertelig velkomne til å parkere! Da får de bare  to kilometer til jobben!!  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...