agvg Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Så lenge bredbånd er ett krav for og levere TV så er dette helt greit, veldig mange eldre bruker ikke internett i det hele tatt, driver litt og monterer utstyr for CD og hos mange eldre er enten modemet fortsatt i esken eller det står der til pynt uten strøm tilkoblet. Ingen av disse ville betalt ett øre for internett og så lenge Altibox ikke vil være en rein TV-leverandør så må de ha en slik billigpakke i bunn, om det er 1 eller 5 mbit betyr lite hvis du aldri bruker det. 2 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 17. september 2016 Forfatter Del Skrevet 17. september 2016 Så lenge bredbånd er ett krav for og levere TV så er dette helt greit, veldig mange eldre bruker ikke internett i det hele tatt, driver litt og monterer utstyr for CD og hos mange eldre er enten modemet fortsatt i esken eller det står der til pynt uten strøm tilkoblet. Ingen av disse ville betalt ett øre for internett og så lenge Altibox ikke vil være en rein TV-leverandør så må de ha en slik billigpakke i bunn, om det er 1 eller 5 mbit betyr lite hvis du aldri bruker det. Det er fortsatt litt drøyt å kalle 1/1 bredbånd. Jeg stiller med undrende at veldig mange i 60 åra og 70 årene ikke bruker internett... Når Viken fiber tar over 700 kr i måneden for pakken, så er vel ikke fungerende basis bruk av nett for en person om gangen mye å kreve. Vel, da kommer jeg til å gi meg med kommentarer på tråden her. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Flere enn du skulle tro er offline, og jeg vet ikke hva som er laveste grunnpakke når det kommer til hastighet hos Get og CD. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 19. september 2016 Forfatter Del Skrevet 19. september 2016 Basis hos Get og CD er 30 Mbit. Poenget mitt er at det er villedende å kalle 1 Mbit linje bredbånd. Pakken til Viken fiber er såpass dyr, så det er jo ikke noe tap for den å gi i det minste 5 Mbit. Selv om en andel ikke bruker nettet, så burde ikke det være noe argument. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 (endret) Så lenge bredbånd er ett krav for og levere TV så er dette helt greit, veldig mange eldre bruker ikke internett i det hele tatt, driver litt og monterer utstyr for CD og hos mange eldre er enten modemet fortsatt i esken eller det står der til pynt uten strøm tilkoblet. Ingen av disse ville betalt ett øre for internett og så lenge Altibox ikke vil være en rein TV-leverandør så må de ha en slik billigpakke i bunn, om det er 1 eller 5 mbit betyr lite hvis du aldri bruker det. Det er vel bare å bruke VLAN 101 = tv net. Og fjerne internet porten? Da burde det vel være mulig å kun levere TV. Men om viken fiber\altibox vil gjøre det er en annen sak. Vil nok tjene mest penger hvis de har mulighet. Eller er jo viasat\canldigital satelitt mulighet? Eller get\canaldigital. Endret 19. september 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 Så lenge bredbånd er ett krav for og levere TV så er dette helt greit, Men det er ikke et krav; du kan fint ha et rent TV-abonnement for 399,- i måneden (for grunnpakken). Vil du ha telefon i tillegg, så koster det til sammen 399,- + 140,- = 539,- i måneden. Legger du på 198,- i måneden, så får du en 1/1 Mbps internett-tilkobling i tillegg til TV og telefon. Jeg tolker dette som et "lokketilbud" til eldre mennesker som synes 1017,- i måneden blir for mye, men en 200-lapp ekstra, "det har jeg kanskje råd til". Lenke til kommentar
skripis Skrevet 19. september 2016 Del Skrevet 19. september 2016 FYI: ved min forrige arbeidsplass satt vi 30+ brukere på en 12/12Mbps kobberlinje. Alt av servere var plassert utenomhus, samtlige printere var nettverksprintere osv osv. Vi kjørte endel Citrix men også mye vanlige "tykke" klienter. Hele nettet i huset var på VPN til hovedkontor i Danmark. Fungerte overraskende bra, bortsett fra ved nedlasting/tanking. QoS og linjedeling må ha vært fenomenal. Cisco-hardware. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå