Flexxy Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Hei, Ikke flink mtp. lover og regler. Kort fortalt ; Booket oppkjøring, bekreftet på melding fra SVV. Bestilt Tog-billett og bil til oppkjøring via NaboBil. Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake. Tog og NaboBil ble betalt med BankNorwegian kortet, men ikke selve gebyret til SVV, da de tar ikke Kredittkort. Har jeg noen mulighet på å få dekket kostnadene med reise? Se svar fra rådgiver hos BankNorwegian ; "Vedrørende reklamasjonssak. Vi viser til reklamasjonssak tilknyttet transaksjonene tilknyttet Nabobil og NSB. I følge Finansavtalelovens § 54b er kredittyter ansvarlig for belastningen som ikke blir levert. Din reklamasjonsårsak er at du ikke fikk tatt oppkjøringen, og at dermed var transaksjonene til Nabobil og NSB bortkastet. Det er ikke likestilt med at varen/tjenesten til NSB eller Nabobil ikke ble levert.Det er ingen reklamasjonsrett på følgefeil, så din reklamasjonssak er dermed avvist. Med hilsenBank Norwegian" Endret 14. september 2016 av Flexxy Lenke til kommentar
skripis Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 (endret) Tror du har lite å komme med her. "Reisen" din er benyttet, så du kan ikke bruke kredittkortets avbestillingsforsikring for dette. Blir som å reise til syden, og kreve pengene tilbake fra banken når du er hjemme igjen fordi været var dårlig. Du kan forsøke å kreve erstatning fra SVV, lykke til med det. Endret 14. september 2016 av skripis 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake. Du måtte returnere tilbake fordi du ikke fikk tatt oppkjøringen (avbrutt reise), eller hadde du måttet returnere tilbake uansett? https://www.banknorwegian.no/KundeService/forsikring/reise-og-avbestillingsforsikring For reiser i Norge kreves en overnatting eller at det benyttes fly Lenke til kommentar
Flexxy Skrevet 14. september 2016 Forfatter Del Skrevet 14. september 2016 Pga. feil i systemet fikk jeg ikke tatt oppkjøringen og måtte returnere tilbake. Du måtte returnere tilbake fordi du ikke fikk tatt oppkjøringen (avbrutt reise), eller hadde du måttet returnere tilbake uansett? https://www.banknorwegian.no/KundeService/forsikring/reise-og-avbestillingsforsikring For reiser i Norge kreves en overnatting eller at det benyttes fly Meningen var å ta oppkjøring og returnere tilbake til hjembyen - Med toget. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Uten overnatting? Da har du ikke rett på noe. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 De har jo svart deg, det står ganske tydelig der hva som er greia. Du tok toget. Du fikk bilen fra NaboBil til disposisjon. Da har du mottatt tjenestene du betalte for, og du har dermed ingenting å reklamere på. 2 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Det er som de andre sier ingenting å reklamere på her. Den eneste som du muligens kunne reklamert mot er SVV, men jeg tipper det skal en del til før de er erstatningsansvarlige. At du faktisk har reklamert til Bank Norwegian er jo helt hårreisende. Hva tenkte du på? Det eneste alternativet ditt er eventuelt at dette dekkes av forsikring. Hva var grunnen til at du ikke fikk tatt oppkjøringen? Endret 15. september 2016 av Herr Brun 4 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 At du faktisk har reklamert til Bank Norwegian er jo helt hårreisende. Hva tenkte du på?Han har jo reiseforsikring med kortet, og dette var en reise. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Han har jo reiseforsikring med kortet, og dette var en reise. En reise som ble gjennomført. Så nøyaktig hva er det forsikringen er ment å dekke? Så vidt meg bekjent er det ikke vanlig for reiseforsikringer generelt sett, og jeg finner ingenting i Norwegian sine vilkår spesifikt, som dekker kostnader ved reisen dersom problemet er at reisen ikke innfridde forventningene. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Ja, jeg skriver jo over at han ikke har rett på noe. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 (endret) Ja, men det er ikke fordi han ikke hadde overnatting at han ikke har rett på noe. Selv om han hadde hatt overnatting, hadde han fortsatt ikke hatt rett på noe. Endret 15. september 2016 av henrikwl 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Ble oppkjøringen avlyst ved oppmøte? I så fall så vil jeg tro at du har en sak mot Statens Vegvesen. Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 dette blir jo som å ta bussen til kino, men så ble kinoen avlyst og du krever busspengene refundert ... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå