lassis Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Hei forumbrukere!! Fikk forleden klage på at lysene på tilhengeren min ikke virket. Tok da en skikkelig sjau og skiftet kontakt, pusset kontaktpunktene etc. Deretter sjekket jeg med et 12 volts batteri at alle koblinger var korrekt og at alle pærene virket. (Kontakten er en 7-polet type). Tenkte at nå er alt ok, men når jeg koblet til strømmen på hengeren var det kun blinklys og bremselys som virket. Baklysene lyste ikke (heller ikke tåkelyset, den blå kabelen, punkt nr. 2). Når jeg kikket på bilen ser jeg at baklysene her heller ikke lyste. Tok av koblingen til hengeren, men forsatt ingen baklys på bilen. Da jeg er skikkelig amatør når det gjelder bil sjekket jeg litt på nettet og der skrives det at en feilkobling/kortslutning i strømkontakten på tilhengerfeste kan være synderen, eller det kan være sikringen eller..... Noen som kan hjelpe meg /guide meg litt ?? På forhånd tusen takk for all hjelp!! L. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. september 2016 Del Skrevet 14. september 2016 Har du sjekket sikringen? Det skal stå et kart i instruksjonsboken til bilen din. Lenke til kommentar
lassis Skrevet 15. september 2016 Forfatter Del Skrevet 15. september 2016 Først og fremst takk for svar. Har kikket i boka og identifisert hvilken sikring som gjelder baklyset. Det står at det skal være en "sikringsuttrekker" i bilen som skal brukes, men den mangler. Får ta en tur innom butikken i morgen og se om de har noe slikt der. Ellers blir det en vanlig tang :-) L. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 15. september 2016 Del Skrevet 15. september 2016 Om du har sjekket tilhengerkontakta så er det mer sansynlig at det er kontakta på bilen som er synderen. Trenger bare ei spiss tang for å trekke ut sikringene. 1 Lenke til kommentar
lassis Skrevet 16. september 2016 Forfatter Del Skrevet 16. september 2016 Det var da som bare .. Tok ut sikringen, men den så ok ut. For sikkerhets skyld satte jeg inn en ny en og voila..... Da virket baklyset på bilen og lysene på hengeren også !! Kikket på den gamle sikringen med lommelykt og forstørrelsesglass og der kunne jeg se helt i kanten at den var røket, Ikke på toppen som var illustrert i boka. Uansett .. virker det så virker det. Windoge, tusen takk for hintet og at du tilbød deg å hjelpe. Ha en kjempefin helg!! L. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå