LarZen Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 (endret) Et klipp som viser hvor bra innsyn vinkel det er på IPS panelet på konsollen. Og et klipp som viser Zelda. Endret 10. februar 2017 av LarZen 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. februar 2017 Del Skrevet 10. februar 2017 Blunty kan få sagt det! Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Blunty kan få sagt det! jeg lo godt av den der...... Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Hehe, ja holder ikke igjen så mye han der... Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Noen som vet hvorfor Switch koster $299, £279 og 299 euro alle andre steder, mens i Norge er prisen 3600? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Vet ikke hvordan det er med euro- og pundprisen, men dollarprisen er uten moms. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Har vel noe med at Norge er et ekstremt velstående land med mye høyere lønninger enn mange andre steder. I går kjøpte jeg en baguett til 95kr, så det er ikke bare på elektronikk.. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) Hyggelig lesning for dere som har avbestilt. I have a friend who will never let me forget a piece of bad advice I once gave him. It was 2001 and he wanted to know whether he should buy the new Nintendo GameCube, Sony’s PlayStation 2 or Microsoft’s debut video game console, the Xbox. I told him to go with the GameCube. Oops. ......... If only my friend were to once again ask me which console he should buy, I could perhaps make it up to him. I’d steer him clear of the Switch, which is looking like it’s going to be as much of a dust collector as every other console Nintendo this millennium. http://m.thenational.ae/business/technology/nintendo-switch-console-looks-like-another-big-fizzle Les hele artikkelen. Merkelig at han ignorerer suksessen Wii hadde. Switch satser på å være annerledes fremfor å ha mange AAA-spill, noe som har vært Nintendos strategi siden Wii. De har lyktes med dette en gang og feilet en gang. Om et år vet vi om de lykkes nå. Jeg tror du glemmer GameBoy og Nintendo DS, som var svake hardware-messig sammenlignet med de stadige konkurrentene som dukket opp, og feilet. Endret 11. februar 2017 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja Wii hadde en hel haug med spill, men la oss nå også være ærlige, sette på oss både Hardcore brillene og casual linsene, hvor mange av Wii spillene fortjente egentlig en lansering? Og hvor mange ble kjøpt av uvitende foreldre og besteforeldre? Men Wii'en skal ha det, den solgte såpass bra at den tiltrakk seg mesteparten av søpla slik at 360 og ps3 gikk klar, fordi om det også kom ut ganske mange kalkuner der også Det er bare å se på topplistene over solgte spill. Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Prisen i euro og pund er inkludert moms, dollar er eks kjøpsskatt (moms) da den varierer fra stat til stat.Grunnen til den er så dyr her er fordi det er butikkene selv som setter prisen, eller at Bergsala tar litt ekstra for å være distributør. At lønna er høyere i Norge har veldig lite å si med tanke på prisen på elektronikk. Veldig lite av arbeidet med å få det frem til deg som er håndtert av norske ansatte. PS4 pro koster 399 i USA, og blir 3990 i Norge. Det betyr i realiteten at pris før moms er lavere i Norge enn i Usa (399usd x dollarkurs og lagt på 25% moms gir en norsk pris 4175,-.Så jeg tipper Bergsala er grunnen. 3 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) Sånn i forhold til lønn og levevilkår så var faktisk Norge nest "billigst" på en beregning tidligere. Dette er pris som beregner seg på hvor mye prosent av en normal norsk lønn som man må ut med for en switch. Satt opp mot gjennomsnittlig lønn i andre land. Samt at vi har kanskje verdens beste forbrukerrettigheter når det kommer til reklamasjon. Ser for meg at de må legge det inn i en prisberegning også. Endret 11. februar 2017 av CaZpeR Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja Wii hadde en hel haug med spill, men la oss nå også være ærlige, sette på oss både Hardcore brillene og casual linsene, hvor mange av Wii spillene fortjente egentlig en lansering? Og hvor mange ble kjøpt av uvitende foreldre og besteforeldre? Men Wii'en skal ha det, den solgte såpass bra at den tiltrakk seg mesteparten av søpla slik at 360 og ps3 gikk klar, fordi om det også kom ut ganske mange kalkuner der også Det er bare å se på topplistene over solgte spill. Du tar virkelig ikke poenget? Her snakker vi om spill som var bra, ikke spill som solgte mest. Wii fit solgte dritbra, men er ikke noe særlig tess som spill. Så for en gamer er det totalt uinteressant. Av tredjepartsspill så var det vel Red steel og Rabbids det gikk mest i. For min del så var det en del Nintendospill som var supre på Wii, men nesten alt annet var møkk. Av Wiis best selgende spill får man: Wii Sport (var inkludert i vesten). Wii sport resorts Wii fit Wii fit plus som for min del ikke er noe særlig til spill. I tillegg så er det mange typiske Nintendospill basert på Mario og Zelda som er på topplisten. Mange av de har solgt over 10 millioner eksemplarer. Først på 18 plass på listen kommer et tredjepartsspill inn og det er just dance 2 som solgte 5 millioner. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_best-selling_Wii_video_games Lenke til kommentar
Serjiously Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 En annen ting som hadde vært et stort salgspunkt på Switch: GC titler på VC. Litt merkelig at Nintendo har vært så tilbakeholden på GC titlene, det er jo mange av oss som vil ha dem! Enig der. Hadde de slengt ut for eksempel Luigi's Mansion, Paper Mario og Pikmin-spillene med det samme, hadde jeg hatt mye mer lyst til å kjøpe nær lansering. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 (endret) Et problem for enkelte GC-spill på Swtich vil være de analoge triggerne som Switch ikke har. For eksempel brukes de i Luigis Mansion og Super Mario Sunshine. Likevel, alt annet enn et bra VC-bibliotek ved lansering er skuffende. Endret 11. februar 2017 av Snikpellik 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Et problem for enkelte GC-spill på Swtich vil være de analoge triggerne som Switch ikke har. For eksempel brukes de i Luigis Mansion og Super Mario Sunshine. Likevel, alt annet enn et bra VC-bibliotek ved lansering er skuffende. Bluetooth gamecube kontroller hadde jo løst den. Damn det hadde vært rått om de lagde. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja. Men hvor sannsynlig er det? Jeg hadde i hvert fall aldri kjøpt en sånn ekstra kontroller til flere hundre kroner bare for å spille gamle spill. Håper likevel de inkluderer GC-spill, for den konsollen hadde mye å by på! Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja. Men hvor sannsynlig er det? Jeg hadde i hvert fall aldri kjøpt en sånn ekstra kontroller til flere hundre kroner bare for å spille gamle spill. Håper likevel de inkluderer GC-spill, for den konsollen hadde mye å by på! De har jo laget mye annet på nytt igjen som folk har kjøpt (super smash kontrollerene, nes kontroller med wii kobling etc.) Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 If The Nintendo Switch Is A Smash Hit, How Does That Change The Industry? http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2017/02/08/if-the-nintendo-switch-is-a-smash-hit-how-does-that-change-the-industry/#7dc9624433f9 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. februar 2017 Del Skrevet 11. februar 2017 Ja. Men hvor sannsynlig er det? Jeg hadde i hvert fall aldri kjøpt en sånn ekstra kontroller til flere hundre kroner bare for å spille gamle spill. Håper likevel de inkluderer GC-spill, for den konsollen hadde mye å by på! Jeg regner med at slike spill evt må lages (HD) remastere av, eller i det minste omprogrammeres ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå