Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Så basically 2014 nettbrett hardware. Her står det at muligens overklokka, men jeg satser på underklokka i forhold til originalen for å gi best mulig batteritid.

Så gled dere til det dere får No worries den kommer til å være kongen av håndholdt.

Har stilt meg mer positiv til Switch men "2014 nettbrett hardware" høres bare så bad ut.. 

Akkurat det jeg og har tenkt hele veien ;)

Vi vet vel enda ikke om det er Pascal eller Maxwell, men vi antar vel det er maxwell siden Nintendo har holdt kjeft om det til nå. Presterer Switch atpåtil dårlig i split screen på Tven i stua(Frame kutting og nedskalering av oppløsning), og eventuelt lider av fps drops i Single player spill, så blir det dårlig business.

Med Maxwell nettbrett hardware er det jo grenser for hva man kan få til, frames og oppløsning tatt i betraktning.

Tror også Switch kommer til å bli akkurat like attraktiv på bærbar fronten som 3DS. Har ikke sett en eneste fyr offentlig som har sittet og spilt 3ds. Selv bruker jeg den bare hjemme eller på besøk hos andre.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva nytt viser den videoen? Ingenting i forhold til det jeg trodde den var, utenom skjermen ser litt mindre skarp ut på denne videoen.

Ser at det diskuteres en artikkel her om en dude som ikke ville anbefalt switch denne gangen grunnet fiaskoene med Wii og Wii u. Er jo opplagt at det her er snakk om tredjepartspill, og i den forstand så var jo wii også en fiasko. Har selv wii, men spilla som var verdt noe som ikke var laget av Nintendo selv kan jeg garantert telle på mine 10 fingre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Viser forsåvidt ikke noe nytt. Men er en bra oppsummering video som går rett på hva Switch er for noe og hva den kan. Den viser egenskaper som ingen annen stasjonær eller portabel konsoll er i stand til idag. Noe det virker som dem fleste som dømmer konsollen som en katastrofe glemmer idet Mhz,Ram,piksler og pris blir remset opp for å forklare hvorfor Switch er dritt.

Ikke misforstå meg. Det er med god grunn en skal være skeptisk til Switch og Nintendo. Men når det kommer til maskinen og hva den kan så synes jeg endel må ta av seg spec brillene sine å se helheten som tilbys med Switch. Maskinen ser bra ut og får jo strålende tilbakemeldinger over hele linja av hva jeg ser og leser av folk som har hatt hands on med maskinen.

Men uten spill så hjelper det jo ikke....så det skal bli spennende å se hvordan det blir på spill fronten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er alltid skeptisk til Nintendo helt siden N64, men alltid endt opp med å kjøpe konsollene. Jeg digga Gamecube og ble veldig skuffa over Wii. Wii u skulle jeg aldri ha, men så var den på tilbud til 1990,- på Elkjøp for noen år siden, og plutselig så bare lå den i en elkjøp pose i min hånd på vei ut fra butikken. Mangler fortsatt et par spill på Wii u som jeg må ha, men den ble også en støvsamler mye av tiden grunnet total mangel på tredjepart, og langt mellom titlene fra Nintendo selv. Skal snart i gang med Bayonetta 2 nå :)

Lenke til kommentar

Tror ikke haandholdte konsoller har noen stor fremtid lengre, der vil det nok bli mer og mer mobil.

Tror jeg, altsaa, tror. Faar presisere det saa ingen tar av hardt.

Skal ikke ta av hardt, men tror 3DS er et levende bevis på det motsatte.

Men nå er ikke Switch ene og alene en håndholdt. Sånn at det er nevnt også. Og jeg har enda til gode med de helt store "konsoll-liknende" opplevelsene på en mobiltelefon/nettbrett. Iallefall ikke på nivå med Zelda: Botw.

Ja, men mye har forandret seg siden 3DS kom. Hvem vet, kanskje det er derfor Nintendo prøver seg på denne hybrid-løsningen samtidig som de lefler litt med mobil.

Og tror nå uansett ikke at folk flest ønsker noe som neste Zelda on the go, folk vil ha noe raskt og enkelt. Om jeg skal fordype meg i noe (feks på 3DSen min) så spiller jeg det hjemme.

Lenke til kommentar

Fargevalg. Til dere som har forhåndsbestilt er jeg interessert i å høre hva dere valgte og hvorfor.

Valgte grå som fnwilborn, litt gubbenykker her også. Grunnen var vel også at jeg så for meg at jeg kom til å spille Zelda håndholdt, og kanskje ville fargene (som jeg har hørt er ganske knæsj) dra oppmerksomheten vekk fra spillopplevelsen, noe jeg ikke ville risikere.

Når det er sagt, så tror jeg at det første joy-con -paret blir det rød/blå - fargene har vokst på meg, dessuten er det fint å ha forskjellige farger til multiplayer.

Lenke til kommentar

Jeg valgte rød/blå. Har hvit Wii U fra før og syns den er for anonym. Syns også den grå blir veldig anonym. Samtidig så ser jeg den ene pakken med komplett joycon-sett er samme farger bare motsatt. Slik at jeg kan lage en rød og en blå kontroller.

Lenke til kommentar

Valgte grå!

1. Jeg begynner å bli en voksen mann

2. Stilrent, gjør seg godt i TV-benken

Tør jeg gjette på at du ikke bor med en dame enda? Sannsynligvis kommer nok konklusjonen til å bli at alt av elektronikk ser ut som dritt uansett farge/form, og bør helst gjemmes bort i et skap, og erstattes med en blomst, et bilde eller et stort stearinlys :)

Lenke til kommentar

Fargevalg. Til dere som har forhåndsbestilt er jeg interessert i å høre hva dere valgte og hvorfor.

Den ser bedre ut da, en hva den grå ser ut da. Jeg valgte ut den i bilde da. :love: Får meg til å tenke på noen  spill til Nintendo Switch er, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Super Bomberma R, 

Lego City Undercover, Super Mario Odyssey... :green:  :green:  :green: i venter :dribble: 

WEB_Image%20Nintendo%20Switch%20Konsoll%

Lenke til kommentar

Enda ikke vaert borti et kvinnfolk som har et problem med konsollene eller PCen min.

OFF TOPIC:

Også gift her. Konsollene er greit, men spillene er gjemt vekk i et skap uten vindu. Greit nok det. Sparer jeg de for unødvendig UV-eksponering :-p

Gikk til innkjøp av en kurvet 35" Ultra-Widescreen til spillpcen og da kom faktisk kommentaren: "Dæven den var kul!"

ON TOPIC:

ccffc147-196f-4092-be71-04aab34efdc7.jpe

And so it begins..... Avbildet: HORI - Nintendo Switch Snap & Go Protector (Zelda: Breath of The Wild)

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...