Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-8OkEXm

Så basically 2014 nettbrett hardware. Her står det at muligens overklokka, men jeg satser på underklokka i forhold til originalen for å gi best mulig batteritid.

Så gled dere til det dere får No worries den kommer til å være kongen av håndholdt.

Har stilt meg mer positiv til Switch men "2014 nettbrett hardware" høres bare så bad ut.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så basically 2014 nettbrett hardware. Her står det at muligens overklokka, men jeg satser på underklokka i forhold til originalen for å gi best mulig batteritid.

Så gled dere til det dere får No worries den kommer til å være kongen av håndholdt.

Har stilt meg mer positiv til Switch men "2014 nettbrett hardware" høres bare så bad ut..

Hehe vet det og er selv skuffet over maskinvaren i switch når jeg tenker på det som en konsoll, men når jeg ser spill som Zelda og håndholdt så leverer den bra grafikk. Er fortsatt prisen og spillene som gjør at jeg setter meg på gjerdet til å begynne med. Spillene er fordi det kun er Mario og Zelda jeg vil hha, og Zelda kommer også til Wii u og da kan jeg jo kjøpe det der. Håper at den selger bra, men ikke slik at Nintendo aldri setter ned prisen (see wii u som kostet rundt 3000 fortsatt).

Lenke til kommentar

Da var min Switch også avbestilt og Breath of the Wild til Wii U bestilt istedet. Var en lang tankeprosess men er nok verdt det i lengden. Krysser fingra for prisfall på både konsoll og tilbehør samt en Zelda Special Edition av konsollen i fremtiden da det nesten garantert kommer  :D

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

In a recent Facebook post from ARM they mentioned “See what Nintendo Switch has up its sleeve for March 3, powered by 4x ARM Cortex-A57.”

Now I’m no technical buff but a member of the GoNintendo Community had this to say about the GPU specs:

https://mynintendonews.com/2017/02/07/further-nintendo-switch-technical-specs-revealed-by-arm/

Visste vi ikke dette allerede? Og "heavily customized" er en måte å spinne det de faktisk har gjort, som er å klokke den ned, til noe tilsynelatende positivt.

Lenke til kommentar

Hyggelig lesning for dere som har avbestilt.

I have a friend who will never let me forget a piece of bad advice I once gave him. It was 2001 and he wanted to know whether he should buy the new Nintendo GameCube, Sony’s PlayStation 2 or Microsoft’s debut video game console, the Xbox.

I told him to go with the GameCube. Oops.

.........

If only my friend were to once again ask me which console he should buy, I could perhaps make it up to him. I’d steer him clear of the Switch, which is looking like it’s going to be as much of a dust collector as every other console Nintendo this millennium.

http://m.thenational.ae/business/technology/nintendo-switch-console-looks-like-another-big-fizzle

Les hele artikkelen.

Lenke til kommentar

Men tror folk virkelig at det å kjøpe en switch vil være et tap reint økonomisk? Sikkert leveringsproblemer en stund fremover, og mulighet for å selge med overskudd uansett? Men det er jo mer solidarisk å ikke stille seg i køen hvis man egentlig ikke vil ha den, for all del :)

Har kikket litt på gba sp i det siste, og versjonen med skikkelig baklys ligger fremdeles rundt den opprinnelige prisen fra 12 år siden.

Lenke til kommentar

I have a friend who will never let me forget a piece of bad advice I once gave him. It was 2001 and he wanted to know whether he should buy the new Nintendo GameCube, Sony’s PlayStation 2 or Microsoft’s debut video game console, the Xbox.

.........

If only my friend were to once again ask me which console he should buy, I could perhaps make it up to him. I’d steer him clear of the Switch, which is looking like it’s going to be as much of a dust collector as every other console Nintendo this millennium.

http://m.thenational.ae/business/technology/nintendo-switch-console-looks-like-another-big-fizzle

Les hele artikkelen.

Er han ironisk? Han bruker Wii som et eksempel på en Nintendo-konsoll som ikke slo an. Greit nok at han ikke er, og har aldri vært interessert i Nintendo sine egne spill, men suksessen til Wii og (3)DS kan jo ikke benektes. En rett og slett dårlig artikkel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

.........

Les hele artikkelen.

Er han ironisk? Han bruker Wii som et eksempel på en Nintendo-konsoll som ikke slo an. Greit nok at han ikke er, og har aldri vært interessert i Nintendo sine egne spill, men suksessen til Wii og (3)DS kan jo ikke benektes. En rett og slett dårlig artikkel.

Nei. Han sier aldri at Wii ikke slo an. Han sier tredjepartsutviklere unngikk Wii fordi man ikke kunne porte spill direkte til den. Samme historie med Wii U og samme historie med Gamecube (i litt mindre grad). Dette handicapet vil Switch også lide av. Vi får ikke Red Dead 2 på Switch, for å si det sånn.

Switch satser på å være annerledes fremfor å ha mange AAA-spill, noe som har vært Nintendos strategi siden Wii. De har lyktes med dette en gang og feilet en gang. Om et år vet vi om de lykkes nå.

Lenke til kommentar

.........

Les hele artikkelen.

Ikke sant. ;)

Lenke til kommentar

.........

Les hele artikkelen.

Nei. Han sier aldri at Wii ikke slo an. Han sier tredjepartsutviklere unngikk Wii fordi man ikke kunne porte spill direkte til den. Samme historie med Wii U og samme historie med Gamecube (i litt mindre grad). Dette handicapet vil Switch også lide av. Vi får ikke Red Dead 2 på Switch, for å si det sånn.

Switch satser på å være annerledes fremfor å ha mange AAA-spill, noe som har vært Nintendos strategi siden Wii. De har lyktes med dette en gang og feilet en gang. Om et år vet vi om de lykkes nå.

Er ikke helt enig i din tolkning der.

"Game developers stayed away and the machines fizzled"

Det er jo feil. Wii hadde 21 titler på launch, og 1,531 spill tilsammen. Da syntes jeg ikke man kan formulere seg slik. Nei, Wii hadde ikke GTA, Assassin's Creed og sånne storspill, men hvis det er det han mener, så bør han gjøre det mer klart.

"I’d steer him clear of the Switch, which is looking like it’s going to be as much of a dust collector as every other console Nintendo this millennium."

Dette stemmer kun for Wii U. Igjen, det han sier er i beste fall veldig upresist.

Jeg er enig i at tredjepart ikke gidder å porte de tyngste spillene sine til Switch. Det er sannsynligvis ikke økonomisk forsvarlig. Men det betyr ikke at maskina kommer til å bli en støvsamler. Wii og (3)DS klarte seg veldig bra uten dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja Wii hadde en hel haug med spill, men la oss nå også være ærlige, sette på oss både Hardcore brillene og casual linsene, hvor mange av Wii spillene fortjente egentlig en lansering? Og hvor mange ble kjøpt av uvitende foreldre og besteforeldre? Men Wii'en skal ha det, den solgte såpass bra at den tiltrakk seg mesteparten av søpla slik at 360 og ps3 gikk klar, fordi om det også kom ut ganske mange kalkuner der også 

Lenke til kommentar

Det er helt håpløst å sammenligne direkte med de siste hjemmekonsollene til Nintendo, fordi denne konsollen også vil få tilsvarende 3DS sitt bibliotek. Det vil si, den får alle spillene til Nintendo, ikke bare halvparten - og det i seg selv vil være hovedgrunnen til at folk flest kjøper den - og i tillegg vil den få sjangerøvelsene 3DS fikk - de japanske rpg'ene, Monster Hunter, indiespillene (vi ser allerede mer fart i dette enn på Wii U). Denne vil selge som konsoll og som håndholdt (kritisk i Japan).

3DS var en stor suksess. Det glemmer en del kommentatorer. Om Switch 'bare' blir det Wii U var + det 3DS var er det allerede en suksess med et sterkt utvalg av spill. 

Kun dårer tenkte at dette skulle bli en Call of Duty-machine eller at det var riktige strategien for NIntendo. De aller aller fleste gamere har en PC eller konsoll som kan kjøre Call of Duty. NIntendo må komme med et alternativ, noe som tilbyr noe unikt på siden av dette. Og det er det de gjør.

Endret av askbask
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke haandholdte konsoller har noen stor fremtid lengre, der vil det nok bli mer og mer mobil.

Tror jeg, altsaa, tror. Faar presisere det saa ingen tar av hardt.

Skal ikke ta av hardt, men tror 3DS er et levende bevis på det motsatte.

Men nå er ikke Switch ene og alene en håndholdt. Sånn at det er nevnt også. Og jeg har enda til gode med de helt store "konsoll-liknende" opplevelsene på en mobiltelefon/nettbrett. Iallefall ikke på nivå med Zelda: Botw.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...