Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Hmm, er det egentlig det? 159,- i måneden for Playstation Plus er minst tre gratis spill i måneden og mengder av gode tilbud på både nye og gamle spill. For eksempel Skyrim til 120,- eller Battlefield 4 til 89,- eller mange klassikere og gode indiespill helt gratis. Det er bra deals. 

 

Nintendo burde kunne gjøre mer enn de gjør nå synes jeg, så jeg håper på en positiv overraskelse når de legger frem onlineplanene sine. 

 

 

Det var den en voldsom pris du hadde satt på PS+ der ? :

 

Det korrekte er enten:

 

55,- for 1 måned.

159,- for 3 måneder.

395,- for 12 måneder.

 

Om man kjøper fra Sony, mulig man kan spare litt med å kjøpe digitale koder fra ymse steder slik jeg gjorde på Xbox Live i sin tid.  

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ifølge Nintendo blir det et utvalgt gratis nedlastbart spill i måneden så lenge man har en online-bruker. Vet ikke om det er gamle spill a la Virtual Console det siktes til, eller typ indiespill. Eller begge deler. Virker som dette er viktig for ganske mange, så det er litt rart at Nintendo ikke har kommet med mer info om hvilke spill som vil være tilgjengelig ved lansering.

 

NES eller SNES-spill var det vel de sa. Med ny online multiplayer-funksjonalitet, så det er jo noe. Nintendo presiserte også at man fikk beholde spillene mer enn en måned.

 

Hvor har de sagt dette? Det står noe annet på nettsidene deres:

 

 

 

Monthly game download

Subscribers will get to download and play a Nintendo Entertainment System™ (NES) or Super Nintendo Entertainment System™ (Super NES) game (with newly-added online play) for free for a month.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nintendo og online er dessverre to ting som ikke går sammen, Microsoft var best, Sony brukte halvannen generasjon på å perfeksjonere seg, men har nå gått forbi Microsoft. Nintendo har prøvd og prøvd, men det har bare vært halvhjertede forsøk hver gang, primært bare fordi "alle" andre har det så må vi også prøve oss. Dette skyldes ledelsen og slik vil det vel være til nytt blod kommer inn i Japan. Fordi om det virker som de begynner å komme på rett vei nå, så sporer de likevel av med at man må ha en egen dedikert app på en annen enhet ved siden av for å kunne chatte og sende meldinger til hver andre. Det viktigste spørsmålet er jo også om N har droppet friends code systemet sitt eller om det henger igjen fra gammelt av, samt om kjøpene man nå foretar seg blir låst til brukerkonto fremfor konsoll. Så akkurat på online biten har N mye igjen å fortelle om :(

Lenke til kommentar

 

Hmm, er det egentlig det? 159,- i måneden for Playstation Plus er minst tre gratis spill i måneden og mengder av gode tilbud på både nye og gamle spill. For eksempel Skyrim til 120,- eller Battlefield 4 til 89,- eller mange klassikere og gode indiespill helt gratis. Det er bra deals. 

 

Nintendo burde kunne gjøre mer enn de gjør nå synes jeg, så jeg håper på en positiv overraskelse når de legger frem onlineplanene sine. 

 

 

Det var den en voldsom pris du hadde satt på PS+ der ? :

 

Det korrekte er enten:

 

55,- for 1 måned.

159,- for 3 måneder.

395,- for 12 måneder.

 

Om man kjøper fra Sony, mulig man kan spare litt med å kjøpe digitale koder fra ymse steder slik jeg gjorde på Xbox Live i sin tid.  

 

 

Aha, da er det enda billigere enn jeg trodde jeg betalte. Sånn går det når man er steinrik og ikke bryr seg hvor penga havner  :tease:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

PlayStation network bedre enn Xbox Live?! Når skjedde liksom dette? Senest i september 2016 ble Xbox Live kåret til det meste stabile og raskeste nettverket.

Det er kanskje ikke det kjappeste, men når man ser hva man må ut med og hva man får tilbake, så er det jo ikke tvil om hvilken tjeneste som er best pr krone. 

Lenke til kommentar

Ikke voldsomt imponert over grafikken i zelda. Alle snakker om hvor utrolig pent det ser ut. Syns det ser småkjipt ut. Jeg er absolutt ikke en av de som mener at det må være 4k 120 fps for å være et bra spill. Jeg tror ikke det har noe som helst å si for hvor bra spillet er. Jeg bare ser det ikke når folk snakker om hvor utrolig pent det er. Kanskje det bare ikke syns på "video". Syns fremdeles Arms ser ut som noe man blir lei av etter 5 minutter. Og 1-2-switch burde fremdeles ikke være et separat spill man må kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.techhgeeks.com/2017/02/nintendo-switch-final-hardware-specs-4417.html

 

 

Console:
  • Display: 6.2 inch  1280×720 LCD
  • Chipset: Nvidia Tegra processor
  • Memory: 32GB of Internal Memory, Expandable via microSD card
  • Sensors: Accelerometer, Gyroscope, Brightness Sensor
  • Headphone jack: Yes Stereo Output
  • Battery: Non-removable 4310mAh  battery (Approx. 3 Hours backup)
  • Connectivity: WiFi 802.11 a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.1, WLAN through an adapter
  • Media output: 1920×1080, 60 fps via HDMI,   5.1channel audio
  • USB Type-C Port for charging and docking
  • Stereo speakers
  • Weight: 280 grams
  • Dimensions With Joy-Con: 102mm x 239mm x 13.9mm
Joy-Con Controller:
  • Left Buttons: Joy Stick, Directional L/ZL/SL/SR/- Buttons, Capture Button, Release Button, SYNC Button
  • Right Buttons: Joy Stick, A/B/X/Y/R/ZR/SL/SR/+ Buttons, HOME Button, Release Button, SYNC Button
  • Sensors: Accelerometer, Gyroscope, IR Motion Camera on the Right Joy-Con
  • Vibration Motors
  • Battery: Non-removable 52 mAh (Approx. 20 hours backup)
  • Connectivity: Bluetooth 3.0, NFC (Right Joy-Con)
  • Weight: Right Joy-Con 52 grams, Left Joy-Con 49 grams
  • Dimensions: 102mm x 35.9mm x 28.4mm
Dock:
  • Ports: Three USB 2.0 ports (3.0 support to be added soon), System connector, HDMI, AC Adapter port
  • Weight: 327 grams
  • Dimensions: 104mm x 173mm x 54mm
Lenke til kommentar

Ikke voldsomt imponert over grafikken i zelda. Alle snakker om hvor utrolig pent det ser ut. Syns det ser småkjipt ut. Jeg er absolutt ikke en av de som mener at det må være 4k 120 fps for å være et bra spill. Jeg tror ikke det har noe som helst å si for hvor bra spillet er. Jeg bare ser det ikke når folk snakker om hvor utrolig pent det er. Kanskje det bare ikke syns på "video". Syns fremdeles Arms ser ut som noe man blir lei av etter 5 minutter. Og 1-2-switch burde fremdeles ikke være et separat spill man må kjøpe.

 

For min del så er det det artistiske designet som gjør at jeg synes spillet er pent. Når en sammenligner det med andre open world spill på et teknisk nivå så er det ikke spesielt imponerende. Helt til en tenker over hvilke maskinvare som driver spillet. Da blir det plutselig veldig imponerende tekniskt også.

 

Breath of the Wild ser ut som en tegnefilm med sterke farger og en lekenhet. Som ihvertfall jeg savner litt i en tid hvor alt skal være så veldig "realistisk" og teknisk bra over det lekne,fantasifulle og artistiske som dessverre stadig flere spill mister litt og litt av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Breath of the Wild ser ut som en tegnefilm med sterke farger og en lekenhet. Som ihvertfall jeg savner litt i en tid hvor alt skal være så veldig "realistisk" og teknisk bra over det lekne,fantasifulle og artistiske som dessverre stadig flere spill mister litt og litt av. 

 

 

 

Jeg er forsåvidt enig i at det er herlig med slike titler, men akkurat sterke farger og tjohei har jeg enda til gode å se i det nye Zelda ut i fra noen av de klippene jeg har kommer ovet. For jeg syns det ser ut til å mangle akkurat dette. Som om det ligger ett grått stygt slør over hele bildet jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Breath of the Wild ser ut som en tegnefilm med sterke farger og en lekenhet. Som ihvertfall jeg savner litt i en tid hvor alt skal være så veldig "realistisk" og teknisk bra over det lekne,fantasifulle og artistiske som dessverre stadig flere spill mister litt og litt av. 

 

 

 

Jeg er forsåvidt enig i at det er herlig med slike titler, men akkurat sterke farger og tjohei har jeg enda til gode å se i det nye Zelda ut i fra noen av de klippene jeg har kommer ovet. For jeg syns det ser ut til å mangle akkurat dette. Som om det ligger ett grått stygt slør over hele bildet jo.

 

Jeg håper da inderlig at vi får WW sin klarhet i bildet. Wind Waker er det peneste Zelda spillet etter min mening.

Lenke til kommentar

 

PlayStation network bedre enn Xbox Live?! Når skjedde liksom dette? Senest i september 2016 ble Xbox Live kåret til det meste stabile og raskeste nettverket.

Det er kanskje ikke det kjappeste, men når man ser hva man må ut med og hva man får tilbake, så er det jo ikke tvil om hvilken tjeneste som er best pr krone. 

 

 

Ja nettopp. XBL koster ca 50kr mer i året, eller under 5kr mer i mnd sammenlignet med PSN, og til gjengjeld får du ett bedre, raskere og mer stabilt produkt. Dermed er XBL bedre også pr krone. Hadde XBL kostet det dobbelte hadde saken vært en annen.

 

Om du tenker spesifikt på Games with Gold versus PS+ og hva du får i verdi så er vel dette ekstremt smak og behag i hvilke spill de gir bort, men PS+ har fått rimelig mye tyn spesielt de siste 2 årene for å gi bort generelt dårligere titler sammenlignet med GwG, og med overall lavere metascore. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...