Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Har noen lest denne? 

 

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5oepiy/thoughts_on_the_nintendo_switch_soc_performance/

 

-I've seen a lot of discussion on the internet that vaguely references the Nintendo Switch's performance capabilities, the "miss" about using the Tegra X1 over the Tegra X2, and its capabilities as it stacks up to the XBO and the PS4, but I don't think I've seen a thread dedicated to hard-numbers analysis of exactly what the Switch, along with its SoC, is capable of, compared to the Wii U, Xbox One, and PS4, and I wanted to do something like that.

 

As a brief background, I do Pre-Silicon Engineering work at one of the major Computer/Graphics Processor companies, so I'll be reaching back into history a bit for some of my comparisons.

 

Interessant. Håper Switch bruker Pascal, men tror sannsynligvis at den ikke gjør det. Hadde den brukt Pascal tviler jeg på at Nintendo hadde holdt det tilbake. Å innrømme at det er Maxwell som brukes ville imidlertid vært negativ presse, så det er forståelig at de da holder detaljene rundt innmaten for seg selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

 

Vet ikke helt hva jeg mener om Switch. I praksis så er det jo omtrent like spennende som Nvidia Shield Tablet, det eneste unike her er jo at det er Nintendo spill.

 

Snart er det vel bare til å legge inn årene og utvikle spill for Playstation og Xbox

Har Shield samme kontrollere som Switch? Har den sømløst bytte mellom TV og innebygget skjerm?

 

Klart spillene er det mest unike. Det er spill som selger konsoller, og ikke omvendt.

 

Kontrollere og sømløst bytte er jo ikke akkurat wow faktorer i seg selv ? Prismessig er man jo i nabolaget til PS4 pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Folk vil kjøp switch for å kunne spille fullverdige konsollspill on the go.

 

Det kan man ikke på Ps4/xone. Uansett vil mange som har nevnte konsoller kjøpe Nintendo som tilleggskonsoll! Ellers vet jeg det er mange i samme leir som meg; Gaming PC+Nintendo all the way:)

Har det samme inntrykket, Nintendo for spillene og pc for alt annet.  :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har noen lest denne? 

 

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5oepiy/thoughts_on_the_nintendo_switch_soc_performance/

 

-I've seen a lot of discussion on the internet that vaguely references the Nintendo Switch's performance capabilities, the "miss" about using the Tegra X1 over the Tegra X2, and its capabilities as it stacks up to the XBO and the PS4, but I don't think I've seen a thread dedicated to hard-numbers analysis of exactly what the Switch, along with its SoC, is capable of, compared to the Wii U, Xbox One, and PS4, and I wanted to do something like that.

 

As a brief background, I do Pre-Silicon Engineering work at one of the major Computer/Graphics Processor companies, so I'll be reaching back into history a bit for some of my comparisons.

Når det kommer til Nintendo så har vel toget gått for lengst når det gjelder å ha å råest maskin kraft. Nintendo velger istedet å gå en annen vei, og jeg må innrømme at jeg liker den veien de går. hybrid opplegget er noe jeg selv liker, og mtp skjermvalget greier nok hw'en å pumpe ut mer enn bra nok bilder på 9" i 720p, om den greier det like godt i 900/1080p over 50"+ får tiden vise. Selv har jeg kjøpt konsollen pga hybridbiten (håper også at N ditcher 3DS'ene nå, de er gamle og utdaterte) Barnevennlige kontrollere (har noen nieser og nevøer som ikke har store nok hender enda til MS og Sony kontrollere) Og endelig et nytt, ordentlig 3D Mario   :love:

 

 

Folk vil kjøp switch for å kunne spille fullverdige konsollspill on the go.

 

Det kan man ikke på Ps4/xone. Uansett vil mange som har nevnte konsoller kjøpe Nintendo som tilleggskonsoll! Ellers vet jeg det er mange i samme leir som meg; Gaming PC+Nintendo all the way:)

Har det samme inntrykket, Nintendo for spillene og pc for alt annet.  :p

 

Man kjøper vel Nintendo for å spille N spillene, for alt annet har man pc, PS og Xbox  :)

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke helt hva jeg mener om Switch. I praksis så er det jo omtrent like spennende som Nvidia Shield Tablet, det eneste unike her er jo at det er Nintendo spill.

 

Snart er det vel bare til å legge inn årene og utvikle spill for Playstation og Xbox

Har Shield samme kontrollere som Switch? Har den sømløst bytte mellom TV og innebygget skjerm?

 

Klart spillene er det mest unike. Det er spill som selger konsoller, og ikke omvendt.

 

Kontrollere og sømløst bytte er jo ikke akkurat wow faktorer i seg selv ? Prismessig er man jo i nabolaget til PS4 pro.

 

Man kjøper en Nintendo-konsoll for å spille Nintendo-spill. Selv om PS4 Pro koster tilsvarende, så får man ikke spilt Nintendo-spill.

 

At det er en hybrid-konsoll ser jeg på som en bonus, da det er mange Nintendo-spill (især på Virtual Console) jeg kunne tenkt meg å spille on the go.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er prisene forskjellige? Platekompaniet tar 3600,-, Gamezone 4000,-

 

Alle opererer vel fortsatt med guesstimate priser tror jeg. Uansett så kan du sende mail til Gamezone å spørre om de gidder prismatche konkurrentene sine, de har alltid vært greie å gjort det når jeg har spurt.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Hvorfor er prisene forskjellige? Platekompaniet tar 3600,-, Gamezone 4000,-

Det kalles vel "priskrig". Jeg vet ikke om det er noen veiledende/villedende pris på Nintendo Switch i Norge, men når noen velger å selge den for 3600, så følger andre etter. Gamezone føler vel at de kan selge dyrere i håp om at den blir utsolgt andre steder?

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er prisene forskjellige? Platekompaniet tar 3600,-, Gamezone 4000,-

Det kalles vel "priskrig". Jeg vet ikke om det er noen veiledende/villedende pris på Nintendo Switch i Norge, men når noen velger å selge den for 3600, så følger andre etter. Gamezone føler vel at de kan selge dyrere i håp om at den blir utsolgt andre steder?

Veiledende pris i Norge er kr. 3599,-. (ifølge gamestop. Bergsala vil ikke ut med det selv).

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Er det noen innebygde gratisspill på Switch?  Er det tilgjengelig mange nedlastbare gamle spill (NES/SNES/N64/GC) fra dag 1?

 

Ifølge Nintendo blir det et utvalgt gratis nedlastbart spill i måneden så lenge man har en online-bruker. Vet ikke om det er gamle spill a la Virtual Console det siktes til, eller typ indiespill. Eller begge deler. Virker som dette er viktig for ganske mange, så det er litt rart at Nintendo ikke har kommet med mer info om hvilke spill som vil være tilgjengelig ved lansering.

Lenke til kommentar

 

Er det noen innebygde gratisspill på Switch?  Er det tilgjengelig mange nedlastbare gamle spill (NES/SNES/N64/GC) fra dag 1?

 

Ifølge Nintendo blir det et utvalgt gratis nedlastbart spill i måneden så lenge man har en online-bruker. Vet ikke om det er gamle spill a la Virtual Console det siktes til, eller typ indiespill. Eller begge deler. Virker som dette er viktig for ganske mange, så det er litt rart at Nintendo ikke har kommet med mer info om hvilke spill som vil være tilgjengelig ved lansering.

 

 

Som kun er tilgjengelig den måneden. Etter at måneden er over så får man ikke tilgang til spillet igjen uten å kjøpe det. Og er vel snakk om gamle klassikere sånn jeg har skjønt det.

Lenke til kommentar

Hmm, er det egentlig det? 159,- i måneden for Playstation Plus er minst tre gratis spill i måneden og mengder av gode tilbud på både nye og gamle spill. For eksempel Skyrim til 120,- eller Battlefield 4 til 89,- eller mange klassikere og gode indiespill helt gratis. Det er bra deals. 

 

Nintendo burde kunne gjøre mer enn de gjør nå synes jeg, så jeg håper på en positiv overraskelse når de legger frem onlineplanene sine. 

Lenke til kommentar

Hmm, er det egentlig det? 159,- i måneden for Playstation Plus er minst tre gratis spill i måneden og mengder av gode tilbud på både nye og gamle spill. For eksempel Skyrim til 120,- eller Battlefield 4 til 89,- eller mange klassikere og gode indiespill helt gratis. Det er bra deals. 

 

Nintendo burde kunne gjøre mer enn de gjør nå synes jeg, så jeg håper på en positiv overraskelse når de legger frem onlineplanene sine. 

 

Jeg mente ikke at Xbox Live eller PS+ var dårlige tjenester. Men prisen på 1 år med online-tjenesten til Switch skal ligge på en plass mellom: $17.50 til $26.50. Som blir mellom kr. 143,63 og kr. 217,49. Og det for 1 år.

 

Håper at Nintendo klarer å kjøre igang en skikkelig onlinetjeneste dersom de skal ta seg betalt for det. Heldigvis får vi prøve det et halvår først da de ikke skal begynne å ta betaling før på høsten.

 

Men Nintendo har vel også sagt at detaljene ikke er spikret så mye kan jo skje frem til lansering på den fronten. 

Lenke til kommentar

Jeg håper det. De kunne for eksempel kjørt to modeller, med en litt dyrere månedspris og gratis spill tilgjengelig hele tiden. Nintendo må kunne tilby mer mener jeg, spesielt når de har tidenes spillbibliotek :)

Der er jeg helt enig. Hadde med glede betalt det dobbelte for en slik løsning. Og Nintendo vil jo gå i pluss da disse spillene ikke koster stort mer å legge tilgjengelig for nedlasting.

Lenke til kommentar

 

 

Vet ikke helt hva jeg mener om Switch. I praksis så er det jo omtrent like spennende som Nvidia Shield Tablet, det eneste unike her er jo at det er Nintendo spill.

 

Snart er det vel bare til å legge inn årene og utvikle spill for Playstation og Xbox

Har Shield samme kontrollere som Switch? Har den sømløst bytte mellom TV og innebygget skjerm?

 

Klart spillene er det mest unike. Det er spill som selger konsoller, og ikke omvendt.

 

Kontrollere og sømløst bytte er jo ikke akkurat wow faktorer i seg selv ? Prismessig er man jo i nabolaget til PS4 pro.

 

Sømløs spilling fra TV til å være på farten er jo nøkkelfunksjonalitet i Switch. Om du synes noe er "wow" er egentlig ikke relevant når det objektivt sett skiller Switch fra Shield.

Lenke til kommentar

Ifølge Nintendo blir det et utvalgt gratis nedlastbart spill i måneden så lenge man har en online-bruker. Vet ikke om det er gamle spill a la Virtual Console det siktes til, eller typ indiespill. Eller begge deler. Virker som dette er viktig for ganske mange, så det er litt rart at Nintendo ikke har kommet med mer info om hvilke spill som vil være tilgjengelig ved lansering.

 

NES eller SNES-spill var det vel de sa. Med ny online multiplayer-funksjonalitet, så det er jo noe. Nintendo presiserte også at man fikk beholde spillene mer enn en måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...