Donkey Kong Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere. Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte. Tenk om NX faktisk vil koste 5000 her til lands, og den er svakere enn en ordinær ps4. Det er jo faktisk litt krise det Og hvis den kun er en Ps4-klone, så er det desidert krise. Ingen grunn til å kjøpe den fordi man eier konkurrentenes maskin fra før. Blir litt vel drøyt å bruke 5000,- for å kunne spille Mario og Zelda uten noe mer enn hakket bedre grafikk. Og der er kjernen, tror jeg. Dem som har PS4 fra før, ønsker en gimmick. Dem som kun har Nintendo-konsoller, ønsker en Nintendo-konsoll som vil ha mer enn tre-fire spill i året. Vi representerer to ulike kundegruppergrupper med ulike behov. Derfor vil vi ikke komme til enighet. Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Hvis en tredjepart laget en Wii-exclusive så var det 100 millioner spillere som var potensielle kjøpere. Det er et godt utgangspunkt for salg hvis man har det riktige produktet. Problemet var at Wii var ikke kraftig nok til å kjøre ps3/x360 ports, og tredjepart hadde ikke forståelse for hardware'n, god SDK eller kommunikasjon med Nintendo til å kunne effektivt produsere noe som var en verdig eksklusiv. Derfor ble det mye shovelware. Men Nintendo og verden har endret seg mye på 10 år. Hvis NX får en bra start med mye oppmerksomhet og fengende titler fra Nintendo, så er det ganske sikkert tredjepart vil prøve seg igjen, uansett hva slags maskinvare som er inni den,. Du er optimistisk og jeg håper du har rett, men jeg klarer ikke helt å se hvorfor NX sin tredjepartsstøtte skal bli bedre enn på Wii. Vi forutsetter her at NX er merkbart svakere enn PS4. Hvis maskinvaren er for svak til å porte over spill, så er den for svak. Ikke noe å gjøre med det. Det er da sannsynlig at tredjepartspillene på NX vil være av samme lave kvalitet som på Wii. Rockstar, CDProjectRed eller Activision legger ikke sjelen sin i et spill som kjører forrige generasjons hardware. Da blir det en versjon med en tiendedels budsjett av versjonen vi ser på PC/Xbox/PS4 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 I diskusjonen her påstår jo Schreiber at 3rd part titler og spill laget av andre enn Nintendo er to forskjellige ting, der kun tredjepartspill er den som kanskje krever litt sterkere hw xP Hvem 3rd part spill har Nintendo laget. VR og 3D som konsepter som ikke kommer til å dø. Folk vil ha sterkere innlevelse enn å se ting "gjennom et vindu på veggen". Vil de? 3D er jo egentlig dødt, både på TV og kino. 3D kino lever i beste velgående, men som jeg skrev, det har med modenhet på teknologien å gjøre. Er ikke besøkstallene på 3D-kino begredelige (med mindre 3D er det eneste som tilbys, for da har ikke folk noe valg)? Jeg synes 3d film er bedre en vanlig film. Sitat Enlightened. " Med Wii og wiiU så var maskinvaren såpass svak at utviklerne heller prioriterte konkurrentene. Noen prøvde seg på Wii og WiiU, men de sluttet fort med det når de så hvor dårlig det solgte." Ja Wii solgte skikkelig dårlig. Hæææ solgte Wii dårlig. Fra wikipedia Nintendos største konsollsuksess, og har i august 2012 solgt over 97 millioner eksemplarer. I diskusjonen her påstår jo Schreiber at 3rd part titler og spill laget av andre enn Nintendo er to forskjellige ting, der kun tredjepartspill er den som kanskje krever litt sterkere hw xP Må si du er rimelig trangsynt for en som kaller seg "Enilghtened"... Vi kommer aldri til å få GTA5 på 3DS, men vi fikk GTA: Chinatown Wars på DS. Kan da umulig være så forbannet vanskelig å skjønne hva jeg mener. Jeg synes ikke Enilghtened trangsynt, men er enig med deg att nintendo ikke får GTAV, håper jeg tar feil ang GTAV. Tredjepartsspill på Wii solgte dårlig, slik Enlifhtened skrev. Hvorfor? Fordi spillene var lavbudsjettsversjoner av de reelle tredjepartsspillene. Hvorfor var spillene lavbudsjettsversjoner? Fordi hardwaren i Wii var for svak.Skal de absolutt dytte et spill som er presset til maks på en konsoll over til en konsoll med svakere hardware må det jo gå galt. Det burde alle skjønne. Derimot kan de glatt lage et annet spill i samme franchise til en konsoll med svakere hardware uten problem. De kan ikke dytte GTA5 inn på 3DS uten å endre det radikalt, men de kan lage et GTA til 3DS uten problem. Selv et som er sterkt inspirert av GTA5. Se på GTA: Liberty City Stories og Vice City Stories, for eksempel.Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll, må det eventuelt bli et spill med langt lavere budsjett. Potensiell inntjening vil være begrenset til å komme fra kunder som eier en spesifikk konsoll. Da må kostnadene til utvikling holdes lavere. Ville vært mye enklere å bare porte over. Dette forutsetter imidlertid at Nintendo gidder å bruke litt, ikke mye, penger på maskinvare slik at de kan matche en konsoll som vil være 3,5 (!) år gammel når NX kommer ut. Hvorfor de ikke gjør dette, i tillegg til å satse på en gimmick, er for meg en gåte. Tenk om NX faktisk vil koste 5000 her til lands, og den er svakere enn en ordinær ps4. Det er jo faktisk litt krise det Kjøper den for det. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Påinter var sarkastisk, Jokingnutria. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll GTA: Chinatown Wars. De har allerede laget GTA til Nintendo. Resultatet ble faktisk ikke så verst heller. Men dette tøvet gidder jeg ikke. Vekk meg når dere er ferdig med den unødvendige krangingen og skittkastingen. Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 (endret) Skal de lage et unikt (feks) GTA til en Nintendokonsoll GTA: Chinatown Wars. De har allerede laget GTA til Nintendo. Resultatet ble faktisk ikke så verst heller. Men dette tøvet gidder jeg ikke. Vekk meg når dere er ferdig med den unødvendige krangingen og skittkastingen. Nå blir Enlightened glad, natta Schreiber sove godt. Endret 28. september 2016 av Jokingnutria 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Skal de lage et unikt (feks) GTA til en NintendokonsollGTA: Chinatown Wars. De har allerede laget GTA til Nintendo. Resultatet ble faktisk ikke så verst heller. Men dette tøvet gidder jeg ikke. Vekk meg når dere er ferdig med den unødvendige krangingen og skittkastingen. Jeg har ikke kranglet med noen. Ikke vært skittkasting heller. Jeg har derimot diskutert. Å diskutere handler ofte om å argumentere for et syn sammen med noen som argumenterer for et annet syn. Gjøres ofte på diskusjonsforum. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Moderatormelding Hold dere til trådens tema, og med en saklig tone. Tilbakemeldinger på moderering tas på PM. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Vel, jeg er også for at NX burde hatt kraftigere maskinvare. Hadde det ikke vært drømmen å kunne spille alt på en konsoll? Pluss at Nintendo kan gå sin egen veg samtidig! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke er det optimale. Som DK også sier, maskinvaren betyr mye for spillportinga. For dårlig maskinvare betyr ræva spillstøtte. Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Vel, jeg er også for at NX burde hatt kraftigere maskinvare. Hadde det ikke vært drømmen å kunne spille alt på en konsoll? Pluss at Nintendo kan gå sin egen veg samtidig! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke er det optimale. Som DK også sier, maskinvaren betyr mye for spillportinga. For dårlig maskinvare betyr ræva spillstøtte. En vil jo ha begge deler, ingen VIL ha en konsoll som er begrenset den ene eller andre veien i forhold til konkurrentene, og kanskje vi som sitter her er villig til å ta kosten for en maskin som har alt, men dessverre så er det lite sannsynlig at Nintendo kan få solgt mange bokser hvis de koster skjorta. Da må de ha noe særdeles unikt over seg som gjør at folk ser på den som fremtiden i konsollgaming i mange år fremover. Hvis de koster det samme sony/ms sine, og er identiske i ytelse, så er det too little, too late. Nintendo må ta en sjanse og jobbe drithardt med å overbevise forbrukerne om at NX er the shit, og jeg tror at hvis de må, så ofrer de knallbra ytelse for pris, bare for å gi maskinen en sjanse til å fungere som "sekundærkonsollen" til folk. At nysgjerrighet er nok til å gjøre et salg, i stedet for en veloverveid investering. Grr, jeg må innrømme at jeg begynner å bli utålmodig ang. mer informasjon om den. Er for mye hype og rykter om dagen Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Vel, jeg er også for at NX burde hatt kraftigere maskinvare. Hadde det ikke vært drømmen å kunne spille alt på en konsoll? Pluss at Nintendo kan gå sin egen veg samtidig! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke er det optimale. Som DK også sier, maskinvaren betyr mye for spillportinga. For dårlig maskinvare betyr ræva spillstøtte. Det har blitt prøvd før av nintendo å sony, har tenk det selv hatt flere consoler i en maskin. http://www.ibtimes.co.uk/prototype-nintendo-sony-abandoned-playstation-console-discovered-1509142 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Som jeg nevnte tidligere i tråden, så var det et rykte som sa at NX vil ligge på 4000kr i england, da mest sannsynlig 5000 her i Norge. Hvis NX priser seg der, så må de virkelig gjøre mye rett for og ikke ta en wiiU på nytt Hvis NX skal koste 5000.kr da må NX være jevla bra, minner meg da kjøpte meg PlayStation 3 60GB jevla dyr å bra. Da mååå NX være det samme, til den prisen forlanger en råå konsolle fra nintendo ikke noe dritt som WiiU. sorry det siste du. Å si at wiiU var dritt, var nå å gå litt langt.Ja, man forventer selvsagt en del om man skal punge ut 5 lapper for en spillkonsoll. Det var en ganske seriøs kjede som la det ut og, men fjernet det fort når media ble blandet inn, så det kan godt tenkes det er noe sannhet i det. Men husk at alt blir dyrere i Norge pga moms. En konsoll de brukte 2500kr på å lage, vil de prise til 4000, så kommer det en tusenlapp ekstra i moms når den selges i Norge. 5000kr er jo egentlig ikke så mye, hvis du ser hva PC komponenter går for(som konsoller faktisk bruker). Men er ikke uvanlig at seriøse kjeder setter placeholders med høye priser på produkter som er i ryktefasen. Bare se på PS neo og xbox Scorpio på cdon. De begge lå på kr. 9999,-. Scorpio er der enda til den prisen ser jeg. Endret 29. september 2016 av CaZpeR 1 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Vel, jeg er også for at NX burde hatt kraftigere maskinvare. Hadde det ikke vært drømmen å kunne spille alt på en konsoll? Pluss at Nintendo kan gå sin egen veg samtidig! Jeg skjønner ikke hvordan noen kan mene at det ikke er det optimale. Som DK også sier, maskinvaren betyr mye for spillportinga. For dårlig maskinvare betyr ræva spillstøtte. En vil jo ha begge deler, ingen VIL ha en konsoll som er begrenset den ene eller andre veien i forhold til konkurrentene, og kanskje vi som sitter her er villig til å ta kosten for en maskin som har alt, men dessverre så er det lite sannsynlig at Nintendo kan få solgt mange bokser hvis de koster skjorta. Da må de ha noe særdeles unikt over seg som gjør at folk ser på den som fremtiden i konsollgaming i mange år fremover. Hvis de koster det samme sony/ms sine, og er identiske i ytelse, så er det too little, too late. Nintendo må ta en sjanse og jobbe drithardt med å overbevise forbrukerne om at NX er the shit, og jeg tror at hvis de må, så ofrer de knallbra ytelse for pris, bare for å gi maskinen en sjanse til å fungere som "sekundærkonsollen" til folk. At nysgjerrighet er nok til å gjøre et salg, i stedet for en veloverveid investering. Grr, jeg må innrømme at jeg begynner å bli utålmodig ang. mer informasjon om den. Er for mye hype og rykter om dagen Jeg vil vel si at det og kunne spille alle spilla på en maskin, med bra grafikk og bildeflyt, er nok spesielt til at folk kunne kjøpt den og kun den. PlayStation og Xbox vil aldri få den muligheten Nintendo har, siden de ikke får kloa i Nintendo spillene. Det eneste Nintendo ikke får tak i, er Halo og diverse annet hvertfall jeg fint klarer meg uten. Hardware har alltid vært det som bremser Nintendo fra å få alt, og så lenge de fortsetter sånn, blir det sånn. Folk har råd å snuse og røyke, samt kjøpe PlayStation til 5K på release, og kjøpe svindyr iPhone til x-antall tusenlapper. Da har de råd til en Nintendo maskin til 5-7K og Endret 29. september 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Så basically du er grunnen til Nintendo sin død. Når fans tenker som deg så slutter tredjepart å lage spill til Nintendokonsoller og Nintendo må selv prøve å gjøre sine egne titler enda mer mot massemarkedet. Dermed får du de Nintendo titlene du selv hater. Dette er selvmotsigende. Hvis Nintendo lager titler som når massene så vil de tjene penger som gress igjen. De vil altså være enda lenger unna å dø. Poenget er jo at Nintendo ikke selger konsoller til andre enn entusiastene. Massene som går mot titler som fifa og call of duty får ikke dette på Nintendo sine konsoller, så Nintendo prøver å lage titler som massene vil ha. Massene driter i spillene og entusiastene forlater dem for de det ikke lenger appelerer til dem heller. Ergo Nintendos død. Men poenget var at til og med Nintendo trenger tredje parts støtte. Massene går for spill som 2D-Mario og Wii Sports. Hvis Nintendo produserer flere spill av et slikt kaliber og altså retter dem mot massemarkedet, så vil de tjene penger som gress. Massene som kjøpte wii gikk mot wii sports, de gjør det ikke igjen, det er ikke like kult lenger. Men om de kommer med noe sinnsykt nytt som igjen får alle med så kan de selvfølgelig få det til, men tviler på veivesport igjen. New super mario bros vil jeg påstå er utgått på dato for de fleste nå. Wii u versjonen var jo virkelig kjedelig da det føltes som akkurat samme spillet for 3-4 gang med litt bedre grafikk. Jeg har selv hatt Nintendo siden Nes, og dessverre blir det mindre og mindre spill fra dem jeg gidder å spille. Lenke til kommentar
Rider of Reason Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Jeg vil vel si at det og kunne spille alle spilla på en maskin, med bra grafikk og bildeflyt, er nok spesielt til at folk kunne kjøpt den og kun den. PlayStation og Xbox vil aldri få den muligheten Nintendo har, siden de ikke får kloa i Nintendo spillene. Det eneste Nintendo ikke får tak i, er Halo og diverse annet hvertfall jeg fint klarer meg uten. Hardware har alltid vært det som bremser Nintendo fra å få alt, og så lenge de fortsetter sånn, blir det sånn. Folk har råd å snuse og røyke, samt kjøpe PlayStation til 5K på release, og kjøpe svindyr iPhone til x-antall tusenlapper. Da har de råd til en Nintendo maskin til 5-7K og Vel, du har jo allerede to maskiner som gjør nettopp det, så helt spesielt kan du jo ikke si at det er. Ja, de to har ikke Nintendo eksklusiver, men NX ville heller ikke få Xbox, eller Playstation eksklusiver. Det er en ting at du kanskje klarer deg fint uten, men du er jo også en stor nintendo fan, andre vil nok kunne foretrekke de andre sine eksklusiver. Ja, den ville nok kanskje kunne selge litt mer, men som andre har påpekt, I NX sitt tilfelle så har de fleste allerede en XBO eller PS4 som de spiller tredjepartsspill på, så om NX går samme vei til ca samme pris vil de dele det markedet som er, men kommer for sent til å kapre så mye tredjepartsspillere. Da står og faller det igjen på Nintendos egne eksklusiver, akkurat som det ville gjøre om de ikke satser på hardware for å tiltrekke tredjepart, bare at i det tilfelle vil vi risikere at de hviler på laubærene og stoler på at tredjepartspill vil lette på trykket etter spill til konsollen, og vi vil stå igjen med nok et begredelig utvalg Nintendospill, som på Wii U. Folk har penger ja, men det er jo snakk om prioriteringer. Røyk og snus er en avhengighetssak, å trekke det inn blir epler og pærer, det kan ikke sammenlignes. At folks forbruk av telefoner er galskap, det skal jeg si meg helt enig i, prisene er også galskap. De som kjøpte PS4 på release, og de som kjøper NX til release er entusiaster, slik som deg og meg, det har kanskje blitt flere av oss, men vi er fremdeles ikke representative for folk flest. Vi prioriterer spillkonsoller, de prioriterer nyeste iPhone modell. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Nintendo will rise as a major contender to Microsoft and Sony with the NX, according to Ubisoft http://www.tweaktown.com/news/54172/nx-nintendo-back-race-ubisoft/index.html 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Alle store action/eventyr-filmer blir vist i 3D i tillegg til den vanlige utgaven, så tydeligvis må det fremdeles være forholdsvis populært. Det betyr ikke nødvendigvis at det er populært. Mange bransjer har mange ganger prøvd å presse ting på folk som ikke vil ha det i det lengste. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 Så basically du er grunnen til Nintendo sin død. Når fans tenker som deg så slutter tredjepart å lage spill til Nintendokonsoller og Nintendo må selv prøve å gjøre sine egne titler enda mer mot massemarkedet. Dermed får du de Nintendo titlene du selv hater. Dette er selvmotsigende. Hvis Nintendo lager titler som når massene så vil de tjene penger som gress igjen. De vil altså være enda lenger unna å dø. Poenget er jo at Nintendo ikke selger konsoller til andre enn entusiastene. Massene som går mot titler som fifa og call of duty får ikke dette på Nintendo sine konsoller, så Nintendo prøver å lage titler som massene vil ha. Massene driter i spillene og entusiastene forlater dem for de det ikke lenger appelerer til dem heller. Ergo Nintendos død. Men poenget var at til og med Nintendo trenger tredje parts støtte. Massene går for spill som 2D-Mario og Wii Sports. Hvis Nintendo produserer flere spill av et slikt kaliber og altså retter dem mot massemarkedet, så vil de tjene penger som gress. Massene som kjøpte wii gikk mot wii sports, de gjør det ikke igjen, det er ikke like kult lenger. Men om de kommer med noe sinnsykt nytt som igjen får alle med så kan de selvfølgelig få det til, men tviler på veivesport igjen. New super mario bros vil jeg påstå er utgått på dato for de fleste nå. Wii u versjonen var jo virkelig kjedelig da det føltes som akkurat samme spillet for 3-4 gang med litt bedre grafikk. Jeg har selv hatt Nintendo siden Nes, og dessverre blir det mindre og mindre spill fra dem jeg gidder å spille. Sukk. Jeg sier ikke at Nintendo må lage Wii Sports og NSMBW på nytt. Jeg bruker disse som eksempler på spill som solgte til massene. Nintendo laget ikke Wii for entusiastene, men for massene. Og det var en, eh, massiv suksess. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 og massivt nedtur også, var bare konsollen som egentlig solgte som gress. (se: gimmick). Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 1. oktober 2016 Del Skrevet 1. oktober 2016 og massivt nedtur også, var bare konsollen som egentlig solgte som gress. (se: gimmick). Hva mener du? Syv Wii-spill solgte f.eks. over 20 millioner, mot null på PS3 og ett på Xbox360.. Folk kjøpte Wii på grunn av spillene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå