Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Ja, og prisen er gått opp. Jeg forhåndsbestilte på Platekompaniet.no for 3395,- og den prisen tror jeg ikke du finner noe sted nå.

Er du garantert den prisen, eller kan de forandre den? 

Lenke til kommentar

Ja, og prisen er gått opp. Jeg forhåndsbestilte på Platekompaniet.no for 3395,- og den prisen tror jeg ikke du finner noe sted nå.

Er du garantert den prisen, eller kan de forandre den? 

De gikk ut med en preorder tilbud til den prisen. Så den er nok garantert ja. Billigste du finner nå ligger vel på rundt kr. 3.599,-. Men om du får til releasedagen er en annen ting.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Er det noen innebygde gratisspill på Switch?  Er det tilgjengelig mange nedlastbare gamle spill (NES/SNES/N64/GC) fra dag 1?

De har vel ikke gitt ut så mye info om akkurat det. Men vet at det er en del digital-only spill som lanseres sammen med konsollen (Snipperclips blant annet), men hva prisen blir er uvisst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Forresten, dette er kun en bekymringsmelding om ytelse, ikke et forsøk på å blusse opp frame-rate debatten.

Men jeg skjønner ikke hvordan Switch skal kunne garantere en locked frame-rate. WiiU eller stasjonære konsoller er koblet til strøm, har dedikerte skjermkort osv. 

Nå har jeg sett på div. klipp fra Breath of the wild, og det ser ut som når mye skjer på en gang, daler frame-raten for raskt å gå opp igjen.

30fps, 60fps, har forsonet meg med at begge er greie, så lenge det ikke oppfører seg som en jojo. 

Lenke til kommentar

Forresten, dette er kun en bekymringsmelding om ytelse, ikke et forsøk på å blusse opp frame-rate debatten.

Men jeg skjønner ikke hvordan Switch skal kunne garantere en locked frame-rate. WiiU eller stasjonære konsoller er koblet til strøm, har dedikerte skjermkort osv. 

Nå har jeg sett på div. klipp fra Breath of the wild, og det ser ut som når mye skjer på en gang, daler frame-raten for raskt å gå opp igjen.

30fps, 60fps, har forsonet meg med at begge er greie, så lenge det ikke oppfører seg som en jojo. 

Framedrops er umulig å unngå for noe som helst som er locked til en bestemt framerate. Det er derfor vi på PC ofte liker å ha mange fler fps enn det skjermen kan vise, nettopp for å gjøre fps drops mindre merkbart.

I et open world spill som Zelda BOTW, vil det for Switch være helt umulig å opprettholde 30/60fps hele tiden, for skjermkortet vil få noen aha opplevelser som gjør at det plutselig får mye å gjøre, som igjen fører til at vi opplever en stutter i et halvt sekund.

Så lenge Switch locker fpsen til skjermens oppdateringsfrekvens, er det umulig å unngå en framedrop fra eller til. Hvor mye er en annen historie, som jeg håper Switch håndterer bra.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Framedrops er umulig å unngå for noe som helst som er locked til en bestemt framerate. Det er derfor vi på PC ofte liker å ha mange fler fps enn det skjermen kan vise, nettopp for å gjøre fps drops mindre merkbart.

I et open world spill som Zelda BOTW, vil det for Switch være helt umulig å opprettholde 30/60fps hele tiden, for skjermkortet vil få noen aha opplevelser som gjør at det plutselig får mye å gjøre, som igjen fører til at vi opplever en stutter i et halvt sekund.

Så lenge Switch locker fpsen til skjermens oppdateringsfrekvens, er det umulig å unngå en framedrop fra eller til. Hvor mye er en annen historie, som jeg håper Switch håndterer bra.

Jaja, en vakker dag, somewhere..

the-wizard-of-oz-1.png

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå kjører vel også Zelda bare 30 fps uansett modus, men om du tar switchen ut av dokken så går oppløsningen ned fra 900P til 720P om jeg ikke husker feil (I dokk, brettet i seg selv har bare en oppløsning på 1280x720) Nintendo har hoppet av HW racet for lenge siden, og det er forsåvidt greit, de lager en HW til de spillene de selv vil slippe, også får markedet rundt godta det eller ikke.

Men som jeg har sagt tidligere, med denne hybrid konsollen håper jeg Nintendo slipper spill som før har vært forbeholdt håndholdt markedet til stue konsollen sin. Jeg vil spille pokemon på tv :p

PS, sist gang Nintendo ledet konsoll racet så het maskinen deres Gamecube, og var lilla^^ 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Vet ikke helt hva jeg mener om Switch. I praksis så er det jo omtrent like spennende som Nvidia Shield Tablet, det eneste unike her er jo at det er Nintendo spill.

Snart er det vel bare til å legge inn årene og utvikle spill for Playstation og Xbox

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

PS, sist gang Nintendo ledet konsoll racet så het maskinen deres Gamecube, og var lilla^^ 

Gamecube solgte 22 millioner konsoller, Xbox solgte 24 millioner og Playstation 2 solgte 153 millioner. Jeg vil ikke si det kan kalles å lede racet.

Tenkte på maskinkraft, burde vel kanskje ha skrevet det.

Lenke til kommentar

Gamecube solgte 22 millioner konsoller, Xbox solgte 24 millioner og Playstation 2 solgte 153 millioner. Jeg vil ikke si det kan kalles å lede racet.

Maskinkraften i Gamecube vs xbox er vel også en historie for seg selv hvor ingen egentlig er kommet til enighet. Men i den generasjonen så mente de fleste xbox var kraftigst med Gamecube på nummer 2 og ps2 svakest. Så tydeligvis betyr ikke Maskineriet alt.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg mener om Switch. I praksis så er det jo omtrent like spennende som Nvidia Shield Tablet, det eneste unike her er jo at det er Nintendo spill.

Snart er det vel bare til å legge inn årene og utvikle spill for Playstation og Xbox

Har Shield samme kontrollere som Switch? Har den sømløst bytte mellom TV og innebygget skjerm?

Klart spillene er det mest unike. Det er spill som selger konsoller, og ikke omvendt.

Lenke til kommentar

Resident Evil 4 på Gamecube. Det så flott ut! 

Husker første jeg spillet Resident Evil 4 jeg var så sint på Capcom da, jeg tenkte da jevla møkka spill, men over til positive om Resident Evil 4 i dag er det en av di spillene jeg elsker høyt men ikke da.

Maskinkraften i Gamecube vs xbox er vel også en historie for seg selv hvor ingen egentlig er kommet til enighet. Men i den generasjonen så mente de fleste xbox var kraftigst med Gamecube på nummer 2 og ps2 svakest. Så tydeligvis betyr ikke Maskineriet alt.

Det var musikk i mine ører på den tiden, ang Gamecube+Resident Evil 0123, husker jeg leste om Resident Evil serien kom på Gamecube bare da, da var jeg rask til kjøpe Gamecube å Resident Evil spillene da. :)

Endret av Jokingnutria
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Har noen lest denne? 

https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5oepiy/thoughts_on_the_nintendo_switch_soc_performance/

-I've seen a lot of discussion on the internet that vaguely references the Nintendo Switch's performance capabilities, the "miss" about using the Tegra X1 over the Tegra X2, and its capabilities as it stacks up to the XBO and the PS4, but I don't think I've seen a thread dedicated to hard-numbers analysis of exactly what the Switch, along with its SoC, is capable of, compared to the Wii U, Xbox One, and PS4, and I wanted to do something like that.

As a brief background, I do Pre-Silicon Engineering work at one of the major Computer/Graphics Processor companies, so I'll be reaching back into history a bit for some of my comparisons.

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...