Benbjo Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Switch priser! Kopi fra reddit. Skal si vi blir rævkjørt her i Norge og Sverige. I Danmark koster den bare 2790kr? Du må legge på 20% også pga valutakursen. Blir 3350 NOK Lenke til kommentar
master air Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Nja, hvis du ser i tråden bildet er hentet fra så ser du at når man legger til grunn PPP (purchasing power parity) så er Norge et av de billigste landene. Bare så det er sagt så er 2790 danske kroner verdt ca 3,345 NOK så det er liten forskjell fra Danmark til Norge i rene kroner. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Og 3690 SEK tilsvarer ca. 3490 NOK, så er ikke så skjevt nei. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Er faktisk ikke hypet for mk8 deluxe. Har mk8 til Wii u, og synes det er helt sykt om man må betale 5-600 enda en gang for pittelitt mer innhold. Jeg har sjukt mange timer på Wii u, men det blir ikke kjøp på switch. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Hvorfor er prisen så ille da? Folk kjøper jo mobiler med tilsvarende eller dårligere hardware til to og tre ganger den prisen. Jeg vil uansett tro at den faller ned til rett under tre tusen etter en stund.Fordi prisen blir sammenlignet med konkurrentene, Playstation og Xbox, sine priser. Men Switch har jo muligheter og teknologi som du ikke får hos konkurrentene? Selv de ikke kan konkurrere direkte på GHz og GB så er det andre ting der også. Det er ingen prisforskjell mellom PS4/XBO og Switch i i utlandet. Her i Norge er Switch dyrere enn PS4/XBO. Det stemmer at Switch gjør ting som konkurrentene ikke gjør, men samtidig gjør også konkurrentene ting som ikke Switch gjør. Konkurrentene har litt flere GHz og GB, men hva mer? Tror ikke de kan sammenlignes med alt som må til for å gjøre Switch både portabel og stasjonær på en gang. Pluss kontrollerne og alt de kan. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Konkurrentene har litt flere GHz og GB, men hva mer? Tror ikke de kan sammenlignes med alt som må til for å gjøre Switch både portabel og stasjonær på en gang. Pluss kontrollerne og alt de kan. Den mest vesentlige forskjellen er at PS4 og XBO er betydelig sterkere maskiner. Det er ikke bare snakk om "litt" mer maskinkraft. Bortsett fra den forskjellen kan det også nevnes at de kan spille bluray-filmer og at de har mer intern lagringsplass. Jeg synes at Switch virker som en spennende konsoll. Jeg synes bare ikke at det den tilbyr rettferdiggjør at den skal koste mer enn PS4/XBO her i Norge. Endret 26. januar 2017 av Leflus Lenke til kommentar
Mala Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 (endret) Og begge har en godt etablert online basert tjeneste. Nå skal man måtte betale for Nintendo sin innsats også, så de har virkelig mye å bevise også der. Endret 26. januar 2017 av Mala Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 26. januar 2017 Del Skrevet 26. januar 2017 Og begge har en godt etablert online basert tjeneste. Nå skal man måtte betale for Nintendo sin innsats også, så de har virkelig mye å bevise også der. Du betaler ikke før enn til høsten, så det er egentlig ikke så mye å klage over. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Så du skal ikke spille online lenger enn til høsten du da? Da er det kanskje kommer noen spill til konsollen verdt å spille også. Endret 27. januar 2017 av Mala Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Så du skal ikke spille online lenger enn til høsten du da? Da er det kanskje kommer noen spill til konsollen verdt å spille også. Følger ikke tankegangen din, mistenker at det ikke finnes en. På både Xbone og PS4 måtte man betale for nettspilling ved første stund. Her kommer Nintendo med en ny tjeneste der de attpåtil gir deg 9-10 måneders spilletid uten kostnad, utvilsomt klare over at tjenesten må utbedres. Dessverre er det alltid dem som føler sytetrangen krype på. Da kan man like greit la være å gå til innkjøp hvis man ikke er fornøyd Endret 27. januar 2017 av Vannlinjen Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Med Nintendo sin online bakgrunn forstår jeg godt at de ikke vil ta betaling fra dag 1 av, og ut i fra det vi hører med mobil app og annet styr så er i hvertfall mine forventinger jekket 10 hakk ned. Og spar deg for småfrekke utspill. Jeg har unlatt å forhåndsbestille konsollen basert på lanseringstitlene og pris, for her er det fint lite som frister for å si det mildt. Har gått på 2 smeller nå med forhåndsbestilling av Wii og tidlig kjøp av Wii U noen få måneder etter lansering. Så jeg bær vel nesten ha lært leksa nå. Endret 27. januar 2017 av Mala Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Med Nintendo sin online bakgrunn forstår jeg godt at de ikke vil ta betaling fra dag 1 av, og ut i fra det vi hører med mobil app og annet styr så er i hvertfall mine forventinger jekket 10 hakk ned. Og spar deg for småfrekke utspill. Er ikke dette med mobilappen litt storm i vannglass? Finner ikke igjen artikkelen, men så screenshots hvor lobbyen og søke online spill var på konsollen og ikke i en app. Men igjen... Ingenting nytt om voicechat. Nå er ikke det en feature jeg bruker i det hele tatt på Nintendoplatformen, men om det blir låst til en app så er det krise for dem som skal bruke det :-P Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) Så du skal ikke spille online lenger enn til høsten du da? Da er det kanskje kommer noen spill til konsollen verdt å spille også.Følger ikke tankegangen din, mistenker at det ikke finnes en. På både Xbone og PS4 måtte man betale for nettspilling ved første stund.Greit å ha fakta på bordet før man velger å drite seg ut.På Playstation ble ikke Playstation plus lansert før i 2010, som er noen år etter ps3 kom ut. Og i hele levetiden til ps3 var det aldri påkrevd å ha Playstation plus for å kunne spille online heller. Jeg er enig med Mala her. Nintendo har mye å bevise for å kunne rettferdiggjøre betalt online så tidlig i livssyklusen. Endret 27. januar 2017 av BadFurDay 1 Lenke til kommentar
Eddie_Peddie Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Folk har jo råd til å røyke/snuse for 50-80K i året, så folk flest hadde kunnet kjøpt Switch til 5K også. At Switch kanskje er litt overpriset, er vel også at man betaler litt for merket. Tingen er at eksemplene blir bare dårligere og dårligere her. Snus, mobil og spillkonsoll kan ikke sammenlignes. Selv om du kanskje dropper en ferie for å kjøpe deg en switch eller lever på havregryn en måned, så betyr ikke det at majoriteten mener det samme. Om en konsoll er dyr eller ikke kommer ann på markedet den skal inn og konkurere i, hva annet du bruker penger på til sammenligning blir da ofte litt sånn som så. Nintendo har i tillegg ikke noe merke som er verdt mer enn f.eks playstation, det beviste jo wii u ganske tydelig. De må selge på å være annerledes. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 (endret) De har vært nokså annerledes siden Wii, hvor mange år skal de gå før folk innser det? 10-11 år nå Endret 27. januar 2017 av nagina Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Ny Nintendo IP? http://www.nintendo.com/games/detail/snipperclips-switch#game-details https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5qe73u/snipperclipsthe_strangest_best_new_ip_for_nintendo/?st=iyfj5fuz&sh=ca2990ba Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Ny Nintendo IP? http://www.nintendo.com/games/detail/snipperclips-switch#game-details https://www.reddit.com/r/NintendoSwitch/comments/5qe73u/snipperclipsthe_strangest_best_new_ip_for_nintendo/?st=iyfj5fuz&sh=ca2990ba Nevnte den tidligere at den ser litt interessant ut. Men tror den blir "digital-only" og lanseres samtidig som konsollen. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Joda men de som lager spillet er indie developers og nå ser det ut som at Nintendo har kjøpt dem. Nu står Nintendo som developer og publisher. Lenke til kommentar
Hoigo76 Skrevet 27. januar 2017 Del Skrevet 27. januar 2017 Da var forhånds ordre av switch avbestilt og zelda til wiiU bestillt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå