Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er prisen så ille da? Folk kjøper jo mobiler med tilsvarende eller dårligere hardware til to og tre ganger den prisen. Jeg vil uansett tro at den faller ned til rett under tre tusen etter en stund.

Fordi prisen blir sammenlignet med konkurrentene, Playstation og Xbox, sine priser.

Men Switch har jo muligheter og teknologi som du ikke får hos konkurrentene? Selv de ikke kan konkurrere direkte på GHz og GB så er det andre ting der også.

Det er ingen prisforskjell mellom PS4/XBO og Switch i i utlandet. Her i Norge er Switch dyrere enn PS4/XBO.

Det stemmer at Switch gjør ting som konkurrentene ikke gjør, men samtidig gjør også konkurrentene ting som ikke Switch gjør.

Konkurrentene har litt flere GHz og GB, men hva mer? Tror ikke de kan sammenlignes med alt som må til for å gjøre Switch både portabel og stasjonær på en gang. Pluss kontrollerne og alt de kan.

Lenke til kommentar

Konkurrentene har litt flere GHz og GB, men hva mer? Tror ikke de kan sammenlignes med alt som må til for å gjøre Switch både portabel og stasjonær på en gang. Pluss kontrollerne og alt de kan.

Den mest vesentlige forskjellen er at PS4 og XBO er betydelig sterkere maskiner. Det er ikke bare snakk om "litt" mer maskinkraft.

Bortsett fra den forskjellen kan det også nevnes at de kan spille bluray-filmer og at de har mer intern lagringsplass.

Jeg synes at Switch virker som en spennende konsoll. Jeg synes bare ikke at det den tilbyr rettferdiggjør at den skal koste mer enn PS4/XBO her i Norge.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Så du skal ikke spille online lenger enn til høsten du da? Da er det kanskje kommer noen spill til konsollen verdt å spille også.

Følger ikke tankegangen din, mistenker at det ikke finnes en. På både Xbone og PS4 måtte man betale for nettspilling ved første stund. Her kommer Nintendo med en ny tjeneste der de attpåtil gir deg 9-10 måneders spilletid uten kostnad, utvilsomt klare over at tjenesten må utbedres.

Dessverre er det alltid dem som føler sytetrangen krype på. Da kan man like greit la være å gå til innkjøp hvis man ikke er fornøyd :)

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Med Nintendo sin online bakgrunn forstår jeg godt at de ikke vil ta betaling fra dag 1 av, og ut i fra det vi hører med mobil app og annet styr så er i hvertfall mine forventinger jekket 10 hakk ned. Og spar deg for småfrekke utspill.

Jeg har unlatt å forhåndsbestille konsollen basert på lanseringstitlene og pris, for her er det fint lite som frister for å si det mildt. Har gått på 2 smeller nå med forhåndsbestilling av  Wii og tidlig kjøp av Wii U noen få måneder etter lansering. Så jeg bær vel nesten ha lært leksa nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Med Nintendo sin online bakgrunn forstår jeg godt at de ikke vil ta betaling fra dag 1 av, og ut i fra det vi hører med mobil app og annet styr så er i hvertfall mine forventinger jekket 10 hakk ned. Og spar deg for småfrekke utspill.

Er ikke dette med mobilappen litt storm i vannglass?

Finner ikke igjen artikkelen, men så screenshots hvor lobbyen og søke online spill var på konsollen og ikke i en app.

Men igjen... Ingenting nytt om voicechat. Nå er ikke det en feature jeg bruker i det hele tatt på Nintendoplatformen, men om det blir låst til en app så er det krise for dem som skal bruke det :-P

Lenke til kommentar

Så du skal ikke spille online lenger enn til høsten du da? Da er det kanskje kommer noen spill til konsollen verdt å spille også.

Følger ikke tankegangen din, mistenker at det ikke finnes en. På både Xbone og PS4 måtte man betale for nettspilling ved første stund.
Greit å ha fakta på bordet før man velger å drite seg ut.

På Playstation ble ikke Playstation plus lansert før i 2010, som er noen år etter ps3 kom ut. Og i hele levetiden til ps3 var det aldri påkrevd å ha Playstation plus for å kunne spille online heller.

Jeg er enig med Mala her. Nintendo har mye å bevise for å kunne rettferdiggjøre betalt online så tidlig i livssyklusen.

Endret av BadFurDay
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk har jo råd til å røyke/snuse for 50-80K i året, så folk flest hadde kunnet kjøpt Switch til 5K også.

At Switch kanskje er litt overpriset, er vel også at man betaler litt for merket.

Tingen er at eksemplene blir bare dårligere og dårligere her. Snus, mobil og spillkonsoll kan ikke sammenlignes. Selv om du kanskje dropper en ferie for å kjøpe deg en switch eller lever på havregryn en måned, så betyr ikke det at majoriteten mener det samme.

Om en konsoll er dyr eller ikke kommer ann på markedet den skal inn og konkurere i, hva annet du bruker penger på til sammenligning blir da ofte litt sånn som så. Nintendo har i tillegg ikke noe merke som er verdt mer enn f.eks playstation, det beviste jo wii u ganske tydelig. De må selge på å være annerledes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...