Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

 

Ser på microSDXC-kort på prisjakt.no. Hva trenger jeg? Ser to 128 GB-kort til 400ognoe. En er class 3 en annen er class 10. Hva er forskjellen? Er det noe annet jeg bør se på?

 

EDIT: Ok, ser nå at class 10 er 50 kr ca dyrere, så sikkert best.

Class 3 er faktisk raskere enn class 10. Sånn til info:

 

https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

 

Huh. Ok. Merkelig. Så denne til 385,- er bedre altså? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3726214

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

World of Goo, Little Inferno, Human Resource Machine coming to Switch at launch

 

http://nintendoeverything.com/world-of-goo-little-inferno-human-resource-machine-coming-to-switch-at-launch/

 

Så ett Wii og to WiiU-spill. Jaja. :p

 

Jeg tror ikke vi kan forvente noen flere nye spill til launchen enn det som Nintendo allerede har annonsert; det eneste som vil bli annonsert fremover er nok spill som har vært lansert på tidligere plattformer, og da i hovedsak eShop-titler.

 

Venter i spenning på hvilke SNES-spill som blir tilgjengelig ved launchen (Please give me Super Mario All-Stars and Super Mario World!)

 

Planlegger å bruke eShoppen en del, så det er greit for meg.:)

Lenke til kommentar

 

 

Ser på microSDXC-kort på prisjakt.no. Hva trenger jeg? Ser to 128 GB-kort til 400ognoe. En er class 3 en annen er class 10. Hva er forskjellen? Er det noe annet jeg bør se på?

 

EDIT: Ok, ser nå at class 10 er 50 kr ca dyrere, så sikkert best.

Class 3 er faktisk raskere enn class 10. Sånn til info:

 

https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

Huh. Ok. Merkelig. Så denne til 385,- er bedre altså? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3726214
Er en U rundt tallet som indikerer UHS klassene. Så UHS class 3 yter 30MBs mens standard speed class 10 yter 10MBs.

 

Kortet du linker til er raskere, men om det er bedre vet jeg ikke. Men skal vel fint kunne gjøre jobbe på en switch. Class 3 takler jo 4K videoopptak.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Bestilte nettopp Switch + Zelda hos cdon.no, men er det noen her som vet om de fortsatt har igjen konsoller til lanseringsdagen? Sendte de en mail om dette, men de brukte 3 dager sist gang på å svare så jeg forventer ikke noe annet nå.

 

Gamestop.no melder på facebook nå at om du bestiller blå/rød versjon av Switch er du sikret konsoll 3. mars. Tolker det da at preorder i grått er utsolgt.

Lenke til kommentar

 

Likte best grå jeg. Syns det ble litt rart med mismatch-farger. Ønsker meg gjennomsiktige!

Enig. Liker at det ser mest mulig nøytralt ut.

 

 

Akkurat farger eller ikke blir jo veldig subjektivt :-p

 

Men til de som er sent ute med å forhåndsbestille så er det jo greit å vite at den fargede ikke er utsolgt hos gamestop.

Lenke til kommentar

Bestilte nettopp Switch + Zelda hos cdon.no, men er det noen her som vet om de fortsatt har igjen konsoller til lanseringsdagen? Sendte de en mail om dette, men de brukte 3 dager sist gang på å svare så jeg forventer ikke noe annet nå.

 

Har du fått noe svar ennå? Evt. kunne du ha sagt ifra når du får det? Bestilte den 17, men er litt usikker selv.

Lenke til kommentar

 

Bestilte nettopp Switch + Zelda hos cdon.no, men er det noen her som vet om de fortsatt har igjen konsoller til lanseringsdagen? Sendte de en mail om dette, men de brukte 3 dager sist gang på å svare så jeg forventer ikke noe annet nå.

 

Har du fått noe svar ennå? Evt. kunne du ha sagt ifra når du får det? Bestilte den 17, men er litt usikker selv.

 

"Det er umiddelbart ikke noget vi kan undersøge på nuværende tidspunkt, da vi afventer mere information fra vores leverandør. Dog er den midlertidige releasedato sat til den 3/3 og såfremt Nintendo skulle meddele, at der ikke er nok eksemplarer til alle kunder, vil vi opdatere dig med yderligere informationer."

 

Jeg tar vel sjansen på at de andre butikkene ikke blir utsolgt før jeg får nytt svar fra CDON

Lenke til kommentar

 

 

Bestilte nettopp Switch + Zelda hos cdon.no, men er det noen her som vet om de fortsatt har igjen konsoller til lanseringsdagen? Sendte de en mail om dette, men de brukte 3 dager sist gang på å svare så jeg forventer ikke noe annet nå.

 

Har du fått noe svar ennå? Evt. kunne du ha sagt ifra når du får det? Bestilte den 17, men er litt usikker selv.

 

"Det er umiddelbart ikke noget vi kan undersøge på nuværende tidspunkt, da vi afventer mere information fra vores leverandør. Dog er den midlertidige releasedato sat til den 3/3 og såfremt Nintendo skulle meddele, at der ikke er nok eksemplarer til alle kunder, vil vi opdatere dig med yderligere informationer."

 

Jeg tar vel sjansen på at de andre butikkene ikke blir utsolgt før jeg får nytt svar fra CDON

 

 

Interessant. Spillsjappa vet jo hvor mange de får, rart at ikke CDON skulle ha visst det og.

Lenke til kommentar

 

 

Ser på microSDXC-kort på prisjakt.no. Hva trenger jeg? Ser to 128 GB-kort til 400ognoe. En er class 3 en annen er class 10. Hva er forskjellen? Er det noe annet jeg bør se på?

 

EDIT: Ok, ser nå at class 10 er 50 kr ca dyrere, så sikkert best.

Class 3 er faktisk raskere enn class 10. Sånn til info:

 

https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

 

Huh. Ok. Merkelig. Så denne til 385,- er bedre altså? https://www.prisjakt.no/product.php?p=3726214

 

Nå er det også forskjell på UHS Speed Class og Speed Class. Speed Class 10 er raskere enn Speed Class 4, MEN UHS Speed Class 3 er raskere enn Speed Class 10. UHS står for Ultra High Speed hvis jeg ikke husker helt feil.

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Fikk telefon ifra Gamestop idag om at om det var noe ekstra utstyr eller spill jeg ville har så måtte det bestilles nå. Dem får ikke inn annet en det som blir forhåndsbestilt. 

 

EDIT: Da har jeg sikret meg alle Zelda: Breath of the Wild amiibo figurene via Gamezone :)

Her er 3 av 5 som kommer på lansering.

 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Nå er det også forskjell på UHS Speed Class og Speed Class. Speed Class 10 er raskere enn Speed Class 4, MEN UHS Speed Class 3 er raskere enn Speed Class 10. UHS står for Ultra High Speed hvis jeg ikke husker helt feil.

 

 

Stemmer bra det. Fordi Speed Class har kun klassene 2,4,6 og 10.

 

Mens UHS har 1 og 3. Hvis du ser linken under så ser du en tabell med standardene som er satt for fart på de forskjellige klassene:

https://www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/

Lenke til kommentar

 

Hvorfor er prisen så ille da? Folk kjøper jo mobiler med tilsvarende eller dårligere hardware til to og tre ganger den prisen. Jeg vil uansett tro at den faller ned til rett under tre tusen etter en stund.

Fordi prisen blir sammenlignet med konkurrentene, Playstation og Xbox, sine priser.

 

Men Switch har jo muligheter og teknologi som du ikke får hos konkurrentene? Selv de ikke kan konkurrere direkte på GHz og GB så er det andre ting der også.

Lenke til kommentar

Bare tipse om at Komplett ser ut til å få 15 maskiner av den grå typen til lansering. Står at det kommer 100+ av den fargede men ingenting bekreftet. Så hvordan situasjonen er der med å få til lansering er nok litt mer usikkert. 

 

EDIT: Dahh..står bekreftet på den fargede. Men ikke pokker om dem får 100+ av den. Så...ja...god natt :p

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

LarZen, når det står 15 der hos komplett, så betyr det med all sansynlighet at de har 15 igjen av den gråe. Det er i alle fall slik Komplett har pleid å gjøre det på andre produkter. Var sånn da jeg bestilte Galaxy S7, og PS VR, men man kan aldri være helt sikker. Komplett kan rote noen ganger, eller de kan få færre maskiner fra Nintendo enn de nå har fått opplyst, eller Nintendo kan ha feilinformert, man vet aldri. Men at Komplett kanskje har fått en 100-150 av hver type Switch er vel ikke umulig, de er vel Norges største nettbutikk. 100 er jo ikke så mye, om alle Norske forhandlere fikk det antallet ville det jo ikke bli mer enn 1-2 tusen maskiner i hele Norge. Når Nintendo ryktes å ha 4 millioner maskiner klar til lansering, så er ikke 2000 til Norge så utenkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...