fnwilborn Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden discostu skrev (4 timer siden): Ja, den sank til slutt i pris, Nintendoprodukter har en lei tendens til å omtrent aldri synke i pris. Glemt 3DS og det resulterende store priskuttet og ambassadorprogrammet? 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden fnwilborn skrev (2 timer siden): Glemt 3DS og det resulterende store priskuttet og ambassadorprogrammet? Eller alle priskuttene Wii U fikk. Nintendo 64 fikk også et priskutt. 1 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden En kommentar på tek.no Sitat Det vil komme ett punkt hvor Nintendo får salgsresultatene og da blir nok griske Norske kjeder tvunget til å senke prisen. Jeg skal selv bestille fra U.K, de tilbyr forsikring uansett. 2000kr+ billigere MED SPILL. Anbefalt det samme til mine venner. Norske folk er allerede flådd fattige, moralløse krek. Folk kan kalle meg dum for å bestille fra Storbritannia, men jeg går heller igjennom den ekstra jobben enn å gi penger til sånne folk. Importøren OG elektronikk kjedene vet at vårt folk sliter økonomisk, allikevel gjør de dette. Absolutt skam Noen som har erfaring med det? 2000 kr+ med spill, stemmer det tatt alle avgifter med import? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden (endret) OddZen skrev (10 minutter siden): En kommentar på tek.no Noen som har erfaring med det? 2000 kr+ med spill, stemmer det tatt alle avgifter med import? Hva en person på tek.no sier og hva realiteten er er to helt forskjellige ting. Ta dette priseksempelet fra Amazon.co.uk (tok utgangspunkt i Nintendo Switch 2 til MSRP £399 (den er egentlig 395, men fant bare en vare til samme pris da den ikke er tilgjengelig for forhåndsbestilling lenger, merk at dette var samme varekategori som Switch 2)). Her er hva jeg endte opp med: Ikke akkurat noe veldig mye billigere å handle derfra. Andre nettbutikker trenger ikke å ha med import-kostnaden når man legger ting til handlekurven (Amazon gjøre dette for deg). Da får du regninga fra posten/DHL/annen importør når varen ankommer landet. Og du ender opp med om mulig en dyrere konsoll med dårligere rettigheter da man mister norsk forbrukerkjøpslov på kjøpet. (Merk at nå bruker jeg valutaoverføring gjennom Amazon, kan sikkert slå ut litt annerledes om jeg velger å handle i pund i kassen, men det blir ikke store endringene.) Jeg mistenker at vedkommende som kommenterte ikke har tatt høyde for merverdiavgift+fortollingsgebyr som kommer på varen når den ankommer Norge. Endret 12 timer siden av CaZpeR 1 1 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden CaZpeR skrev (10 minutter siden): Hva en person på tek.no sier og hva realiteten er er to helt forskjellige ting. Ta dette priseksempelet fra Amazon.co.uk (tok utgangspunkt i Nintendo Switch 2 til MSRP £399 (den er egentlig 395, men fant bare en vare til samme pris da den ikke er tilgjengelig for forhåndsbestilling lenger, merk at dette var samme varekategori som Switch 2)). Her er hva jeg endte opp med: Ikke akkurat noe veldig mye billigere å handle derfra. Andre nettbutikker trenger ikke å ha med import-kostnaden når man legger ting til handlekurven (Amazon gjøre dette for deg). Da får du regninga fra posten/DHL/annen importør når varen ankommer landet. Og du ender opp med om mulig en dyrere konsoll med dårligere rettigheter da man mister norsk forbrukerkjøpslov på kjøpet. (Merk at nå bruker jeg valutaoverføring gjennom Amazon, kan sikkert slå ut litt annerledes om jeg velger å handle i pund i kassen, men det blir ikke store endringene.) Jeg mistenker at vedkommende som kommenterte ikke har tatt høyde for merverdiavgift+fortollingsgebyr som kommer på varen når den ankommer Norge. Takk for svar. Regnet med at det var pølsevev. 1 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden OddZen skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Regnet med at det var pølsevev. Ja. Det er bare å prøve selv med tollkalkulatoren på toll.no. Selv med gratis frakt så fikk jeg det ikke i nærheten av 2000+ billigere enn her i Norge snarere tvert imot. Nesten spot on prisen til Elkjøp/Power her. 1 Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden Hei. Konsollen er selvfølgelig bestilt og gleder meg stort over det som ble vist frem. Et spørsmål noen kanskje kan svare på... jeg har av en eller annen grunn ikke fullført Zelda Tears of the Kingdom men har en save et godt stykke ut. Nå ønsker jeg å fullføre det men da helst på Switch 2. Vet vi om jeg kan ha saven fra Switch 1 i skyen eller lignende og fortsette på den i en oppgradert Switch 2 versjon? 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Nexxi skrev (10 minutter siden): Hei. Konsollen er selvfølgelig bestilt og gleder meg stort over det som ble vist frem. Et spørsmål noen kanskje kan svare på... jeg har av en eller annen grunn ikke fullført Zelda Tears of the Kingdom men har en save et godt stykke ut. Nå ønsker jeg å fullføre det men da helst på Switch 2. Vet vi om jeg kan ha saven fra Switch 1 i skyen eller lignende og fortsette på den i en oppgradert Switch 2 versjon? Vil tro sistnevnte vil fungere. Det var jo nevnt i en video at man lett kunne overføre data fra Nintendo Switch 1 til Switch 2 - og siden det er en oppdatering til samme spillet så vil jeg tro at savegames vil fungere på den oppgraderte versjonen: (har spolt til punktet det ble nevnt) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå