Mala Skrevet lørdag kl 17:24 Del Skrevet lørdag kl 17:24 (endret) Apropos de fysiske Switch 2 utgavene av disse; Endret lørdag kl 17:26 av Mala 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet lørdag kl 18:35 Del Skrevet lørdag kl 18:35 OddZen skrev (1 time siden): Er det online og expansion noe dere betaler for? Jeg betaler ikke for online på Switch. Jeg spiller aldri online-spill, så for meg har verdien kun vært backup av save games som jeg bare dropper. Jeg har Tears of the Kingdom liggende, så tipper jeg kommer til å kjøpe en oppgradering. Jeg bare håper prisingen er fornuftig, for jeg gidder ikke betale hundrevis av kroner for oppgradering. Vet dere forresten om det blir mulig å spille gamle spill på Switch 2 uten oppgradering? Eller må man oppgradere? 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet lørdag kl 19:20 Del Skrevet lørdag kl 19:20 OddZen skrev (2 timer siden): Er det online og expansion noe dere betaler for? Ja, og er veldig billig fordi jeg er i en family plan med noen venner, organisert via discord. 1 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet søndag kl 13:29 Del Skrevet søndag kl 13:29 For et søppelspann Switch 2 er og prisen er det minste problemet. Direkte forbrukerfientlig økosystem og minimal mulighet til å få spille eldre spill. Jeg har ikke sett en eneste positiv respons til produktet. Ja, det var noen som hvisket at det kom noen artige spill. Jeg ønsket meg en kraftigere Switch så jeg kan spille de spillene jeg allerede har. Switch 2 er verken binær-kompatibel eller shader kompatibel med den første. Med mindre det kommer Super Metorid Remaster eller Super Mario Maker 3, skal jeg holde meg langt unna og nøye meg med å fylle opp reservelageret med eksisterende Switch-produkter. Lenke til kommentar
svenka Skrevet søndag kl 23:00 Del Skrevet søndag kl 23:00 BadCat skrev (9 timer siden): For et søppelspann Switch 2 er og prisen er det minste problemet. Direkte forbrukerfientlig økosystem og minimal mulighet til å få spille eldre spill. Jeg har ikke sett en eneste positiv respons til produktet. Ja, det var noen som hvisket at det kom noen artige spill. Jeg ønsket meg en kraftigere Switch så jeg kan spille de spillene jeg allerede har. Switch 2 er verken binær-kompatibel eller shader kompatibel med den første. Med mindre det kommer Super Metorid Remaster eller Super Mario Maker 3, skal jeg holde meg langt unna og nøye meg med å fylle opp reservelageret med eksisterende Switch-produkter. Whaaat? 🤔 Er det et forsøk på kåseri eller? 😅 Omtrent samtlige Switch spill kan spilles på 2’ern og noen får en oppgradering allerede fra launch, å med sikkert flere etterhvert! 😉 Sjekk forskjellen her! 🥰 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 04:19 Del Skrevet mandag kl 04:19 I følge en bruker på Reddit så er det importøren selv som sørger for scalpingpriser her i Norden. De puttet bare på 100 euro ekstra visstnok ut til butikkene. Send gjerne inn en klage dere også som det oppfordres til i tråden. 2 1 Lenke til kommentar
Xmir Skrevet mandag kl 07:59 Del Skrevet mandag kl 07:59 Bare å søke på bergsala på r/nintendo, så ser du at det ikke er første gang at norden får høyere pris enn resten av kontinentet. 3 Lenke til kommentar
kilik Skrevet mandag kl 10:25 Del Skrevet mandag kl 10:25 Mulighet for å importere en amerikansk en? Prisen er 4900 kr. med dagens kurs, men frakt og toll/moms kommer i tillegg. 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet mandag kl 10:45 Del Skrevet mandag kl 10:45 Har ikke hørt sånn klaging på konsollpris siden PS3, og vi husker hvordan det gikk. 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet mandag kl 11:06 Del Skrevet mandag kl 11:06 RRhoads skrev (19 minutter siden): Har ikke hørt sånn klaging på konsollpris siden PS3, og vi husker hvordan det gikk. Ja, den sank til slutt i pris, Nintendoprodukter har en lei tendens til å omtrent aldri synke i pris. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet mandag kl 11:10 Del Skrevet mandag kl 11:10 Hvorfor kan man ikke lengre forhåndsbestille på Komplett og Proshop, men på Elkjøp og Power kan man? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 12:43 Del Skrevet mandag kl 12:43 OddZen skrev (1 time siden): Hvorfor kan man ikke lengre forhåndsbestille på Komplett og Proshop, men på Elkjøp og Power kan man? Jeg vet ikke, men Nitnendo hadde notorisk dårlig timing mtp nye tollregler i USA. Det kan gjøre at noen butikker bare vil være "føre var" i tilfelle endringer i tollregler mellom oss og Kina/"wherever" også. På forhåndsbestillinger er risikoen litt høyere på sånt siden de helt ønsker å hedre den opprinnelige avtalen. Nintendo stoppet vel forhåndsbestillinger i USA? Gikk hvertfall fryktelig dårlig for dem på børsen. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet mandag kl 12:55 Del Skrevet mandag kl 12:55 Det er inflasjon nå, pluss at skjermen er mye større. Sånt må man regne med koster litt, flere steder er prisen 7000, i Sverige da, men noen til mellom 4 og 5 tusen.... Lenke til kommentar
Mala Skrevet mandag kl 12:58 Del Skrevet mandag kl 12:58 (endret) kilik skrev (2 timer siden): Mulighet for å importere en amerikansk en? Prisen er 4900 kr. med dagens kurs, men frakt og toll/moms kommer i tillegg. Syns 5 års reklamasjonsrett er verdt å betale noe ekstra for. Ikke vet vi om Nintendo har gått over til hall effect stikker heller, med joycons friskt i minnet. EDIT: Glem det, ingen hall effect stikker denne gangen heller tydeligis... https://www.nintendolife.com/news/2025/04/its-official-switch-2-joy-con-will-not-feature-hall-effect-sticks Endret mandag kl 13:22 av Mala 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 13:32 Del Skrevet mandag kl 13:32 Gouldfan skrev (34 minutter siden): Det er inflasjon nå, pluss at skjermen er mye større. Sånt må man regne med koster litt, flere steder er prisen 7000, i Sverige da, men noen til mellom 4 og 5 tusen.... Nja, poenget er at det er ikke bare det. Poenget til fyren på reddit er at den nordiske importøren i tillegg til inflasjon, prisstigning og oppgradert hardware (som jo allerede er reflektert i andre priser rundt om i verden), så har den nordiske importøren bare slent på en god tusenlapp "fordi de kan". De har monopol rett og slett og grabber til seg scalper-priser ut over det alle andre gjør. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet mandag kl 13:35 Del Skrevet mandag kl 13:35 Mala skrev (34 minutter siden): Syns 5 års reklamasjonsrett er verdt å betale noe ekstra for. Definitivt, jeg synes også det er verdt det. Og jeg har jo kjøpt en. Men jeg synes allikevel det er skittent gjort at Norden-importøren skal tjene såpass ekstremt at de trenger 100 euro ekstra. Det er ikke for å gjøre opp for reklamasjonsretten, det er for å tjene mer penger på noe det vet vil selge som hakka møkk etter å ha sett salgstallene for enern. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet mandag kl 13:51 Del Skrevet mandag kl 13:51 Prisen kommer til å justeres etter hvert. 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet mandag kl 14:07 Del Skrevet mandag kl 14:07 (endret) kilik skrev (3 timer siden): Mulighet for å importere en amerikansk en? Prisen er 4900 kr. med dagens kurs, men frakt og toll/moms kommer i tillegg. Hva med britisk eller land i EU? UK og EU har lang reklamasjonsrett og fraktkostnadene er lavere. Ser Switch 2 er oppført med en salgspris på 400 pund. Dette tilsvarer i utgangspunktet ca 5200 kroner. Noen som vet om denne prisen inkluderer britisk mva? I så tilfelle skal vel mva trekkes fra ved i nførsel/fortolling til Norge? Endret mandag kl 14:10 av Donkey Kong 1 Lenke til kommentar
olanarr2021 Skrevet mandag kl 14:41 Del Skrevet mandag kl 14:41 3 hours ago, OddZen said: Hvorfor kan man ikke lengre forhåndsbestille på Komplett og Proshop, men på Elkjøp og Power kan man? Kanskje Elkjøp og Power gjør samme feil som Komplett gjorde i 2020, da de tok imot bestillinger for PS5, men ikke hadde nok konsoller tilgjengelig ved lansering 😂 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå