Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Synes det var en bra presentasjon, selv om jeg ikke kommer til å kjøpe den ved lansering. Er noen ting som jeg lurer på: 1. hvor bra vil musekontroll fungere? I minispill funker det sikkert fint, men hvordan blir det i f.eks. Prime 4. En joy-con er tross alt ikke designet for å være en ergonomisk mus. 2. De sier at HDR funker på switch 2 LCD-skjermen, er dette noe skikkelige greier med lokal dimming eller bare marketing-prat. 3. Open world i nye mario kart, en av de to store forandringene fra MK8 (sammen med 24 spillere). Nintendo har sikkert lagt ned mye tid i denne mario kart-verdenen, da det er klart at de ser på det som switch 2 sitt system seller-spill, men jeg er fremdeles skeptisk til om det kan bli en interessant åpen verden å kjøre rundt i.

• Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse

120 fps og VRR hadde jeg faktisk ikke trodd, så positivt overrasket der.

Ganske imponerende lanseringsdag med Mario Kart World, Zelda: Wind Waker og F-Zero GX (online!) endelig tilgjengelig med bedre grafikk, Zelda: BOTW og TOTK med skikkelig oppløsning og framerate.

Nå kommer også de mange etterlengtede tredjepartsspillene som Cyberpunk 2077 og Elden Ring. Og et eksklusivt From Software-spill hadde jeg ikke ventet.

Skuffende at ikke Metroid Prime 4 kommer ved lansering (tipper det kommer i høst). Ingen visning av Mario plattform-spill var overraskende. Donkey Kong gjorde ikke all verden for meg. Ser ikke ut på meg som det holder Mario Galaxy/Odyssey-nivå, men hvem vet.

Prisen for maskinen virker å bli rundt 6000 kroner som ventet, mens Nintendo setter en ny standard for spillpriser: Mario Kart blir trolig rundt 1100 kroner for fysisk utgave og 900 kroner for digital utgave basert på prisene oppgitt i andre land. Virker som de ønsker flere skal kjøpe digitalt. Ellers er det antatt at vanlig nye spill vil ligge på 700-900 kroner, mens Nintendo tar noen hundrelapper mer for storspillene sine. 

Å oppgradere et Switch 1-spill til Switch 2-utgave som med f.eks. Zelda: TOTK vil koste rundt 150 kroner.

Endret av kilik
  • Hjerte 1
bo1e skrev (6 minutter siden):

At 470 euro skal bli 5299 nok tror jeg er i overkant optimistisk. Et sted mellom 6 og 7000 ville jeg tippet.

Jeg holder en knapp for kr. 5.490,- for konsollen og kr. 5.990,- for bundle med Mario Kart World. Tror nok et sted mellom kr. 6-7000,- blir for dyrt. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
kilik skrev (15 minutter siden):

Vanlig Switch koster €300 i Europa og ca. 3800 kr. i Norge.

Med lik prisforskjell vil €470 euro for Switch 2 blir ca. 6000 kr i Norge. Mario Kart-versjonen til €510 blir ca. 6500 kr.

(PS5 Pro koster 10200 kr.)

Alt avhenger av hva Bergsala bestemmer seg for her på tunet. Blir spennende å se uansett. Ser for øvrig at Netonnet nå har både Switch 2 og Switch 2 Mario Kart Bundle som SKU i sortimentet. Så får vel kanskje vite pris snart.

• Liker 1

Håper ikke musefunksjonen blir en mye brukt funksjon / krav i spill. Ser ikke for meg noen grunn til å implementere det, vil jeg spille med mus/tastatur spiller jeg på pc. Fordelen med konsoll er jo å ligge på sofaen.
Samt i multiplayer, skal man hive seg over nærmeste bord?

4 hours ago, discostu said:

Håper ikke musefunksjonen blir en mye brukt funksjon / krav i spill. Ser ikke for meg noen grunn til å implementere det, vil jeg spille med mus/tastatur spiller jeg på pc. Fordelen med konsoll er jo å ligge på sofaen.
Samt i multiplayer, skal man hive seg over nærmeste bord?

Jeg tror det kommer til å bli brukt mer enn vi vil like.

Hardware ray-tracing bekreftet:

Fra Nvidia:

The new console enables up to 4K gaming in TV mode and up to 120 FPS at 1080p in handheld mode. Nintendo Switch 2 also supports HDR, and AI upscaling to sharpen visuals and smooth gameplay.

AI and Ray Tracing for Next-Level Visuals

The new RT Cores bring real-time ray tracing, delivering lifelike lighting, reflections and shadows for more immersive worlds.

Tensor Cores power AI-driven features like Deep Learning Super Sampling (DLSS), boosting resolution for sharper details without sacrificing image quality.

With 10x the graphics performance of the Nintendo Switch, the Nintendo Switch 2 delivers smoother gameplay and sharper visuals.

• Tensor Cores boost AI-powered graphics while keeping power consumption efficient.
  • RT Cores enhance in-game realism with dynamic lighting and natural reflections.
  • Variable Refresh Rate (VRR) via NVIDIA G-SYNC in handheld mode ensures ultra-smooth, tear-free gameplay.
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...