Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (På 3.12.2024 den 7:28 PM):

Men hvorfor gjør du det? Hvis jeg husker rett får du spørsmål hver gang du installerer et spill om du vil ha på SD-kort eller intern lagring. Syns ikke det er styr i det hele tatt jeg.

Fordi spillene tar opp mye plass, og så må man slette og arkivere og slikt, hvis man vil ha nye spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Markiii skrev (3 minutter siden):

Fordi spillene tar opp mye plass, og så må man slette og arkivere og slikt, hvis man vil ha nye spill.

Vel, da regner jeg med du ikke har andre konsoller? Eller PC for den saks skyld. Nintendo-spill tar betraktelig mindre plass i forhold til hvor mye lagring man kan få for en OK penge sammenlignet med andre konsoller/PC.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (10 timer siden):

Kjøp et par 128GB sd-kort til et par hundrelapper så kan du bytte mellom dem. easy peasy.

512GB koster ikke mer enn et spill. Jeg kjøpte 1TB og det holder lenge på en Switch så har ikke kjøpt noen flere.

På Switchen har jeg massevis av spill. Det står verre til med Steam Decken hvor spill fort kan ta over 100GB, selv om jeg har 2TB på den.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Bytex skrev (16 timer siden):

Kjøp et par 128GB sd-kort til et par hundrelapper så kan du bytte mellom dem. easy peasy.

Ja, jeg endte opp med å bestille det. Har ikke så voldsomt mange spill, og planlegger ikke å ha så voldsomt mange, men jeg innser jo at de bevisst har latt være å ha med anstendig med lagringsplass. At det tydeligvis er vanlig i markedet gjør det ikke noe bedre.

Lenke til kommentar

Det er vel mer et spørsmål om hvor ofte du skal bytte mellom spill. Siden spill på Switch sjeldent er så store så funker det greit å laste de ned om jeg får lyst å spille noe av det som støver ned bakerst i menyen.

Jeg har uansett en preferanse for 2D indiespill på Switch, og de er ofte ikke mer enn 1 GB.

Lenke til kommentar
ballerusk skrev (21 timer siden):

Hvis dette stemmer, så kan det være jeg oppgraderer. Hvis ikke, så lar jeg sannsynligvis være. Spiller ikke så ekstremt mye. Men hvis oppfølgeren ikke blir for dyr og jeg fortsatt kan bruke de gamle spillene mine så lokker det litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (På 30.12.2024 den 13.00):

Tolker det som at både fysiske spill og de som er kjøpt på nettet fungerer? 

Det er svært lite detaljer i saken. I verste fall er det snakk om bakoverkompatiblitet for bare noen få spill. Jeg tipper dette var noe Nintendo hostet opp bare for å selge flere spill før jul.

Endret av PosteMonopolet
Lenke til kommentar
PosteMonopolet skrev (1 time siden):

Det er svært lite detaljer i saken. I verste fall er det snakk om bakoverkompatiblitet for bare noen få spill. Jeg tipper dette var noe Nintendo hostet opp bare for å selge flere spill før jul.

Jeg tok ett lodd på at de fleste spill skal fungere greit, og solgte switchen. Steam deck er ganske fint til nå! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...