Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Nyere brikke hadde neppe hjulpet. Det hadde bare medført latere utviklere og med like mange som er skuffet over hvorfor de ikke kan spille next-gen spill på en håndholdt konsoll.

Med det sagt så mener jeg fortsatt at Switch kunne hatt glede av en oppdatering på maskinvaresiden.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
On 2/15/2022 at 4:02 PM, SkyMarshall Arts said:

Ja det hjelper jo ikke akkurat at Steam Deck er like rundt hjørnet heller. Må til med noe inne hos Kong Mario nå føler jeg.

Steam Deck kan jo emulere Switch spill også så får det beste fra flere verdener der.

Usikker på støtte for joycons men de går vel på Bluetooth og kan parres med pc så mulig de får full support de og.

Må vel ha en alternativ lader til de eneste.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (47 minutter siden):

Steam Deck kan jo emulere Switch spill også så får det beste fra flere verdener der.

Ja, på ulovlig vis... Jeg har drevet og emulert en del opp igjennom, og med unntak av da jeg emulerte Pokemon Red for 20+ år siden(steike...) så syns jeg alltid det er noe hassle. Mapping av knapper, masse innstillinger å styre på med osv. Og hvis man skal gjøre det på "lovlig" vis bør man jo kjøpe spillene uansett...

Men apropos, fortsatt ingenting om Steam Deck til Norge?

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Nimrad said:

Ja, på ulovlig vis... Jeg har drevet og emulert en del opp igjennom, og med unntak av da jeg emulerte Pokemon Red for 20+ år siden(steike...) så syns jeg alltid det er noe hassle. Mapping av knapper, masse innstillinger å styre på med osv. Og hvis man skal gjøre det på "lovlig" vis bør man jo kjøpe spillene uansett...

Men apropos, fortsatt ingenting om Steam Deck til Norge?

Selvfølgelig, men Nintendo gjør det straks mere attraktivt å være lovbryter når man ser hva spillene koster..

Emulering har vel blitt enklere med årene med ferdige keymappinger og slikt. Var ganske enkelt å spille Mario Party fra gamecube på en vanlig PC med 4 xbox stikker for noen år siden iallefall. Retropie på raspberry pi er og meget enkelt å sette opp for å spille alt mulig men ikke kraftig nok til switch spill (enda).

Å få tak i switch rom's er like enkelt som til eldre konsoller så det blir nok populært..

Men ulovelig ja.

Digger Microsoft sin løsning. 99kr måneden og tilgang til en drøss med spill, også helt nye. Men det blir vel for lite penger i kassa for Nintendo å lansere noe slikt.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Bytex skrev (2 timer siden):

Kan de ikke lage noe nytt snart istedet for å bare gulpe opp remakes av gamle baner?

Meeh, hvorfor det egentlig? Mario Kart er det samme det har vært i årevis med småendringer. Om de kaller det Mario Kart 9 eller om de lanserer masse nye baner er ett fett for meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

På eksisterende teknologi tror jeg det er vanskelig å gjøre noe som kan kvalifisere til å hete Mario Kart 9, så det gir mening å bygge videre på 8. 8 er også kanskje det beste spillet i serien så langt, så det er stor fare for et en ren oppfølger ville blitt en skuffelse, spesielt hvis det bare er MK8.5.

Lenke til kommentar
Spartapus skrev (33 minutter siden):

På eksisterende teknologi tror jeg det er vanskelig å gjøre noe som kan kvalifisere til å hete Mario Kart 9, så det gir mening å bygge videre på 8. 8 er også kanskje det beste spillet i serien så langt, så det er stor fare for et en ren oppfølger ville blitt en skuffelse, spesielt hvis det bare er MK8.5.

Mjaa, selv om det hadde vært PS5 hadde det vært begrenset spør du meg. Dette er et party-bilspill. En eventuell Mario Kart 9 kan ikke bare bringe litt bedre grafikk, men må ha nye gameplay-elementer. For min egen del handler dette om noe man tar opp på en hyttetur som hvem som helst kan slenge seg med på. Der er MK8 helt ypperlig. Den har baner helt tilbake fra SNES, gjenkjennbare items osv. Det er liksom det ultimate partyspillet hvor veldig mange kjenner seg igjen, spillvante eller ikke. Jeg ser ikke helt hva bedre teknologi skulle gjort som muliggjorde et enda bedre MK9.

Lenke til kommentar

Mulig dette ikke er riktig sted å spørre, men hvor skjer det mest salg av brukte Switch-spill? Er det helst Finn som er best å se på, eller er det andre nettsteder jeg også kan få kjøpt spill?

Lenke til kommentar
YBD skrev (2 timer siden):

Mulig dette ikke er riktig sted å spørre, men hvor skjer det mest salg av brukte Switch-spill? Er det helst Finn som er best å se på, eller er det andre nettsteder jeg også kan få kjøpt spill?

Finn.no og Facebook et vel de eneste stedene det selges brukte ting i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...