Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon

Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mektig lei viftestøy på switchen nå, så blir å sende inn til Bergsala rett på nyåret. Hvor lang tid tar det vanligvis å igjen ting derfra? Mister man savegames når den er på service?

Ellers bestilte jeg pro controller i dag, så da har jeg snart 2 😊 lei av joycons når jeg spiller med sønnen 😅

Lenke til kommentar

Hei, 

Har kjøpt switch som julegave til samboeren. Ettersom hun savner å spille gamle gamecube og N64 spill. 

Så tenkte jeg kunne kjøpe med 1- spill til begynne med så kan hun spille i julen :) Problemet er at jeg ikke er noe nintendo ekspert og harkun hatt gameboy for ca. 20år siden.

Jeg vet hun ønsker seg zelda ocarina of time og majora's mask. banjo kazooie og super mario 64.

Googlet meg fra til  The Legend of Zelda: Ocarina of Time came to the Nintendo Switch recently as part of Nintendo Switch Online + Expansion Pack's launch.

Hva er Nintendo switch online? Hvordan funker det? Må jeg kjøpe en zelda spill for så kjøpe ocarina of time som en expansion pack?

Lenke til kommentar

Dette er noe som ble tilgjengelig helt nylig, faktisk.

Og ja, du må kjøpe et årsabonnement på NSO, + et tillegg for N64 spillene. Da kan hun spille Ocarina og mario kart så mye hun orker. Får ikke kjøpt disse spillene fysisk, siden de kun er online. Switch har ingen måte å spille "kassetter" fra gamle konsoller, den bruker kun SD kort.

Det koster ca 60 dollar i året så ikke voldsomme greier, og du trenger ikke kjøpe spillene separat. Trenger heller ikke spesialkontroller, men de har en N64-kontroller tilgjengelig på nettbutikk som er svindyr.
Kan jo se det på en måte, de fleste N64-spillene  kosta 800kr ny, og selges ikke billig brukt for tida heller.

Foreløpig er det disse spillene som er tilgjengelig online for N64

• Super Mario 64
  • Mario Kart 64
  • Star Fox 64
  • Yoshi's Story
  • Sin and Punishment
  • The Legend of Zelda: Ocarina of Time
  • WinBack
  • Mario Tennis
  • Dr. Mario 64

Banjo kazooie er i "spill som kommer iløpet av neste år" lista.
Endret av Bytex
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 6/16/2021 at 9:31 AM, kilik said:

Solid lineup for Switch framover:

25. juni: Mario Golf: Super Rush (Nintendo)
9. juli: Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (CAPCOM)
16. juli:: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD (Nintendo)
27. august: No More Heroes III (Marvelous)
10.september: Wario Ware: Get It Together (Nintendo)
8. oktober: Metroid: Dread (Nintendo)
29. oktober: Mario Party Superstars (Nintendo)
9. november: Pokemon: Brilliant Diamond/Shining Pearl (Nintendo)
12. november: Shin Megami Tensei V (Sega/Atlus)
xx. november: Cruis n' Blast (Raw Thrills)
3. desember:  Advance Wars 1+2: Reboot Camp (Nintendo)
29. januar: Pokemon Legends: Arceus (Nintendo)

Å se på Nintendo konferanser gir meg alltid følelsen av "oh, more of the same".

Lenke til kommentar
p4cko skrev (3 minutter siden):

Wow, takk for svaret!

Så nintendo online er noe slik som gamepass eller ps+?

Men hva mener du med online? Er det som playstation now? eller mente du bare at de finnes kun digital og man må laste ned?

Ja det omtrent det samme som gamepass, bare at det gjelder for et utvalg SNES, NES og N64/Megadrive spill. Alt det nye kjøper man som vanlig i eshop på switchen, eller fysisk i butikken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Bytex skrev (3 minutter siden):

Ja det omtrent det samme som gamepass, bare at det gjelder for et utvalg SNES, NES og N64/Megadrive spill. Alt det nye kjøper man som vanlig i eshop på switchen, eller fysisk i butikken.

Flott, takk for det :) 

da må jeg kun kjøpe gavekort med abonnement igjen så er gaven i box 😁

Lenke til kommentar

Gått i gang med Breath of the Wild, for aller første gang. Hatt det spillet liggende en stund for å si det sånn, nettopp fordi jeg visste hvor langt og omfattende det er. Men nå er det jo juleferie.

Nå det skal sies hadde jeg nok blitt langt mer imponert om jeg spilte dette da det var nytt. Etter The Witcher 3, Red Dead Redemption 2 og Ghost of Tsushima har nok ikke denne åpne verdenen den samme wow-faktoren. Ikke at det ikke er flott allikevel, og det er en viss eventyraktig og mystisk atmosfære over denne verdenen som de overnevnte spillene ikke har.

Jeg har i grunn savnet et Zelda-spill eller open world-spill som dette, der du slenges ut i verdenen og kan utforske i alle retninger uten masse eksposisjon og questlines, akkurat som i originale Zelda på NES, som er det jeg har spilt absolutt mest. Det er allikevel en del ting jeg ikke liker så godt her. At alle våpen er laget av glass visste jeg på forhånd at jeg kom til å mislike (sett streams på twitch), men jeg synes også det er litt mye repetisjon av elementer. Jeg er allerede ganske mett på å klatre opp tårn, og selv om jeg liker de forskjellige puzzles skulle jeg nok ønske meg at shrines var mer unike utseendemessig.

Lenke til kommentar

Jeg merker jeg faller av botw litt for ofte. Nå er ikke jeg noe fan av open world i det hele tatt, med mindre jeg har veldig gode instruksjoner om hvor jeg skal og transportetappene blir effektive. Og det er vel nettopp sistnevnte som irriterer meg litt. En av shrine-ene klarte jeg ikke nå fordi det var noe styr med kaldt vær og jeg måtte google meg i hjel for å finne noe klær. Balla på seg med irritasjonsmoment så nå har det støvet ned et års tid. Har egentlig lyst å ta det opp igjen nå, for jeg vil så gjerne like det.

Lenke til kommentar

Akkurat samme som deg Nimrad!

Har ikke rørt det på sikkert to år, så usikker på hvor lett det bare er å hoppe inn i en save men. Har vel tatt halvparten av de beistene.. likte spillet veldig godt, men fikk litt fort hetta av at alt er så svært 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (8 timer siden):

Jeg merker jeg faller av botw litt for ofte. Nå er ikke jeg noe fan av open world i det hele tatt, med mindre jeg har veldig gode instruksjoner om hvor jeg skal og transportetappene blir effektive. Og det er vel nettopp sistnevnte som irriterer meg litt. En av shrine-ene klarte jeg ikke nå fordi det var noe styr med kaldt vær og jeg måtte google meg i hjel for å finne noe klær.

Det er helt på starten. Jeg fant ikke klærne før etter jeg allerede hadde fullført shrinen du nevner. Fikset det rett og slett ved å gomle disse små chiliene man finner som holder deg varm i noen sekunder. Det er noe annet jeg liker med spillet, at det ofte er flere løsninger på et problem. F.eks. har noen shrines tornete kratt rundt seg som blokkerer deg. Disse kan brennes opp hvis du har ild, men du kan også bare klatre til en høyde og fly over krattet. I de aller fleste spill ville bare en av disse løsningene vært mulig.

Lenke til kommentar

BotW er overveldende og lite nybegynnervennlig i starten. Til å være et Nintendo-spill, så er det utrolig lite selvforklarende og husker jeg måtte google masse hvordan man i det hele tatt lager mat/elixirs, noe som er en grunnleggende del av spillet. Det at man har veldig lite liv og noen få, dårlige våpen som brekker fort er frustrende i starten, men etterhvert får man overflod av våpen og noen egenskaper som gjør ting mye lettere. Da blir det så man bruker opp de middelmådige våpnene på middels fiender og sparer de bra våpnene til større utfordringer.

Ellers ikke tenk for mye at man skal komme seg fra A til B som i et lineært Zelda - spillet er mer ment som en opplevelsesreise hvor man oppdager ting underveis.

Spillet har sine feil og mangler, men byr også på så mye fantastisk. Mitt favoritt Zelda-spill i sterk konkurranse med Ocarina of Time. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...